Surya schreef:
Enkele mensen waren blijkbaar niet zo in de wolken met de Watchmen integrale, en die is dan ook van positie 1 naar 2010 gedaald 8o
Surya schreef:
Enkele mensen waren blijkbaar niet zo in de wolken met de Watchmen integrale, en die is dan ook van positie 1 naar 2010 gedaald 8o
the pope schreef:
Origineel geplaatst door Surya
dat vind ik toch wel heel straf (bijna op het frauduleuze af
)
dan lijkt mij dat er op een dag een stem of 10 is bijgekomen?
en ook: 32 man heeft em gelezen, en 43 gestemd…
nu persoonlijk vind ik dat ook verre van de beste strip ooit, heb mezelf bij momenten zelfs moeten pushen om er helemaal door te raken, maar nog altijd meer dan degelijk, gezien een superheldenverhaal dat niet compleet belachelijk is ![]()
Maar voor dit soort verhaal (voor de diepe inzichten moet je het niet doen, die zijn op het niveau van de betere actiefilm) vind ik dat het vooral vlot moet lezen en een hoog pageturnergehalte moet hebben, en dat ontbrak voor mij toch.
ik denk trouwens ook dat de integrale uitgave het verhaal geen goed doet. Alle info wordt regelmatig herhaald, met het oog op mensen die de hoofdstukken met enige tussentijd lezen natuurlijk, maar daardoor net wordt het erg langdradig als je in ‘een keer’ probeert te lezen.
the pope schreef:
heb even geteld.
eergisteren (nadat ik mijn score ingaf), stond hij op 9.26. ik ben niet meer honderd procent zeker van het aantal stemmen, maar het waren er minstens 26, en wat logisch redeneerwerk leert ons dat het er maximum 33 waren (43*7.15=307.45)
Dat zou dus betekenen dat er op twee dagen tijd ofwel 17 mensen (zou meer dan de helft zijn van het totaal aantal lezers tot dan toe) gemiddeld 4/10 hebben gegeven, of dat er 10 mensen 0 gegeven hebben, of iets daartussen. Op twee dagen tijd.
dat kàn gewoon niet
edit: of er hebben een aantal mensen hun score grondig aangepast, maar dat lijkt me nog minder waarschijnlijk
Surya schreef:
Een 0 geven kan niet. Het is inderdaad verdacht. Ik heb enkele oplossingen voor dit soort toestanden in gedachten, maar ik ben er nog niet uit wat het beste is.
the pope schreef:
Een 0 geven kan niet. Het is inderdaad verdacht. Ik heb enkele oplossingen voor dit soort toestanden in gedachten, maar ik ben er nog niet uit wat het beste is.
ja soit 0.1 dan, dat doet er voor de rest van de redenering weinig toe.
kan jij de individuele scores zien in je db?
of zijn er op korte tijd verschillende nieuwe leden met dezelfde IP aangemaakt?
Surya schreef:
Het probleem zijn de meerdere uitgaves. Je kan elke uitgave een andere score geven. Ik denk dat ik dat ga veranderen. Als een strip 10 uitgaves heeft, zoals deze, kan 1 gebruiker dus ook 10 stemmen uitbrengen, en dat slaat op niets natuurlijk.
Surya schreef:
Ik heb het handmatig wat bijgestuurd. De code doe ik later nog.
the pope schreef:
Het probleem zijn de meerdere uitgaves. Je kan elke uitgave een andere score geven. Ik denk dat ik dat ga veranderen. Als een strip 10 uitgaves heeft, zoals deze, kan 1 gebruiker dus ook 10 stemmen uitbrengen, en dat slaat op niets natuurlijk.
true
well done
en hop dat scheelt meteen een pak (y)
fluiten schreef:
Problemen mee dat jullie lievelingstrip naar beneden dondert???
