mi-jah schreef:
Net weer ff n kijkje genomen bij de lijst Slechtste Strips, altijd weer goed voor vermaak! ![]()
Maar wat is jullie persoonlijk meest verafschuwde album?
En waarom?
mi-jah schreef:
Net weer ff n kijkje genomen bij de lijst Slechtste Strips, altijd weer goed voor vermaak! ![]()
Maar wat is jullie persoonlijk meest verafschuwde album?
En waarom?
ignoramus schreef:
tsja, daâs niet zo eenvoudig. Er zijn er ettelijke duizenden, maar die heb ik gelukkig niet gelezen ![]()
Wat je natuurlijk ook hebt zijn goeie reeksen die zo ver uitgemolken worden dat de plaatsvervangende schaamte pijn begint te doen. De laatste asterix schijnt een voorbeeld te zijn ( maar ik heb het mezelf bespaard en heb hem niet gelezen
)
mi-jah schreef:
Ja, bij Asterix ben ik gelukkig na âIndus-landâ al afgehaakt! ![]()
Ik ga dat soort reeksen ook niet meer volgen of zelfs maar proberen, kan mn tijd wel aan betere strips besteden!!!
De antwoorden op deze vraag behoeven wat mij betreft ook geen gedegen wetenschappelijk onderlegde antwoorden, hoor!
Gewoon even de ingevingen van het moment met een juiste dosis frustratie vind ik al genoeg! ![]()
mi-jah schreef:
Ik heb er alvast zelf wel eentje:
In een opwelling van jeugdsentiment 2e hands gekocht, maar wat een k*tstrip, zeg!
Echt een immens slecht scenario, hele flauwe grappen, plotwendingen (?) die nergens op slaan, sexistisch, politieke nonsens, vlugvlug gevoel in de afwerking en tekeningen die herhaald (gekopiëerd?) worden!
Afrader eerste klasse! ![]()
ignoramus schreef:
wat asterix betreft heb ik de integralen van dargaud, en meer moet dat niet zijn ![]()
Wat betreft andere teleurstellingen : toen ik enkele jaren geleden terug opnieuw strips begon te lezen/verzamelen herinerde ik me een zekere Dick Matena van de argonautjes en grote Pyr en hoe ik indertijd ten zeerste bewogen werd door het grafisch geweld van deze strips. Sindsdien heb ik allerlei dingen van deze auteur met hoge verwachtingen gekocht - en met steeds grotere teleurstelling gelezen : virl en het web getuigt van de onmacht een gedegen scenario te verzinnen, rechter Tie is niks vergeleken met de strips van fred Kloezeman, zijn literaire verstrippingen krijg ik niet doorgeworsteldâŠkortom : zowat alles wat de heer Matena de laatste decenia heeft geproduceerd mag wat mij betreft de klassificatie âslechtste stripâ ambieren.
mi-jah schreef:

Hahaha! Ik heb ook nog redelijk wat Matena in de kast staan, ik zal ze nog eens herlezen⊠![]()
belgianbingo schreef:
Dick Matena kan er ook niet aan helpen dat Elsschot en consoorten enkel middelmatige boeken hebben geschrevenâŠ
*op zoek naar een ironische smiley *
mi-jah schreef:
Origineel geplaatst door belgianbingo
Zo een bedoel je:
of
? Of deze:
?
![]()
Jean-Paul schreef:
Die laatste Asterix was inderdaad wel héél erg.
Voor de rest valt het bij mij tot nu toe mee. Ik koop alleen strips die enigszins goed aangeschreven staan, dus het echt slechte spul gaat aan me voorbij; ik kom alleen af en toe thuis met een album dat âniet mijn dingâ blijkt te zijnâŠ
qwerty schreef:
Origineel geplaatst door Jean-Paul
ik kom alleen af en toe thuis met een album dat âniet mijn dingâ blijkt te zijnâŠ
Dat had ik met Death Note, volgens velen een topper maar bleek toch niet mijn genre te zijn.
Hermann schreef:
Pytha en ik : Help ze stelen de zwarte admiraal ;( ook echt om te huilen.
En inderdaad de Asterix en het geheime wapen.En dit zou een eerbetoon moeten zijn ( zoals vanachter in de strip vermeld )aan Walt Disney. Geef mij dan maar Donald Duck daar beleef je tenminste nog plezier aan om te lezen.
fluiten schreef:
Mijn eeuwige top 1 voor deze thread: 24 - (24 - Uitgaves van deel 1 24 - stripINFO.be)
Bibber ende beef. ![]()
Iyo74 schreef:
(De spookjes - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) Zonder enige twijfel mân slechtste aankoop ooit. Ik meende dat lang, héél lang, geleden als kind graag gelezen te hebben in de krant. Toen ik die in De Sleghte voor een prikje op de kop kon tikken, liet ik dit dan ook niet na⊠tot mân grote spijt. Nu hoop ik dat mân kinderen daar toch enig plezier gaan aan belevenâŠ
Centauri167 schreef:
Origineel geplaatst door Iyo74
(De spookjes - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) Zonder enige twijfel mân slechtste aankoop ooit. Ik meende dat lang, héél lang, geleden als kind graag gelezen te hebben in de krant. Toen ik die in De Sleghte voor een prikje op de kop kon tikken, liet ik dit dan ook niet na⊠tot mân grote spijt. Nu hoop ik dat mân kinderen daar toch enig plezier gaan aan belevenâŠ
Die heb ik 20 jaar geleden ook nog gekocht, toen vond ik ze best wel grappig. Maar waren zouden die nu toch liggen ? Kan ik er nog is ene herlezen. Wie weet kan ik hem nu zelf niet meer uitlezen.
Waldorf schreef:
Dick Matena kan er ook niet aan helpen dat Elsschot en consoorten enkel middelmatige boeken hebben geschrevenâŠ
8o Dat kan je toch niet menen! Die personages, die schitterende taal!
ignoramus schreef:
Origineel geplaatst door Waldorf
8o Dat kan je toch niet menen! Die personages, die schitterende taal!
ik denk dat je de
gemist hebt..
cesar schreef:
Slecht:
Waspoederstrips in het algemeen
Lefranc: de colonne
Jugurtha: de sombere woede
Icarus schreef:
Van vroeger al een grote fan.
De verhalen van de tussentijd zijn echt verschrikkelijk.
Surya schreef:
Origineel geplaatst door Icarus
Nogthans de zelfde schrijver?
Royale de luxe schreef:
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Icarus
Nogthans de zelfde schrijver?
Maar getekend door iemand anders en dat maakt het volgens mij een afbreuk aan het geheel. Ondanks dat er veel tegenkanting was is het verhaal niet zo slecht maar zijn ze enkel âmedioratedâ
Maar ontopic wat je zeker niet moet kopen is de ânieuwe ijstijdâ een verstripping die falikant is afgelopen. Ondanks dat heb ik ze toch gekocht⊠:rolleyes:
HAND vind ik een van de andere slechte reeksen.
Stripverzamelen is meer dan een hobby â het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.