Reeksen completeren of stoppen als kwaliteit achteruit gaat?

Jean-Paul schreef:

Origineel geplaatst door Martin Van K
Van recent aangekochte reeksen denk ik er aan met Bleach te stoppen na deel 3. De reeks ligt mij niet echt en er zullen wellicht hééééél vééééél deeltjes van verschijnen. Dan maar beter op tijd stoppen hé :open_mouth:

Ik heb Bleach maar gelijk na het eerste deel laten vallen. Op zich best vermakelijk, maar manga’s als Monster, 21st Century Boys en Death Note zijn in mijn ogen veel beter en interessanter, en een mens moet toch keuzes maken (zeker met een verlanglijst die al meer dan zeventig titels telt). Bovendien, zoals je zegt: het zullen nogal wat boekjes worden - in het Engels 36 tot nu toe, afgaande op Wikipedia. Prijzige aangelegenheid dus.

Het zal wel toch één of andere completeringsdrang zijn die mij bepaalde reeksen toch steeds weer doet aankopen. De prijs van de strip speelt hierin ook wel een rol. Voor een softcover van € 5,50 kun je toch makkelijker overtuigd worden dan voor een hardcover van € 15,50

Is waar, natuurlijk. Zo zie ik mezelf over een tijdje toch die nieuwe Largo Winch kopen, al hoor ik er tot nu toe nauwelijks iets goeds over. Vijf euro zoveel: vooruit dan maar weer…

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door Jean-Paul
Ik heb Bleach maar gelijk na het eerste deel laten vallen. Op zich best vermakelijk, maar manga’s als Monster, 21st Century Boys en Death Note zijn in mijn ogen veel beter en interessanter, en een mens moet toch keuzes maken (zeker met een verlanglijst die al meer dan zeventig titels telt). Bovendien, zoals je zegt: het zullen nogal wat boekjes worden - in het Engels 36 tot nu toe, afgaande op Wikipedia. Prijzige aangelegenheid dus.

(Bleach (manga) - Anime News Network) is in het Engels nog maar aan nummer 24, maar in Japan is net deel 36 verschenen, en het gaat nog verder.

Persoonlijk heb ik Bleach (hoe populair ook) na een eerste testlezing volledig aan me laten voorbijgaan. Death Note (filosofisch gewauwel) trouwens ook. Monster, 21st century boys, maar ook
Detective Conan en zeker Nausicaä zijn stukken beter.
(een beetje off-topic wat betreft de stopzetting van reeksen, maar nu men er toch over begon :stuck_out_tongue: )

Zelf doe ik enkel weg wat ik dubbel heb (vb. in pakket gekocht, of per ongeluk 2x gekocht), maar voor de rest heb ik weining zin om iets weg te doen, zeker gezien de prijs die je er nog voor krijgt (misschien moet ik zelf meer tweedehands kopen), of 't moet zijn dat het echt slecht is. 't probleem is uiteraard weer de tijd… liever collectie invoeren, hé.:smiley:
En mijn huis staat ondertussen zo vol dozen omdat ik de plaats niet meer heb om alles mooi in kasten te steken. Mijn vrouw zegt dat ik veel boeken toch geen tweede keer ga lezen, en guess what… ze heeft zelfs gelijk. :frowning:
Daarmee ben ik ondertussen toch al gestopt met reeksen die toch niet meer enig niveau halen. Er is te veel goeds op de markt om slechte strips te lezen.

Als de ‘marktplaats’ van deze site af is, zal het verhandelen hopelijk wat makkelijker gaan.

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door spock
Ik steek daar ook geen tijd in. Niet op het Internet maar gewoon bij Pierke in Gent. En die geeft altijd een eerlijke prijs.
Die geeft zelfs prijzen die ik niet op het forum zou durven vragen (mocht ik er dus al mijn tijd willen insteken).
De laatste keer kreeg ik 80 euro voor 9 strips. :wink:

Kijk, da’s nou echt goed!
Bij zo’n man blijf je terug komen! Je weet dat ie je geen oor aannaait en je kan zo iemand dus vertrouwen… Jammer dat Gent toch echt wel ver weg is voor mij… Mocht ik er ooit nog belanden, dan waai ik zeker ff binnen! :slight_smile:

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door Hermann
Ik heb me wel voor genomen als ik 70 wordt de grootste hoop van mijn collectie te verkopen.

13 mei 2034 staat in m’n agenda genoteerd! :wink:

cesar schreef:

De meeste series doorlopen een levenscyclus:

begin-opkomst-volwassenheid-sleur-neergang

ik laat de serie een zachte dood sterven in het midden van de sleurperiode

mi-jah schreef:

Origineel geplaatst door cesar
De meeste series doorlopen een levenscyclus:

begin-opkomst-volwassenheid-sleur-neergang

ik laat de serie een zachte dood sterven in het midden van de sleurperiode

Mooi geschetst, Cesar!
Ik probeer dat ook zo te timen…

kaeten schreef:

Weet iemand eigenlijk of van “Carmen Mc Callum” nog delen vertaald worden?
Onlangs de reeks herlezen en ben wel benieuwd hoe het verder gaat met onze mooie heldin.

Voske schreef:

Inderdaad een aardige serie, maar helaas geen idee of een andere uitgever de rechten koopt.

Overigens is het niet handig het laatst vertaalde NL deel te kopen, aangezien dit een tweeluik beslaat waarvan het tweede deel nooit vertaald/uitgegeven is in NL…

Het kan uiteraard ook een mooie uitdaging zijn om aan je Frans taal vaardigheden te werken… :wink:

i_Kdtje schreef:

normaal gezien koop ik nieuwe reeksen : wanneer ik de scenarist of de tekenaar goed vind of wanneer ik ergens een beschrijving van de strip(reeks) goed vind.

het gebeurt ook in de winkel dat ik efkes blader en dan de strip koop.

maar anders, nee, dan koop ik niet.

Centauri167 schreef:

Als stripliefhebber merk is soms toch ook dat ik deels een verzamelaar ben.
Daarom is het soms moeilijk een reeks te stoppen.
Meestal gebeurt dit bij het herlezen van een reeks. Ik merk dat de laatste jaren mijn smaak dermate is verandert waardoor reeksen zoals de Blauwbloezen of Sammy nu echt niet meer mijn ding zijn.
Geef mij nu maar reeksen als Vae Victis of Adelaars van Rome.
Wat zal ik over 10 jaar van deze reeksen vinden ?

voske44 schreef:

ik heb zeer veel problemen om met een serie te stoppen, neem nu asterix het is niet te discussieren dat de strips gewoon veel slechter zijn geworden maar als er een nieuwe kmt koop ik hem weer , het een kleine verzamel drang. Alhoewel, ik heb dit minder bij comix en manga, ik koop tcch nog maandelijks mijn spider-man, deathnote enz.. maar er zijn zoveel comix en manga dat ik het vaker wat rustiger aandoe voor ik men zoveelst graphic novel og naruto koop