Omdat ik merk dat ik steeds op zoek moet gaan naar een geschikt plaatsje om het te melden, dacht ik om maar even een definitieve thuishaven ervoor te creëren..
Vertel me gauw: hoe goed is ie?
Aan de hoge aanwezigheid van verschillende gibrat-albums in de ranglijsten, merk ik dat hij hier zeer geliefd is. Ik heb zowel Het Uitstel als Elke Raaf Pikt graag gelezen, doch nooit in die mate dat ik er echt van weggeblazen werd, gaat dat met deze wel het geval zijn?
Ik had het ook gezien gisteren. Ook nog niet gelezen. Ik vermoed dat het een zeer degelijk album is, niet iets dat op nr 1 zal blijven (hij heeft ook nog maar 10 stemmen, vermoeddelijk vooral van fanboys)
Over Mattéo kan ik me niet uit spreken, maar Het Uitstel was best in orde.
De vele verschuivingen en nieuwkomers in de lijst lijken er volgens mij op te wijzen dat nieuwe en oude leden veel scores ingeven? Dat kan vanzelfsprekend overkomen, maar ik blijf het goed nieuws vinden.
Origineel geplaatst door belgianbingoNu nog de Meesters van de Gerst ergens te pakken te krijgen
Volgens mijn SSZ zijn 2 delen niet meer leverbaar en gaan voor absurde prijzen ( 100 - 150) over den toonbank… Maar even wachten op een herdruk, dan neem ik de serie in 1 geheel af… Anders krijg je weer zo’n Talent debacle, waarbij 1 a 2 delen nooit meer te verkrijgen zijn…
Als je “Het Uitstel” en “Elke raaf pikt” goed vond, dan zal je “Mattéo” ook wel goed vinden. De tekeningen zijn prachtig, het verhaal is realistisch (de gruwelen van WO I, nog gebaad in het optimistische nationalisme van de eerste oorlogsjaren) met natuurlijk een vleugje romantiek.
“Mattéo” kreeg van mij een 9,6 en blijft zo waarschijnlijk wel in m’n top drie van “beste strips van 2009”.
Een paar sfeerbeelden om de twijfelaars te overtuigen :
Origineel geplaatst door Voske Origineel geplaatst door belgianbingoNu nog de Meesters van de Gerst ergens te pakken te krijgen
Volgens mijn SSZ zijn 2 delen niet meer leverbaar en gaan voor absurde prijzen ( 100 - 150) over den toonbank… Maar even wachten op een herdruk, dan neem ik de serie in 1 geheel af… Anders krijg je weer zo’n Talent debacle, waarbij 1 a 2 delen nooit meer te verkrijgen zijn…
In het Frans heeft de uitgever al enkele herdrukken op de markt gebracht. Nu integrale uitgaven ook in het Nederlands gebruikelijk worden, kunnen we misschien Glénat op ideeën brengen…
De laatste tijd is er weer duchtig gestemd door enkele leden, met alweer een heel deel extra strips en reeksen die een plaatsje hebben gekregen in de ranglijst
Na Het Uitstel en Elke raaf pikt had ik het wel gehad met Gibrat. Hij tekent zeer mooi, maar zijn scenario’s vind ik nu ook weer niet zo geweldig. :rolleyes: Ik heb zelfs niet getwijfeld over Mattéo.
Het uitstel en Elke raaf pikt vond ik zonder meer uitstekend, zowel waar het scenario als tekeningen betreft; op nieuw werk van Gibrat zit ik dus zeker te wachten. (Maar ik neem aan dat Mattéo niet lang op de eerste plaats zal staan.)
ik bevind me precies meer in het waldorf-kamp: fraai getekend, maar al bij al redelijk melige verhaaltjes. Zeker niet slecht, maar in de buurt van een topscore (= 9 of meer) komt het bij mij niet.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.