Wow, wat een daling!

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door the pope
smeerwormen!

Que?

the pope schreef:

excuus, dat is een inside joke van op een ander forum :open_mouth:

het is soms verwarrend..

belgianbingo schreef:

Deal! :smiley:

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Royale de luxe
Geen enkel album heeft recht op “0”.

(De jolige jungle - Uitgaves van deel A1 De morse brigade - stripINFO.be) album al eens gelezen…?
Ik heb 'm 'n 1 gegeven, één van m’n grootste miskopen ooit! X(
Die krijgt niets voor de moeite, omdat ik namelijk het gevoel krijg dat dit totaal is afgeraffeld… Verspilling van papier, inkt en tijd!

Surya schreef:

Ik ga gewoon de code aan passen, dan doen ze maar, het zal toch niet meer werken :slight_smile:

the pope schreef:

benieuwd of dat nog verschuivingen teweegbrengt

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Ik ga gewoon de code aan passen, dan doen ze maar, het zal toch niet meer werken :slight_smile:

Al mijn werk voor niets… ;(

:stuck_out_tongue:

mi-jah schreef:

Aanpassen is goed, maar er zitten wat moeilijkheidjes in, denk ik:
Wat als een album is hertekend, en het verschil is vrij groot, maar de albums staan wel als alternatieve uitgaven van elkaar…
Het moet wel mogelijk blijven om die dan individueel te beoordelen en verschillende cijfers te geven… En die horen dan ook mee te tellen in het totaal…
Zie bijvoorbeeld (De onnoembaren - Uitgaves van deel 3 Gele geschiedenis - stripINFO.be)…

the pope schreef:

Origineel geplaatst door mi-jah

Aanpassen is goed, maar er zitten wat moeilijkheidjes in, denk ik:
Wat als een album is hertekend, en het verschil is vrij groot, maar de albums staan wel als alternatieve uitgaven van elkaar…
Het moet wel mogelijk blijven om die dan individueel te beoordelen en verschillende cijfers te geven… En die horen dan ook mee te tellen in het totaal…
Zie bijvoorbeeld (De onnoembaren - Uitgaves van deel 3 Gele geschiedenis - stripINFO.be)…

sjah, dat lijjkt mij toch een minder groot issue dan de watchmenfraude (klinkt spannend). Tenslotte gaat die strip toch ook maar één maal in de ranglijst voorkomen.

wat bijvoorbeeld wel kan is, als iemand meerdere uitgaven een score heeft gegeven, het gemiddelde te laten meetellen voor de lijstjes

Surya schreef:

Je zal nog steeds elke uitgave individuele scores kunnen geven, maar voor de gemiddelde score van een strip, zal ik het gemiddelde van je verschillende scores nemen en dat als 1 stem in rekening brengen, zodat je voor die bepaalde strip slechts 1 stem aanlevert, terwijl je toch de verschillende uitgaves individueel een score kan geven.

mi-jah schreef:

Inderdaad, de perfecte oplossing! :))

(Maar dan zal ik toch snel 80 accounts gaan aanmaken om die vermaledijde Watchmen toch maar op plaats 53829 te houden!) :stuck_out_tongue:

woelfie schreef:

Dus het wordt als volgt :
reeks met individuele albums → elk album zijn score
een album in verschillende uitgaven → gemiddelde score van alle uitgaven, één eindscore

dan nog een mogelijke fraude in volgend geval (bv. Watchmen)
reeks nadien gebundeld in een TPB (of gelijkaardig) → elk deel zijn individuele score, de TPB krijgt bovendien nog eens een aparte score.
Gevolg: de TPB kan hoog eindigen, maar doordat een hele reeks losse comics een lage score heeft gekregen, eindigt de reeks gigantisch onderaan

Hoe kan je dat oplossen?

the pope schreef:

wat je zou kunnen doen is het volgende: als iemand enkel aan de integrale uitgave een score geeft, geeft hij diezelfde score automatisch ook aan de individuele delen die in die bundeling zitten (daarom niet zichtbaar, maar voor zoverre het de berekening voor beste reeks betreft). Mocht hij de individuele delen ook apart gelezen hebben en een score willen geven, dan overschrijft die score uiteraard de virtuele score die hij via de integrale gaf.

