De actie De andere strip loopt vanaf 10 augustus tot en met 14 september. De kortingsbonnen steken net als de voorbije jaren bij het weekblad Humo en zullen ook in de winkel liggen zolang de actie loopt.
Ik heb er al een paar:
-Alim de leerlooier 1
-Pinokkio
-De smaak van chloor
En mijn interesse is gewekt voor:
-Jimmy Corrigan
-Wilson
-Net doen alsof is ook liegen
-Blauwe pillen
-Rimpels
-Tamara Drewe ((http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?postid=38364#post38364) was erg goed)
-Fagin de Jood
-Alim de Leerlooier wil ik graag completeren
Origineel geplaatst door mi-jah
Zit mooi spul bij, zo te zien.
Wat zijn de echte aanraders?
Eventjes gerangschikt volgens de gebruikers van Stripinfo.
Natuurlijk onder voorbehoud want nog niet veel albums hebben veel scores…
Op het einde van de zomer kunnen we deze lijst vergelijken met een accurater overzicht.
Weet ik, maar ik sla de recensies nogal eens over omdat ik toch bang ben dat er teveel verklapt wordt…
Daarom moet je niet alle paragrafen lezen. Als ik zie dat een paragraaf over de inhoudt gaat, skip ik meteen naar de volgende, tot ik bij de bespreking kom Het verhaal kan me niet bommen, als 't maar goed is!
Er is al zeker 1 aankoop die ik uitstel tot 10 augustus: “De smaak van chloor”. Die staat immers erg hoog op m’n verlanglijstje.
Anders nog echte aanraders? Alim waarschijnlijk, maar dan moet ik wel weten dat ze nog allemaal verkrijgbaar zijn…
'k wil ook wel Alim, maar 100 euro vind ik wel veel voor 4 albums, ook al is er een schets bij. Bij Ibicus (in’t Frans) kreeg je bij het vierde deel gewoon de box erbij (weliswaar zonder tekening, maar toch).
weet iemand of jimmy corrigan goed is want chris ware’s tekenstijl is wel interessant
andere albums waar ik in geïnteresseerdt ben: fagin de jood, pinokkio, wilson en net doen alsof is ook liegen
even nog een vraagje de strip shutter island is dit van de film of een zelfstandig album?
Weet ik, maar ik sla de recensies nogal eens over omdat ik toch bang ben dat er teveel verklapt wordt…
een recensie die het verhaal verklapt is geen goeie recensie. 8)
hier op de site staan véél goeie recensies. ook van Wilson, bijvoorbeeld (twee zelfs !)
Wel, dat was één van de enige richtlijnen die ik gaf voor de recensies: korte inhoud mag (optioneel) maar mag niet teveel verklappen, een recensie moet vooral gaan over waarom de strip goed of slecht is.
Inderdaad, en ik kan je alvast zeggen dat het soms geen gemakkelijke evenwichtsoefening is. Je moet een beetje info geven om de lezer toch te kunnen aangeven wat voor verhaal het is, maar als je de plot verklapt, heeft die er ook niks meer aan. Vraag is: hoe ver ga je. En dat kan van het genre afhangen ook. Bij gagstrips kan je er wel eens een hele gag uithalen om je punt (goed of slecht) toe te lichten. Bij een whodunit (bon eigenlijk haat ik dat woord want voor mij is de origine: ‘who done it’ verkeerd, moet zijn who did it/who has done it, en … aargh, ik wijk af) laat je het best zo veel mogelijk vallen. Ja, 't is niet altijd even simpel…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.