Laatste aankopen

veroaghe schreef:

Ik heb hier laatst een grote bon gehad van 75€ en ben daarmee strips gaan kopen
ik d8 laat ik eens een thread maken en vragen wat de anderen gekocht hebben laatst
dit is wat ik kocht:
over de grenzen van de tijd… (INT)
outlaw 1,2,3
de aberzen 1,2,3
h.h.holmes
magasin general 1
stadslegenden
urbanus-de peperbollenkuur

ik heb alleen nog maar urbanus kunnen lezen want ik heb nog niet veel tijd gehad
zeg anders ook eens of ik een goeie keuze gemaakt heb
volgens de verkoopster zijn over de grenzen van de tijd… en magasin general de beste

fluiten schreef:

Black Hole in de Franse versie
Aquablue Int deel 1 (ook Frans)

en morgen Quartier Lointain deel 1 en 2.

jeroen schreef:

en morgen Quartier Lointain deel 1 en 2.

Prima keuze!!

veroaghe schreef:

kennik niet maar ik wilde wel eens weten waarom er zoveel mensen franstalige strips kopen
is het als verzamelobject
of de uniciteit ervan (daarmee bedoel ik dat zelfs de beste vertaling hetzelfde gevoel niet zou kunnen uitdrukken als de originele taal waarin het geschreven is)

EDIT: die aquablue zie ik ook wel zitten, hoe bevalt hij je?

Veter schreef:

Net terug van een wandelingetje, en kon het weer niet laten… :frowning:

In De cyclus van Cyan: De kleuren van Marcade, en vond nu eindelijk ook het vorige album Aïeïa van Aldaal
Verder ook in Jeremiah: Elsie en de straat…, en deel 5 (De hebzucht) in Pandora Box serie.

Ik koop in elk geval geen Franse strips. Ik kan je daar dus niet op antwoorden.

Over de grenzen van de tijd en Magasin general (1&2) liggen hier nog op mijn stapeltje ongelezen. Maar besprekingen en doorbladering waren in elk geval veelbelovend. Ik denk dat je daar zeker geen slechte keuze gedaan hebt. Je andere aankopen ken ik eigenlijk niet.

Surya schreef:

Uitstekende selectie veroaghe!

De meeste mensen die Franse strips kopen doen dat als deze niet (in die uitgave) in het Nederlands beschikbaar zijn…

Hans Bekker schreef:

Ook mij ontbreekt het in deze aan voldoende zelfbeheersing en heb deze week het volgende aangeschaft:

Avonturen van Tom Poes 5
Avonturen van Tom Poes 6
Avonturen van Tom Poes 7
Avonturen van Tom Poes 8
Thorgal 6. De val van Brek Zarith
Thorgal 7. Het sterrenkind
Thorgal 8. Alinoë
Thorgal 12. De stad van de verloren god
Quintett 3. Het verhaal van Elias Cohen
Enki Bilal. 32 December
Arman & Ilva. De ethiek van Xorxoz
Was and dreams. Tussen de twee kapen
tweedehands:
Horizon deel 1. De vogel en de steen
Horizon deel 2. De onzichtbare draden

Om problemen te vermijden laat ik niet alles aan mijn vrouw zien. En ik heb nog steeds zoveel in te halen.

Veter schreef:

Origineel geplaatst door Hans Bekker

Om problemen te vermijden laat ik niet alles aan mijn vrouw zien. .

:smiley:

Laat ze dit maar niet lezen dan!
Maar ik ken dit, ook hier worden al eens achterpoortjes gebruikt om niet al te zeer met de neus op de zwakheden gedrukt te worden.

Origineel geplaatst door Hans Bekker

En ik heb nog steeds zoveel in te halen.

En ook dit is een zéér bekend gevoel! ;(

frodo76 schreef:

ik heb me ook laten gaan vandaag en ken Hans zijn gevoelens ook…
in 8 jaar tijd is er zo veel gebeurd (uitgegeven) :frowning:

Al’ Togo 1&2 (2de hands)
Aleph 1-3 HK
Aquablue 1,8en9 HK
Atlante 2&3 HK
Carmen Mc Callum 6 HK
Cromwell Stone 2
Eva K 3 HK
Finkel 4 (2de hands)
HAND 1
Lanfeust van Troy 7 HK
Luuna 1&2 HK
Marlysa 4&5 HK
Maankop 2 HK
Magere Hein en Lau-tse 2 HK
Névé 5 HK
Rogon de witte wolf 5 HK
TDB 1 HK
Troll 3&4
Trollen van Troy 6&7 HK
De veroveraars van Troy 1 HK
De vloek van Amber 4 HK
Xoco 3 SC & 4 HK

dit alles voor net iets meer dan 150€
ben bij nader inzien wel blij dat ik dit niet allemaal aan de volle pot gekocht heb :slight_smile:
de volgende keer probeer ik wel een parkeerplaats iets dichter bij de winkel te vinden 10min te voet met 3 zakken vol met HKers, mijn armen doen nog pijn!