![]()
Iyo74 schreef:
Origineel geplaatst door fluiten
![]()
Aha, dus hier zit de dader! X( ![]()
the pope schreef:
Origineel geplaatst door fluiten
![]()
Origineel geplaatst door the pope
nu persoonlijk vind ik dat ook verre van de beste strip ooit, heb mezelf bij momenten zelfs moeten pushen om er helemaal door te raken, maar nog altijd meer dan degelijk, gezien een superheldenverhaal dat niet compleet belachelijk is ![]()
Maar voor dit soort verhaal (voor de diepe inzichten moet je het niet doen, die zijn op het niveau van de betere actiefilm) vind ik dat het vooral vlot moet lezen en een hoog pageturnergehalte moet hebben, en dat ontbrak voor mij toch.
ik denk trouwens ook dat de integrale uitgave het verhaal geen goed doet. Alle info wordt regelmatig herhaald, met het oog op mensen die de hoofdstukken met enige tussentijd lezen natuurlijk, maar daardoor net wordt het erg langdradig als je in ‘een keer’ probeert te lezen.
exnerd schreef:
Ik heb deze strip aangekocht op basis van de score op deze website. Ik ben een kleine twee jaar bezig met mijn stripcollectie uit te breiden en dit is één van mijn weinige miskopen (Vigilantes was ook serieus overroepen) in het voorbije jaar. Ik vind er niks aan. Het is zeker geen pageturner, je moet je echt doorworstelen. Nu ja, smaken verschillen nu eenmaal.
the pope schreef:
Origineel geplaatst door exnerd
Ik heb deze strip aangekocht op basis van de score op deze website. Ik ben een kleine twee jaar bezig met mijn stripcollectie uit te breiden en dit is één van mijn weinige miskopen (Vigilantes was ook serieus overroepen) in het voorbije jaar. Ik vind er niks aan. Het is zeker geen pageturner, je moet je echt doorworstelen. Nu ja, smaken verschillen nu eenmaal.
een miskoop ga ik het niet noemen, maa rik heb inderdaad soms ook moeten duwen om er door te raken.
het is trouwens een algemeen gegeven dat deze heel hoog scoort in lijstjes, niet enkel op deze website, dus er zal waarschijnlijk voor velen toch wel iets van aan zijn
Tristan schreef:
Origineel geplaatst door the pope
Origineel geplaatst door exnerd
een miskoop ga ik het niet noemen, maa rik heb inderdaad soms ook moeten duwen om er door te raken.
het is trouwens een algemeen gegeven dat deze heel hoog scoort in lijstjes, niet enkel op deze website, dus er zal waarschijnlijk voor velen toch wel iets van aan zijn
Blasphemy! ![]()
belgianbingo schreef:
Persoonlijk denk ik dat Watchmen niet als pageturner bedoeld is en dat Vigilantes niet overroepen is op deze website, want het album staat op nummer 7 in de lijst van slechtste strips.
T.I.A schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook moet doorworstelen… ik ben ongeveer aan de helft.
Het is een mooi verhaal hoor begrijp me niet verkeerd maar zoals al gezegd gaat het tergend traag vooruit… en ik ben gewend Marvel te lezen dus dat zegt genoeg ![]()
(ik ben blij dat ik het nederlandse exemplaar heb gekocht ik zou het einde niet halen in de Engelse versie… )
Ik denk dat m n score tss de 6 en 7 zal hangen, het is niet omdat ik wil dat het rapper gaat dat het verhaal niet goed is, mijn score zal louter gabaseert worden op het verhaal niet op de tijd dat ik het uitlas…
the pope schreef:
als het een troost mag zijn, rond de helft is het wel het meest tergend
naar het einde vond ik het weer beteren
Tristan schreef:
Dit toont eigenlijk nog maar eens aan hoe grensverleggend Moore nu eigenlijk wel niet was. Hij maakte zijn “comic” zo literair en uitgebreid, dat zelfs de die-hard comic readers er moeite mee hadden het te doorworstelen. :]
En sinds wannner moet een comic snel uitgelezen kunnen worden? Ik vind het juist geweldig als ik mijn money’s worth krijg en veel tijd moet investeren in die comic. Zolang het verhaal maar goed is, toch? Zijn wij als cultuur zo gehaast geworden dat wij niet eens meer van een lang (goed) verhaal kunnen genieten? ![]()
En damn mensen, hetgeen Moore in zijn Watchmen stopt qua thematiek, dat VERDIENT een lang verhaal. Een 100-tal pagina’s is daar echt niet genoeg voor hoor.
