mi-jah schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Naderhand krijg ik dan 50 voor 200 strips ofzo ![]()
8o oeh, dat vind ik toch wel erg weinig hoor!
Als je ze dan later voor 2,50 tot 3 euro weer in de bak ziet staan…
Doen ze ze toch 10x over de kop! X(
mi-jah schreef:
Naderhand krijg ik dan 50 voor 200 strips ofzo ![]()
8o oeh, dat vind ik toch wel erg weinig hoor!
Als je ze dan later voor 2,50 tot 3 euro weer in de bak ziet staan…
Doen ze ze toch 10x over de kop! X(
Surya schreef:
Tja, ze zijn uit mijn weg, en iemand is er mee geholpen…
Iyo74 schreef:
Veel tijd? Bwah, ik ga naar mijn stripboer, zet daar 2 volle dozen af en zeg “Laat me maar weten wat ik er voor krijg, kijk er maar op je gemak naar”. Naderhand krijg ik dan 50 voor 200 strips ofzo ![]()
8o Voor die prijs wil ik ze komen halen!
Surya schreef:
Als ik nog eens mijn kasten uigkuis, meldt ik het hier ![]()
Veter schreef:
:))
Zal me dat een stormloop worden naar het huis van Surya!
Iyo74 schreef:
Origineel geplaatst door Veter
Zal me dat een stormloop worden naar het huis van Surya!
Hela hela! Ik was eerst!
mi-jah schreef:
Gaat je zeker een betere deal opleveren, Surya! ![]()
Ik ben ook van de partij! ![]()
simonstrip schreef:
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die af en toe met een paar strips of dozen vol strips naar de stripboer gaan. Ten eerste omdat die mensen ook moeten leven en ten tweede om mijn verzamelingetje nog een beetje aan te kunnen vullen. Meestal krijg ik van mijn stripboer te horen als er weer iets binnengekomen is en mag ik even kijken. Meestal is het mis maar af en toe zit er nog wel iets tussen, soms een paar vervangexemplaren voor stukgelezen strips, heel soms iets wat ik al lang zocht of waarvan ik niet van het bestaan op de hoogte was.
Op de diverse rommelmarkten kijk ik ook graag.
Van wegdoen of stoppen met strips als de kwaliteit achteruitgaat vind ik dat je niet te snel moet wezen een oordeel te geven. Als je na jaren weer eens zo’n boekje ziet kijk je er soms anders naar. Ik heb ook een stel boeken in de kast waarvan ik denk dat ik die niet snel een 2e keer zal lezen. Maar wegdoen.. nee, dat geloof ik nog niet
mi-jah schreef:
@simonstrip: dit is niet om je te beledigen of zoiets, zeker niet, ik ben het zelfs erg met je eens, maar zoals je stukje er staat, vind ik t erg leuk te zien hoe de kop en staart van je betoog elkaar eigenlijk tegenspreken… ![]()
Origineel geplaatst door simonstrip
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die af en toe met een paar strips of dozen vol strips naar de stripboer gaan.
<<<<..versus..>>>>
Ik heb ook een stel boeken in de kast waarvan ik denk dat ik die niet snel een 2e keer zal lezen. Maar wegdoen.. nee, dat geloof ik nog niet
qwerty schreef:
Origineel geplaatst door mi-jah
Dat wordt lootjes trekken, maar persoonlijk krijg ik het niet voor elkaar om iets te verkopen.
mi-jah schreef:
Origineel geplaatst door qwerty
Dat wordt lootjes trekken, maar persoonlijk krijg ik het niet voor elkaar om iets te verkopen.
Nee…! Geen lootjes! Gewoon met z’n allen tegelijk in die dozen duiken! 
Dat wordt pas lachen!
simonstrip schreef:
@simonstrip: dit is niet om je te beledigen of zoiets, zeker niet, ik ben het zelfs erg met je eens, maar zoals je stukje er staat, vind ik t erg leuk te zien hoe de kop en staart van je betoog elkaar eigenlijk tegenspreken… ![]()
Origineel geplaatst door simonstrip
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die af en toe met een paar strips of dozen vol strips naar de stripboer gaan.
<<<<..versus..>>>>
Ik heb ook een stel boeken in de kast waarvan ik denk dat ik die niet snel een 2e keer zal lezen. Maar wegdoen.. nee, dat geloof ik nog niet
Ik bedoel dat ik wel eens een stel boekjes koop zonder ze allemaal grondig te bekijken, als je in zo’n doos staat te graaien is het bij mij vaak “wat ik niet ken” of niet heb en er een beetje goed uit ziet gaat mee naar huis. Ik ga dus niet met een doos naar de stripman, maar ben blij dat anderen dat wel doen.
