De Andere Strip 2009

Surya schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
(Een dierentuin in de winter - Uitgaves van deel 1 Een dierentuin in de winter - stripINFO.be): 9,25 met 2 stemmen
(De eeuwige oorlog - Uitgaves van deel INT 1 Integrale uitgave - stripINFO.be): 8,93 met 15 stemmen, 17de plaats beste album
(Magasin General - Uitgaves van deel 1 Marie - stripINFO.be): 8,90 met 63 stemmen, 19de plaats beste album
(Een deken van sneeuw - Uitgaves van deel 1 Een deken van sneeuw - stripINFO.be): 8,69 met 24 stemmen, 39ste plaats beste album

Bovenstaande vind ik zelf stuk voor stuk TOP titels die iedereen moet gelezen hebben. Strips als Bone 1 zijn best leuk, maar niet zo essentieel als deze 4, wat mij betreft.

the pope schreef:

leuk opzoekwerk, bb.

als je helemaal het effect van de actie wil meten, zul je het binnen een paar dagen wel nog eens over moeten doen, vrees ik, want ik sta nog een paar score-ingaves achter, waarvoor excuus :smiley:

allp schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door belgianbingo
(Een dierentuin in de winter - Uitgaves van deel 1 Een dierentuin in de winter - stripINFO.be): 9,25 met 2 stemmen
(De eeuwige oorlog - Uitgaves van deel INT 1 Integrale uitgave - stripINFO.be): 8,93 met 15 stemmen, 17de plaats beste album
(Magasin General - Uitgaves van deel 1 Marie - stripINFO.be): 8,90 met 63 stemmen, 19de plaats beste album
(Een deken van sneeuw - Uitgaves van deel 1 Een deken van sneeuw - stripINFO.be): 8,69 met 24 stemmen, 39ste plaats beste album

Bovenstaande vind ik zelf stuk voor stuk TOP titels die iedereen moet gelezen hebben. Strips als Bone 1 zijn best leuk, maar niet zo essentieel als deze 4, wat mij betreft.

Helemaal mee eens wat de drie laatsten betreft, (Een dierentuin in de winter - Uitgaves van deel 1 Een dierentuin in de winter - stripINFO.be) heb ik niet, en die ga ik mij bij deze aanschaffen..
Daarnaast zeggen (Cash: I See a Darkness - Uitgaves van deel 1 Cash: I See a Darkness - stripINFO.be) en (De stem van het volk - Uitgaves van deel INT 1 Integraal - stripINFO.be) mij nog wel wat, hoewel ik een esthetisch georiënteerd probleem heb met dat rechthoekig formaat van die laatste..:slight_smile:

Daarnaast ben ik nog wel heel benieuwd naar Osamu Tezuka, ik heb nog niets van hem gelezen, en was oorspronkelijk van plan me eerst op Boeddha te storten, maar ‘Ode aan Kirihito’ komt wegens de gunstige marktomstandigheden dan wellicht iets hoger op het lijstje..:smiley:

the pope schreef:

mag deze topic trouwens niet gepromoveerd worden naar ‘algemeen’

Surya schreef:

Tuurlijk wel, het gaat immers over strips!

voske44 schreef:

toen ik in wonderland zat en de 1ste magasinn general wou aankopen zei de de man dat ie volgende week afgeprijsd ging zijn met de humo actie dus die zal er ook al inzitten voor de rest zag ik op de zelfde tafel dierenruin in de zomer ,blankets en ik geloof ook ontstaan van soorten

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door allp
Daarnaast ben ik nog wel heel benieuwd naar Osamu Tezuka, ik heb nog niets van hem gelezen, en was oorspronkelijk van plan me eerst op Boeddha te storten,

Niet doen !
Niet alleen is Kirihito met deze aanbieding een stuk voordeliger, het is ook gewoon een stuk beter dan Boeddha.
Deze laatste vind ik persoonlijk één van zijn mindere reeksen op de markt. Maar ja, in het Nederlands heb je qua Tezuka manga nog niet te veel keus. In het Frans daarentegen keuze te over.

mi-jah schreef:

Deze actie is zeker niet in Nederland geldig…? :frowning:
Want ook ik wil Magasin General nog compleet gaan maken!
Ik zal eens een balletje opgooien bij Silvester, mocht ik daar binnenkort weer eens binnenstappen, aangezien er toch wel wat van hen bijzit…

allp schreef:

Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door allp
Daarnaast ben ik nog wel heel benieuwd naar Osamu Tezuka, ik heb nog niets van hem gelezen, en was oorspronkelijk van plan me eerst op Boeddha te storten,

Niet doen !
Niet alleen is Kirihito met deze aanbieding een stuk voordeliger, het is ook gewoon een stuk beter dan Boeddha.
Deze laatste vind ik persoonlijk één van zijn mindere reeksen op de markt. Maar ja, in het Nederlands heb je qua Tezuka manga nog niet te veel keus. In het Frans daarentegen keuze te over.

Bedankt voor de tip woelfie, nu heb ik voldoende redenen om Kirihitu aan te schaffen..:slight_smile:

voske44 schreef:

boeken die ik zeker met de andere strip zal aanschaffen
-magasin general1
-een dierentuin in de winter

• de eeuwige oorlog integraal
    die waarschijnlijk zal aand schaffen
    blankets
    bone
    ode aan kirihoto
    animal’Z

Herbert schreef:

De beloofde uitgebreide beschrijving van alle deelnemende strips werd vandaag gepubliceerd op (http://www.boek.be/Nederlands/Home/Activiteiten/De-andere-strip/Stripromans-2009/page.aspx/1118).

the pope schreef:

de actie begint ook vandaag, met bonnetjes in de humo (of gewoon in uw ssz), hup koopvee hup

JoDifool schreef:

Het valt mij wel op dat er weinig stripspeciaalzaken meedoen aan deze actie.(Gent en omgeving)

Surya schreef:

Alleen al in boerengat Aalst zijn er 2 die mee doen :slight_smile:

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door JoDifool
Het valt mij wel op dat er weinig stripspeciaalzaken meedoen aan deze actie (Gent en omgeving)

Als Beveren-Waas nog tot die “omgeving” behoort, kan je ook in deze (http://www.hetgebrokenzwaard.be/) terecht …