Rant over. ![]()
the pope schreef:
Origineel geplaatst door Tristan
Dit toont eigenlijk nog maar eens aan hoe grensverleggend Moore nu eigenlijk wel niet was. Hij maakte zijn “comic” zo literair en uitgebreid, dat zelfs de die-hard comic readers er moeite mee hadden het te doorworstelen. :]
En sinds wannner moet een comic snel uitgelezen kunnen worden? Ik vind het juist geweldig als ik mijn money’s worth krijg en veel tijd moet investeren in die comic. Zolang het verhaal maar goed is, toch? Zijn wij als cultuur zo gehaast geworden dat wij niet eens meer van een lang (goed) verhaal kunnen genieten? ![]()
En damn mensen, hetgeen Moore in zijn Watchmen stopt qua thematiek, dat VERDIENT een lang verhaal. Een 100-tal pagina’s is daar echt niet genoeg voor hoor.
Rant over. ![]()
sorry, maar niet mee eens
als ik een goede film met diepgang wil zien, ga ik niet naar een actieblockbuster kijken, maar naar een film mèt inhoud. Als ik naar een actiefilm kijk, wil ik dat er vaart inzit en een goede spanningsboog, en mik ik dus op puur ontspanning, niet op semi-filosofish gewauwel.-
films die beide op een deftige manier combineren zijn quasi-onbestaande, actiefilms die toch allerlei diepgang zoeken in hun vergezochte thematiekjes, stellen op dat gebied bijna altijd teleur. en dan eindig je met iets als the matrix.
watchmen is voor mij typisch het stripverhalenequivalent hiervan: een goed uitgangspunt voor een (vrij intelligente) actiecomic, maar in een poging om nog meer literaire kwaliteit te vinden, wordt te veel hooi op de spreekwoordelijke vork genomen en dan krijg je enerzijds een actiestrip waar de vaart uitgehaald is en anderzijds een ‘intelligentere’ strip die niet op niveau is en bovendien langdradig.
Al bij al vond ik het bij watchmen nog redelijk meevallen, maar dat de integrale bij momenten enorm redundant is (ik vermoed dat het beter werkt als je de episodes met enige tussenpoos leest), kan je toch niet ontkennen?
dus jawel teveel pagina’s (of toch in elk geval te veel lijnen tekst, want die veel enorm in herhaling).
Tristan schreef:
Maar Watchmen is geen actiecomic.
Het komt toch in ieder geval bij mij niet over als één. Dat was ook de bedoeling van Moore. Het hangt er ook echt wel van af wat je nu juist zoekt in een comic. Ik heb bv niks liever dan dat ik meer backstory krijg, maar dit kan voor een ander natuurlijk juist het tegenovergestelde zijn. Niks mis mee.
Maar zeggen dat Watchmen teveel hooi op zijn vork neemt, of als “intelligente” strip niet op niveau is, daar kan ik me moeilijker in vinden. Meningen verschillen, dus ik ga hierrond geen lang aanslepende discussie voeren.
Zelf heb ik nooit de afzonderlijke issues gelezen. En dat van in herhaling te vallen heb ik nooit opgemerkt. Kan je daar een vb van geven? Je bedoelt die krantenberichten toch niet? Want die zijn in mijn opinie geniaal en dragen zeer veel bij aan het verhaal. ![]()
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.