Deecee1 schreef:
Origineel geplaatst door qwerty
Nee…! Geen lootjes! Gewoon met z’n allen tegelijk in die dozen duiken! 
Dat wordt pas lachen!
Surya Locatie: Op mijn stoel ?( - mijn GPS vindt dat niet. X(
Hermann schreef:
Ik blijf ook mooi mijn reeksen volgen en kopen zelfs indien ik vind dat de reeks slechter en slechter wordt maar hoop toch stiekem op verbetering . Verkopen doe ik alleen indien ik plaats gebrek begin te krijgen dan gaan alle enkelingen eruit en de dubbels ben ook al eens bij de stripboer langs geweest als je zegt dat je het geld niet moet krijg je een waardebon + enkele % extra omdat je een bon vraagt.Ik heb me wel voor genomen als ik 70 wordt de grootste hoop van mijn collectie te verkopen. ![]()
$tripofiel schreef:
Ik ben ook kandidaat, niet dat ik veel zal vinden maar je weet maar nooit! ![]()
T.I.A schreef:
Tja niemand die de eerste “Spectaculaire spidermans” of classics weggooit zeker :rolleyes:
Zelf 1 keer verkocht… een volle bananen doos met oude herdrukken van jommeke vanop mijn vrouw (toen nog liefje) verkocht (geruild) in de SSZ maja had mss 10 strips mee voor een hele doos… dus nooit meer ! Ik kan het echt niet over mijn hart krijgen reeksen waar ik aan sommigen jaren overgedaan heb weg te doen voor een appel en een ei…
eenmaal geluk gehad bij binnenkomst SSZ waar juist een “dropping” gedaan was van nederlandstalige comics :)) heb toen héééél veel meegedaan uit het hoofd: Verdedigers de eerste comics in perfecte staat, hulk eerste reeks, FF eerste reeks, Vergelders eerste reeks enzovoorts en zo verder allen in perfecte staat ![]()
![]()
spock schreef:
Origineel geplaatst door Icarus
Verkopen van strips doe ik ook niet - vooral om dezelfde redenen als Ivo aanhaald, je krijgt er geen geld voor en stopt er teveel tijd in.
Veel tijd? Bwah, ik ga naar mijn stripboer, zet daar 2 volle dozen af en zeg “Laat me maar weten wat ik er voor krijg, kijk er maar op je gemak naar”. Naderhand krijg ik dan 50 voor 200 strips ofzo ![]()
Ik steek daar ook geen tijd in. Niet op het Internet maar gewoon bij Pierke in Gent. En die geeft altijd een eerlijke prijs.
Die geeft zelfs prijzen die ik niet op het forum zou durven vragen (mocht ik er dus al mijn tijd willen insteken).
De laatste keer kreeg ik 80 euro voor 9 strips. ![]()
$tripofiel schreef:
Als je bij SSZ Pierke uw strips ruilt voor andere dan krijg je gegarandeerd meer dan als je cash vraagt!!! ![]()
Ondervind ik zelf altijd… ![]()
spock schreef:
Yep, als je ruilt krijg je nog 25% bij.
Maar als je cash vraagt, omdat je toch niet zoveel kan opdoen,
en toch iets koopt, dan krijg je directe korting op het gekochte van 20%.
euhm… missch moeilijke uitleg, ge moet erbij zijn. ![]()
Martin Van K schreef:
Ik laat mij toch ook meestal verleiden tot het aankopen van een nieuw deel als ik de reeks al in mijn bezit heb, ook al vind ik het niet zo sterk. Ik denk dat ik nog een maar een vijftal reeksen voortijdig heb stopgezet. Onlangs nog met De Verborgen geschiedenis, dat mij amper kon boeien, stukken van mensen kost en bovendien mooi in een eerste cyclus was afgerond ![]()
Van recent aangekochte reeksen denk ik er aan met Bleach te stoppen na deel 3. De reeks ligt mij niet echt en er zullen wellicht hééééél vééééél deeltjes van verschijnen. Dan maar beter op tijd stoppen hé ![]()
Het zal wel toch één of andere completeringsdrang zijn die mij bepaalde reeksen toch steeds weer doet aankopen. De prijs van de strip speelt hierin ook wel een rol. Voor een softcover van 5,50 kun je toch makkelijker overtuigd worden dan voor een hardcover van 15,50
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.