veroaghe schreef:

Mss wat armspieroefeningen een week voor een nieuw bezoek aan de lokale stripshop :smiley:

ik heb nog altijd een bon (ik koop hier bijna alles met bon :D) voor een plaats met veel dark horse comics dus als ik nog eens in Gent ben dan weet ik wat te doen

ik heb ondertussen over de grenzen van de tijd uitgelezen en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben (prachtig verhaal en echte disney tekeningen- ook een beetje gezien de achtergrond van de tekenaars)

Iyo74 schreef:

Gisteren dus (zoals vermeld in een andere topic) naar De Striep geweets. Ik heb me wel ingehouden om problemen met 't vrouwke te vermijden. Voornamelijk m’n Collectie 500 een beetje aangevuld met:

Ostasis 1, 2 (HC)
Atalante 2 (HC)
Yiu 1 (SC)
Khatedra 1, 2 (SC)
De clan van de draak 1 (HC)
Pyrenee (HC)
De X-bom (tweedehands)
Patje van het Groenewoud - Neekibo
Kroniek der Gulden Sporenslag 4 (Zomer) (HC)
Intox 1, 2 (HC)
De Jaden Lotus 2 (HC)

Vorige week ook nog Peter Pan 6 (prachtige reeks, vind ik zelf)

En geloof me vrij, ik heb me behoorlijk ingehouden! Ik had zin meer, véél meer…

Surya schreef:

Tchai 1 gekocht

Hans Bekker schreef:

Tschai ken ik als een sf-boek van Jack Vance. Is Tcai soms hetzelfde? Als dat het geval is ben ik benieuwd te horen wat je ervan denkt. Het boek is geweldig, maar het lijkt me moeilijk te versrtrippen. Het boek bestaat uit 4 delen en elk deel lijkt mij wel 3 flinke albums te kunnen opleveren.

Surya schreef:

In het Frans zijn er al 8 van verschenen. En ja, dit is de verstripping van Vance zijn boeken. Ik heb het nog niet gelezen, maar het ziet er leuk uit!

Iyo74 schreef:

Weet aub te zeggen wat je ervan vond (eens je het gelezen hebt natuurlijk), want ook ik ben razend nieuwsgierig naar het resultaat!

Hans Bekker schreef:

Ik heb mijn stripleverancier al opgebeld, maar nu blijkt dat jullie in Vlaanderen voorlopen. Hier schijnt de distributeur met vakantie te zijn. Tschai 1 is bij ons nog niet te krijgen.

fluiten schreef:

Black Hole dan uiteindelijk gelezen en die is me, na al die lovende commentaar op de “Reep” wel wat tegen gevallen.

frodo76 schreef:

vandaag bij Vermeire in Hamme langsgeweest…

Sha 3 sc
Kronieken van de zwarte maan 9,10,11
Klaagzangen van de verloren gewesten 5
Atalante 1 sc
Cyclus van Cyann 3
De slaap van het monster 2

Surya schreef:

Tschai 1 inmiddels gelezen.
Elk van de originele boeken wordt dus verstript over 2 strips.

Over het grote verhaal ga ik niets zeggen, dat ken je als je de boeken gelezen hebt, vermoed ik.

Deze strip heeft wat last van hetzelfde euvel als “De Nieuwe IJstijd”: alles gaat nogal vlug, plotwendingen worden niet heel goed uitgewerkt in het scenario, maar het is minder erg dan bij die andere reeks. Het valt dus wel mee, maar spectaculair is het niet. Wat ik wel leuk vond is dat niet elk aspect van de wereld helemaal uitgelegd wordt, de lezer wordt er meer in gedropt en ziet dus een aantal dingen die niet helemaal duidelijk zijn, maar dat hoeft ook niet. Ik wil niet altijd alles met de paplepel toegediend krijgen…

Het tekenwerk is eenvoudig, zonder overbodige lijntjes. Simpel en doeltreffend. Ik vind het wel leuk.

Algemene indruk: niets nieuws, niets speciaals, niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. Ik geef deze reeks voorlopig nog het deel van de twijfel en ik koop het vervolg dus wel nog.

Hans Bekker schreef:

Ik heb me een beetje ingehouden. Nu aangeschaft:

De avonturen van kapitein Rob, deel 8 (3 strips)
Ravian, deel 20. De orde van de megalieten
Bernar Yslaire. De hemel boven Brussel
Thorgal 15. De meester van de bergen
Eni Bilal. Afspraak in Parijs