In de Charly reeks wordt de ontwikkeling van een ong. 6-jarige jongen tot tiener beschreven en daarbij doorloopt hij uiteraard geen gewone jeugd. Bij problemen/issues wordt hij bijgestaan door een speelgoed ruimtevaartuig met (buitenaardse) krachten. Gedurende de albums wordt er steeds meer duidelijk/toegelicht. Lijkt op zich nog niet zo bijionder/speciaal, maar zie ook onderstaande link met (betere) uitleg (SSZ website - tegenwoordig hebben ze alle besprekingen in een (http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=list&mode=lijst&letter=Alles&begin=0) staan )
Origineel geplaatst door kaeten
En “Isabelle Avondrood”? De reeks is zopas herdrukt in HC aan een zéér mooie prijs (9,8 euroots het stuk).
Vrees alleen dat het een beetje gedateerd zal zijn? ?(
ik wou mij die reeks ook aanschaffen. Daarom heb ik snel even het eerste deel uitgeleend bij de bib en het bevalt me wel. Zeker niet gedateerd!
ik zal ze één van de komende dagen dus wel gaan halen, maar wel in twee fasen. Dankzij SSZ weet ik nu ook dat delen 1-4 één cyclus vormen en delen 5-8 een tweede cyclus
Heb, als Hermann-fan, op de beurs in Opwijk begin februari een 8-tal Bernard Princeverhalen gekocht, maar moet ze nog lezen (ben nu Jeremiah aan het herlezen). Blij dat Ignoramus en Kaeten er al zo positief over zijn. Als ze meevallen, koop ik de rest ook. Het is de bedoeling dat ik alles van Hermann in huis haal. Moet nog de rest van Bernard Prince hebben, Jugurtha 1 en Het geheim van de hondmensen.
Voor de andere Hermann-fans : er is samen met de nieuwe Jeremiah-postzegel, ook een boekje uitgegeven door de post met de titel Post-Atoom. Het is een hommage aan Hermann en zijn vier hoofdreeksen komen hierin aan bod (Comanche, Jeremiah, Bernard Prince en De Torens van Schemerwoude). Is uitgegeven in een oplage van 800 stuks. Er is ook nog een luxe-versie met een andere cover en een kleinere oplage, maar die was een pak duurder.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.