Thread 3364

clips schreef:

Net ee, tweede jeugd van Rabaté gelezen en das verdorie een mooie strip. 8.9 !

Surya schreef:

Origineel geplaatst door voske44
kenya5: het was voor my 1groot “meh” gevoel, het verhaal kon me niet echt interresseren

Het verhaal is cliche en inspiratieloos uitgewerkt. Inderdaad zeer zwak.

voske44 schreef:

Origineel geplaatst door Surya
kenya5: het was voor my 1groot “meh” gevoel, het verhaal kon me niet echt interresseren

Het verhaal is cliche en inspiratieloos uitgewerkt. Inderdaad zeer zwak.

ja, want ik was er mee begonnen omdat ik aldebaran en betelgeuze vrij goed vond, maar dit was een grote teleurstelling

Iyo74 schreef:

maar dit was een grote teleurstelling

En dat zullen nog heel wat mensen vinden… waaronder ondergetekende.

Jean-Paul schreef:

Twee goede Vrije Vluchten gelezen: (Miltons dromen - Uitgaves van deel 1 Deel 1 - stripINFO.be) en (Saigon - Hanoi - Uitgaves van deel 1 Saigon - Hanoi - stripINFO.be) van Cosey (weblogje over dat laatste album (http://jpk.punt.nl/index.php?r=1&id=449361)).

Verder van het weekend de Vertigocomic (American Virgin - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) gelezen (niet erg over te spreken; moet er nog iets over gaan schrijven) en de eerste Eppo bijna uit.

ignoramus schreef:

Origineel geplaatst door Jean-Paul
en de eerste Eppo bijna uit.

vreemd… je bent blijkbaar de eerste die hem niet in “no time” uit had :smiley:

T.I.A schreef:

(http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=3017) gelezen de afgelopen dagen (5 TPB´s)

Wel ondanks mijn vrees na de eerste TPB dat de serie me niet veel meer ging boeien, wist het me telkens terug te trekken in de burgeroorlog (2) van America, met telkens andere facetten naar boven te halen. Er word zelfs een volledige TPB gewijd aan personen, die de oorlog vanuit hun perspectief ervaren. Knap !

Wood is toch een krak van een schrijver hoor !

$tripofiel schreef:

Afgelopen dagen (Eva K. - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) gelezen; een middenmoot, niet slecht maar ook niet bijzonder goed.
Nu bezig met (De cyclus van Cyann - Alle delen van de reeks - stripINFO.be); heel wat beter, die tekenstijl tot in het detail buitengewoon prachtig…

Jean-Paul schreef:

Origineel geplaatst door ignoramus
Origineel geplaatst door Jean-Paul
en de eerste Eppo bijna uit.

vreemd… je bent blijkbaar de eerste die hem niet in “no time” uit had :smiley:

Had alleen Havank nog even overgeslagen; voor de rest elke letter gelezen.

Maar ik merk wel dat ik het niet erg prettig vind om me onder te dompelen in X verschillende verhalen, waar ik dan vervolgens na 2-4 pagina’s weer mee moet stoppen. Bovendien zijn het allemaal geen reeksen of gagstrips waar ik écht in geïnteresseerd ben. Ga dus maar geen abonnement nemen. (En af en toe een los nummer kopen heeft bij een dergelijk tijdschrift natuurlijk nauwelijks zin.)

belgianbingo schreef:

Laatste maand heel wat leuke dingen ingekocht en om te onthouden:

• 100 Bullets TPB 1 en 2 (het jaar beginnen met mijn jaarlijkse comic)
  • Minik (uit Vrije Vlucht, eindelijk in huis gehaald, over een eenzaam Eskimo jongentje in New York eind 19de eeuw en eigendom van een museum: goeie strip maar het effect zou groter zijn geweest, moest ik hem gelezen hebben tijdens de sneeuwweek van half januari)
  • Ster van de Woestijn (tweedehands, vooral uit nostalgische redenen)

We zijn nu al een scheet in februari, maar toch een kleine suggestie: kunnen we de forum topics van “Laatst gelezen” en “Laatst gekocht” niet per jaar zetten? Gewoon twee nieuwe topics “Laatst gelezen in 2009” en “Laatst gekocht in 2009”? Tis maar een idee…

Hermann schreef:

Wisselkind : Het buitenbeentje - Zeker en vast niet slecht vind het verhaal spannend en leuk om te lezen. Wacht toch vol ongeduld wat het 2de deel gaat worden.

Hermann schreef:

Jommeke 245 : Nostalgie ( kl…verhaal )
De kleine Robbe 14 : Verstand op nul ( is niet zo moeilijk ) en de humor is altijd wel leuk
De J J van Blueberry 17 : mooi vervolg verhaal maar had er toch iets meer van verwacht.

Surya schreef:

De Incal Integraal: Indrukwekkend. Wel jammer van die ouderwetse inkleuring. Toen de bundel uit kwam, was de heringekleurde versie reeds verschenen in 't Frans. Waarom konden ze die niet uitbrengen?

Jean-Paul schreef:

(Antares - Uitgaves van deel 1 1e Episode - stripINFO.be) - Degelijk werk, maar ik ben geloof ik nog wat minder gegrepen dan bij de vorige twee cycli. Nu ja, we zien wel waar deze reeks toe gaat leiden.

