Nieuwe reeks beginnen?

$tripofiel schreef:

Ik zou mij de reeks van “De prins van de nacht” willen aanschaffen, maar weet eigenlijk niet goed hoeveel ervoor gevraagd wordt en of het de moeite waard is? ?(?

Kan mij hier iemand helpen die de reeks al gelezen heeft of het goed was/is…

Surya schreef:

Degelijke reeks, maar misschien niet de klassieker waarvoor hij versleten wordt. Voor sommige delen zal je misschien meer moeten betalen dan je lief is, dus persoonlijk zou ik er niet meer aan beginnen.

kaeten schreef:

Mijn idee. Zowel tekeningen alsverhaal vind ik maar middelmatig. Heb de reeks maar zou ze nu ook niet meer kopen.

$tripofiel schreef:

Welke reeks vind je dan wel nog de moeite om mee te beginnen?
Ben nu een 5-tal jaar bezig en heb redelijk wat boekjes, maar ben op zoek naar iets wat me kan boeien als reeks! De reeks “De zang van de vampiers” vond ik wel goed dus dacht ik laten we terugkeren naar de Meester…
Maar ja, tegenwoordig komt er zoveel uit dat je door het bos de bomen niet meer ziet ;(
Welke reeks zouden jullie aanraden om met te beginnen???
Thnx :slight_smile:

$tripofiel schreef:

Wat denken jullie van “De Kronieken van Panchrysia”, heb eens zitten neuzen…

Surya schreef:

Is lang geleeden dat ik die gelezen heb.

Wat denk je van de Eeuwige Oorlog :wink:

kaeten schreef:

eeuwige oorlog, nice!
Verder: “Klaagzang der verloren gewesten”(een must have!) , “duivels van Alexia”, “de killer”,…

fluiten schreef:

Magasin General. Een must!!!

Surya schreef:

Oh ja: Op Zoek naar de Tijdvogel

Veter schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
Magasin General. Een must!!!

Ook mijn mening!

Origineel geplaatst door kaeten
“Klaagzang der verloren gewesten”(een must have!) , "

Goede reeks…

kaeten schreef:

Sorry Surya, “op zoek naar de tijdsvogel” kan absolut niet tippen aan klaagzang. Wat betreft “General Magasin”: DOEN!!!

Surya schreef:

Op Zoek is iets helemaal anders dan De Klaagzang. Beiden uitstekend in hun eigen genre!

$tripofiel schreef:

Al de reeksen die jullie hebben opgenoemd heb ik al, behalve de “Eeuwige oorlog”??? :open_mouth:

Ga eens checken naar “Eeuwige oorlog”, hoe komt het dat er weinig recencies van strips zijn? ?(

Wat vinden jullie van “Er was eens een voorbijganger”?

Surya schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
hoe komt het dat er weinig recencies van strips zijn? ?(

Omdat er maar 1 persoon is die de moeite neemt er te schrijven :frowning:

$tripofiel schreef:

Kan ik dan ook recencies doorsturen, hoe doe ik dat?
Wat moet er allemaal instaan?

Surya schreef:

In het forum Recensies kan jij een nieuw onderwerp starten, daar zet je je recensie simpelweg in, met in het onderwerp duidelijk de albums die besproken worden.

Wat moet er in staan? Dat is aan jou, maar ik denk dat de meeste recensies zowat dezelfde inhoud hebben: een (korte!) inleiding zodat de lezer weet waar het verhaal begint (geef geen plot wendingen weg!) en dan jouw mening over de tekeningen en scenario. Eventueel kan het album nog vergeleken worden met een andere strip

Na het plaatsen, verschijnt de recensie nog niet meteen op de site of het forum, daar zorg ik voor.

Het is wel de bedoeling dat de recensies van een degelijk niveau zijn, dus geen recensies die slecht geschreven zijn, of die een lange korte inhoud geven en dan besluiten dat het album al dan niet goed was.

$tripofiel schreef:

Heb alle reeksen die jullie aanbeveeld hebben aangekocht, nu nog de tijd om te lezen…
→ De volledige reeks “Prins van de nacht” heb ik kunnen kopen voor 86,5 euro in eerste druk en zeer goede staat!!! :smiley:
→ De “Eeuwige oorlog” heb ik ook gekocht met het vervolg “Een nieuw begin” of zoiets…

Surya schreef:

De Eeuwige Oorlog eerst lezen, de beste SF strip aller tijden en één van de beste strips toekoer

$tripofiel schreef:

Okey, ga hem bovenaan de stapel leggen!!!
Laat iets weten wat ik ervan vond?!

Ruud Loman schreef:

De term ‘reeks’ verbreed ik graag even naar ‘collectie’.
En dan komen we wat mij betreft uit bij de Collectie Grafica.

Dat is geen kattepis!! Santiag, Eva Medusa, Witte nacht, de Goudsmid, DNA en het schitterende ‘De Neptunus’ en natuurlijk niet te vergeten het monument ‘De tien geboden’.

Iemand die een betere collectie weet? 8)