Nieuwe reeks beginnen?

Surya schreef:

Ja. Grafica vind ik helemaal niet slecht, maar zo schitterend vind ik ze ook niet. Welke vind ik dan beter? Vrije Vlucht bijvoorbeeld.

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Welke vind ik dan beter? Vrije Vlucht bijvoorbeeld.

Helemaal mee eens !

Veter schreef:

In (Dupuis - Collectie: Vrije Vlucht - stripINFO.be) zitten inderdaad heel wat knappe dingen!

$tripofiel schreef:

Wat denken jullie van collectie Millenium? ?(

Surya schreef:

Daar zitten enkele uitstekende reeksen in, enkele goede en enkele echte stinkers, maar niet veel.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Daar zitten enkele uitstekende reeksen in, enkele goede en enkele echte stinkers, maar niet veel.

En HEEEEEEEEEEL veel onafgewerkte reeksen. :frowning:

Voske schreef:

En veel (eerste) delen zijn bijzonder moeilijk te verkrijgen en als ze al verkrijgbaar zijn voor veel te veel geld…

Bij mijn weten is (Blitz) Millenium van Talent uitgeverij die (nagenoeg) failiiet is/niets meer uitgeeft. Zo is de serie Golden City nooit in z’n geheel uitgegeven en heeft uitgeverij Sylvester nu de rechten opgekocht en heeft alle delen wel in de planning staan om uit te geven.

Kortom, zou pas aan een serie van (Blitz) Millenium beginnen als:

• je in een keer de gehele serie kunt kopen
  • de serie afgerond is

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Welke reeks vind je dan wel nog de moeite om mee te beginnen?

Nog even 'n open deur intrappen: wat dacht je van (Schemerwoude - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) ?

Dat is toch nog altijd één van mijn favoriete reeksen. :stuck_out_tongue:

$tripofiel schreef:

Hey, inderdaad een TOP-reeks, heb deze namelijk op de “Genstse Stripbeurs” gekocht voor het SUPER bedrag van 60 euro voor de gehele reeks!!! :smiley:

Inclusief nummer 3, 8)

Veter schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Inclusief nummer 3

Is ook daar de (Schemerwoude - Uitgaves van deel 3 Germain - stripINFO.be) een moeilijk nummer? Of enkel in de Arboris uitgave?

Ik heb die reeks ook graag gelezen (is wel lang geleden dat ik de reeks nog herlezen heb)

$tripofiel schreef:

Voor dit nummer alleen bieden ze op eBay meer dan 40 euro!!! 8o
Ik denk dat dit boekje niet herdrukt is, maar ben daar uiteraard niet zeker van… ?(

Veter schreef:

Het album is in 1999 herdrukt bij Glenat, en die versie is in elk geval nog te verkrijgen.
Ik vraag me af of je niet verwisselt met het 3de nummer van As van de Katharen ((De as van de Katharen - Uitgaves van deel 3 Remy uit het Oosten - stripINFO.be))? Die is al lang uitverkocht en gaat op ebay inderdaad aan waanzinnige prijzen. (En ontbreekt ook in mijn collectie :frowning: )

$tripofiel schreef:

Inderdaad, het is een heel moeilijk boekje!!! :smiley:
Heb hem dubbel, met een schets in & doe hem weg vanaf 50 eur… 8o
Wie is geïnteresseerd mag me gerust mailen.

→ Sorry, te laat!!! :))

$tripofiel schreef:

Wat vinden jullie van “De wind der Goden”??? ?(
Is het de moeite waard of zou ik er beter niet aan beginnen…
tHx

Surya schreef:

Ik heb ze ong 10 jaar geleden gelezen. De eerste cyclus (5 delen denk ik, getekend door Adamov) vond ik goed, daarna ging het stijl bergaf.

Veter schreef:

Het is bij mij ook lang geleden dat ik die serie beginnen lezen ben. Maar ik denk er hetzelfde over als Surya. De eerste delen waren goed, maar latere delen ontgoochelden.

De laatste 2 delen trouwens nog niet zo lang geleden op de kop kunnen tikken, en toen ook een paar delen ervoor herlezen. En weer een uitgavekost waar ik spijt van had. :frowning:

(De wind der goden - Alle delen van de reeks - stripINFO.be)

$tripofiel schreef:

Nog reeksen die een aanbeveling waard zijn? ?( ?
Ik sta altijd open voor iets nieuws… :]

aue schreef:

Persoonlijk vind ik dit de moeite waard.

De rovers van keizerrijken (Glénat, grafica) 7 delen HC
De schilderleraar (Glénat, prestige) 3 delen HC
FOG (Casterman) 8 delen HC
De killer (Casterman) 6 delen HC

Ik zou graag een horen wat anderen van deze reeksen vinden?

Surya schreef:

Rovers: niet slecht, maar iets te lang gerokken
De Schilderleraar: deel 1 was goed, de rest niet gelezen
Fog: Niet gelezen
De Killer: zeeeer goed!

aue schreef:

Heb je het dan niet moeilijk als je het goed vond en alleen het eerste deel gelezen hebt? (Schilderleraar)

Kritiek van de rovers is terecht, goed maar te lang gerokken.

Fog is getekend door dezelfde tekenaar als Quintett (Dupuis, impressies). Hou wel van de aparte tekenstijl van Cyril Bonin.
Scenario van Roger Seiter (ook H.M.S., Mysteries, Dark, enz… bij Casterman)