Naast het artikeltje “Beeldige roman” publiceert De Standaard vandaag een - weliswaar highbrow - lijstje van de vijftien beste strips van de jaren 2000-2009.
Ik vermeld er telkens de score en het aantal stemmen op Stripinfo bij :
Als ik in de buurt woonde, zou ik ook eens gaan uitzoeken hoe t is om daar vrijwilliger te worden…
Altijd tof om anderen mooie dingen te laten ontdekken…
Eerlijk gezegd woon ik daar maar 5 kilometer van af, maar ik ben er nog nooit binnen gestapt.
Anderzijds is mijn collectie al half zo groot als de hunne, dus heb ik weinig nood aan nóg extra leesvoer.
Heb jij dan favoriete strips staan die zij nog niet hebben (als je daar zicht op hebt), want in zo’n geval lijkt het mij erg leuk om juist voor die titels wat extra aandacht te genereren…
Als ik op het eerste zicht (http://www.stripbib.be/) vergelijk met (http://www.stripinfo.be/member_collection.php?member=woelfie) stel ik vast dat ze niets Engels of Frans op hun site vermeld hebben, terwijl dat toch een groot stuk bij mij inpalmt. Misschien hebben ze wel wat maar is dat niet vermeld op de site.
Daarbuiten hebben ze qua Nederlandstalig werk wel een mooie collectie.
Respect dat ie tot op die leeftijd nog vakkundig strips op papier kon zetten. 't Was inmiddels wel niet echt fris en origineel meer, en er zat duidelijk sleet op de reeks, maar zijn tekeningen waren nog steeds van 't zelfde niveau als vroeger.
Niet direct hier van toepassing, maar in de Carrefour (bij onze anderstalige buren, natuurlijk) smijten ze met Franse HC naar je hoofd. En dit voor Slechts 3 Euro.
Origineel geplaatst door Surya
Ook het 2de icoon dat zijn hoogtepunt al laaaaaaaaaang voorbij was!
Maar toch ben ik de man dankbaar om de mooie albums en de vele uren leesplezier die hij mij indertijd verschafte met de fantastische ( eerste) verhalen van Alex en Lefranc.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.