(Djinn - Uitgaves van deel 1 De favoriete - stripINFO.be) - Vorig jaar een boek gelezen over de sultans sinds Suleiman de Prachtlievende (zoals je ‘The Magnificent’ schijnt te moeten vertalen), dus de setting boeit me. De strip an sich nog niet zo heel erg, moet ik bekennen, maar genoeg om een keer het tweede deel in huis te halen.

Surya schreef:

Na de Incal - De nieuwe droom: Leuk, maar toch wat onder het niveau van de vorige reeks, misschien omdat enkel het eerste deel verschenen is.

clips schreef:

de incal reeks is naar mijn mening onovertroffen, ook de jeugd van john difiool is zeker de moeite.
Na de incal- valt tegen - te lang op gewacht en dan zo’n afknapper, normaal ging dat ook zes delen zijn maar blijft bij één deel.
een nieuwe zesdelige serie- jodorowski-ladronn- final incal zou de serie moeten afmaken.
en dan heb je de spin-offs natuurlijk nog.

T.I.A schreef:

Black Hole gelezen… Daarmee is alles gezegd, nadat ik veel goeds heb gehoord en gelezen had ik me hem aangeschaft maar is me niet echt bevallen… dit is voor mij geen item om twee keer te lezen. Een lage score van 6/10 echt meer zit er persoonlijk voor mij niet in… nog maar eens bewijs dat smaken verschillen :slight_smile:

Bij de (X-Men (JuniorPress) - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) zit ik nu al aan nr 88 dus nog een heleboel te gaan maar Damned ! wat een reeks ! Ik had vroeger wel meerdere losse issue´s gelezen maar nu ik de gehele reeks (bezit) lees in één stuk (mij kennende dat ik de reeks pas lees eer ik ze allemaal bezit :rolleyes: ) … man, man wat een genot voor mijn irissen 8o

chico 2 schreef:

Origineel geplaatst door clips
Net ee, tweede jeugd van Rabaté gelezen en das verdorie een mooie strip. 8.9 !

Die heb ik net deze week bij de stripspeciaalzaak gewonnen,maar moet hem nog gaan afhalen. zo gauw ik hem gelezen heb zal ik het laten weten.

ignoramus schreef:

Uchronie 1, 1 en 1 :

Schitterend. Benieuwd hoe dat allemaal aan elkaar geregen gaat worden.Laat ons hopen dat de epiloog de verwachtingen bevredigd, maar eerst nog wat verder opbouwwerk in delen 2 2 2 en 3 3 3 …
qua score wacht ik de epiloog af.

de Plaag 1 & 2 :

Alvast een 10 voor de covers : van de mooiste stripcovers ooit !
– het is een wat ongemakkelijke trend : de cover dekt niet altijd de lading meer. Bij de klassieke dupuis/lombard/casterman uitgaven uit de jaren stillekes, kon je op de cover afgaan om een idee te hebben van de grafische stijl/kwaliteiten van het werk binnenin. Naar Angelsaksisch model is dit steeds minder het geval. –
In dit geval maakt het verhaal wel goed wat grafisch ontbreekt afgaande op de cover ( let wel, het is uitstekend getekend, maar je verwacht toch even iets anders )
score : 7,5

Nicolas Eymerich 1 & 2 :
Niet slecht, maar om echt goed te zijn… wat te esoterisch naar mijn smaak, en te veel losse eindjes die ik niet opgelost zie worden . Prachtig getekend, dat wel.

score : 6,5

Carmen mc Callum 1-6 :

Uitstekende mainstream SF strip. Voldoende spankracht in de scenario’s, prima getekend, hier en daar een vleugje relativerende humor. Kortom, een aangename verpozing.

score : 6,8

Anita Bomba 1-4 :

mmmmm… met mondjesmaat heel leuk, 4 delen achter elkaar is wat teveel van hetzelfde. Hoofdstuk per hoofdstuk gepubliceerd in een tijdschrift is dit schitterend.

score : 7

monster 1-7 :

derde keer dat ik terug van deel 1 start om een nieuw deel te gaan lezen. Je zou denken dat je de derde keer de eerste delen wat trager leest en wat meer bij details stilstaat.
Wat meer details inderdaad, maar stilstaan ? Juist die details sleuren je weer mee in het verhaal ! Dit is vertelkunst van de hoogste orde, en nou begin ik er niet meer aan, maar wacht tot ik ze alle 18 heb, en tijd genoeg om ze in een keer uit te lezen.

score : 8,7

magasin general 1-4 :

Ontroerend. Bibliotheken vol streekromans ( vlaamse en andere ) flitsten door mijn geest, en hoe al die literaire zwaargewichten dit nooit hebben kunnen waarmaken ( met uitzondering misschien van Herman Teirlinck )
Een voorbeeld van hoe beeld en taal samen een verhaal vertellen. Een vergeten genre terug tot leven gebracht. en hoe !

score : 10

$tripofiel schreef:

Origineel geplaatst door ignoramus
magasin general 1-4 :

Ontroerend. Bibliotheken vol streekromans ( vlaamse en andere ) flitsten door mijn geest, en hoe al die literaire zwaargewichten dit nooit hebben kunnen waarmaken ( met uitzondering misschien van Herman Teirlinck )
Een voorbeeld van hoe beeld en taal samen een verhaal vertellen. Een vergeten genre terug tot leven gebracht. en hoe !

score : 10

Als dit echt zo goed is zal ik de reeks toch moeten vervolledigen ben blijven hangen aan deel1, maar eigenlijk de tijd nog niet gehad om te lezen! :]