Maaar bij mijn weten wordt in de db niet als dusdanig bijgehouden welke albums in een integrale opgenomen zijn, dus is zulks geen optie.

het lijkt me ook much gedoe about nothing

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door the pope
het lijkt me ook much gedoe about nothing

Da’s uiteindelijk wel de conclusie. Als je wil frauderen, zal er altijd wel een manier zijn, en uiteindelijk is de lijst van beste strips of whatever toch zuiver indicatief.
Van mijn 10 favorieten staat de helft nog niet eens in de top 100. Me zorgen maken waarom doe ik niet.

Deecee1 schreef:

Pffttt … wat een gedoe allemaal :frowning: … waar dat sommige mensen zich toch mee bezig houden. Ik heb indertijd heel wat Jommekes gekocht voor mijn klein gasten en ik vond die ook niet goed, maar ik geef die gewoon geen score, laat het doelpubliek daarvoor stemmen.

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door Deecee1
Pffttt … wat een gedoe allemaal :frowning: … waar dat sommige mensen zich toch mee bezig houden. Ik heb indertijd heel wat Jommekes gekocht voor mijn klein gasten en ik vond die ook niet goed, maar ik geef die gewoon geen score, laat het doelpubliek daarvoor stemmen.

Hmmm… en ik maar denken dat we hier toch allemaal gewoon een stelletje nerds bij elkaar zijn! :wink: :stuck_out_tongue:

Surya schreef:

Origineel geplaatst door woelfie
Dus het wordt als volgt :
reeks met individuele albums → elk album zijn score
een album in verschillende uitgaven → gemiddelde score van alle uitgaven, één eindscore

dan nog een mogelijke fraude in volgend geval (bv. Watchmen)
reeks nadien gebundeld in een TPB (of gelijkaardig) → elk deel zijn individuele score, de TPB krijgt bovendien nog eens een aparte score.
Gevolg: de TPB kan hoog eindigen, maar doordat een hele reeks losse comics een lage score heeft gekregen, eindigt de reeks gigantisch onderaan

Hoe kan je dat oplossen?

Daar zie ik helaas niet meteen een oplossing voor. In sommige gevallen is het zelfs nuttig. Bij Local bijvoorbeeld heb ik de integrale gelezen. Toch heb ik de afzonderlijke delen ook een score gegeven, omdat ik daar voor elk deel iets boven of onder de score kon gaan die ik voor de integrale gaf, om zo een nauwkeuriger beeld te kunnen geven. Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van elk deeltje, dus kan het geen kwaad die allemaal op zich ook een score te geven als je enkel de integrale gelezen hebt. Het is jammer als iemand dat doet gewoon om de score te manipuleren, maar daar is niet veel aan te doen, denk ik. Uiteindelijk zal de overgrote meerderheid de scores correct toepassen, en zal de gemiddelde score dus wel een goede indicatie zijn.

Surya schreef:

Ik heb de code aangepast. De score van een strip wordt nu als volgt berekend:

• Per gebruiker wordt zijn gemiddelde score van elke uitgave berekend. De gemiddelde score is gebaseerd op alle delen die een score hoger dan 0 hebben.

• Daarna wordt de gemiddelde score van de strip op deze gemiddelde scores gebaseerd. Voorlopig is dit nog steeds een gewoon gemiddelde (som van de scores / aantal gebruikers dat minstens één stem uigebracht heeft)

Hierdoor is het dus niet meer mogelijk een score te beinvloeden door alle uitgaves van een strip van een score te voorzien.

belgianbingo schreef:

Hoera!

Iyo74 schreef:

Mooie verbetering!