Surya schreef:
Ik vroeg me af hoeveel strips iedereen hier bezit, die nog ongelezen zijn.
Voor mij zijn 't er momenteel net 40, wat wel mee valt ![]()
Surya schreef:
Ik vroeg me af hoeveel strips iedereen hier bezit, die nog ongelezen zijn.
Voor mij zijn 't er momenteel net 40, wat wel mee valt ![]()
the pope schreef:
veeels
zal straks eens tellen, want heb dat niet altijd even proper aangevinkt
Iyo74 schreef:
47
Wat ook nogal meevalt. Voorbije vakantie heb ik wel heel wat leesachterstand ingehaald. Dit gaat niet steeds even snel, omdat ik van veel albums ook alle eerder verschenen boekjes wil lezen om echt goed mee te zijn. Voor ik aan Antares 2 begon heb ik de 2 voorgaande cyclussen ook gelezen; ook alle albums van de Schorpioen herlezen; en zo zijn er nog verschillende reeksen…
voske44 schreef:
ik heb dat probleem eigenlijk niet maar ik denk dat ik ook minder strips koop
Veter schreef:
193 voor het ogenblik, wat eigenlijk zeer weinig is.
Ik heb de strips van de kinderen (Kiekeboe, FC De Kampioenen, …) ook opgenomen in mijn collectie, maar het zal allicht nog een tijdje duren voor ik die lees. ![]()
Verder zitten er ook nog een stapeltje vreemde talen tussen (vakantiesouvenirs), meestal albums die ik ook heb in het Nederlands. Misschien zou ik die beter aanvinken als gelezen.
Maar het echte stapeltje ongelezen is dus eigenlijk behoorlijk klein geworden. 30-40 tal? Zal nog eens moeten gaan snuisteren in de 2dehandse om een groter voorraadje op te doen. ![]()
JeroenV schreef:
Momenteel 55
Origineel geplaatst door Iyo74
Dit gaat niet steeds even snel, omdat ik van veel albums ook alle eerder verschenen boekjes wil lezen om echt goed mee te zijn.
Idem.
Ook zo voor een aantal bestaande reeksen die nog niet volledig in mijn collectie zijn en die ik geleidelijk aan aanschaf… Die laat ik rustig liggen tot die (quasi) volledig is. Binnenkort begin ik zo met Ramiro.
Ik beschouw het dus niet zozeer als een leesachterstand maar als een gezonde leesbuffer. Het laat me juist toe om even te wachten tot een bepaalde reeks volledig is, zonder dat ik me moet vervelen.
![]()
Project_Z schreef:
Momenteel 95…
Normaal schommelt het tussen de 40 en de 60, afhankelijk van wat er verschijnt… Gisteren in Valkenswaard heb ik me weer eens laten gaan… daarom dat ik zo min mogelijk beurzen bezoek… ik koop altijd meer dan oorspronkelijk voorgenomen…
… en inderdaad met de voorgaande albums telkens te herlezen, kan het soms lang duren voordat er gelezen wordt aangevinkt…
Deecee1 schreef:
20 … valt dus mee in vergelijking met sommige " nerds" hier
…
…ook bij mij bestaat de noodzaak om vorige delen te herlezen bij het verschijnen van een vervolg ( soms pas na 1 jaar)… :(.
cuppenh schreef:
Alles wat ik koop ga ik ook meteen lezen. Het is dus afhankelijk van het aantal albums dat ik in één koop aanschaf wat mijn leesachterstand op een specifiek moment ophoogt.
Momenteel ben ik bijna klaar met het laatst gekochte item Marvel Essential Peter Parker, The Spectacular Spider-Man 4.
Eh… dat zijn herdrukken waarvan ik originelen al (gelezen) heb.
Maakt niet uit. Er ligt geen “ongelezen” stapel momenteel, dus stand is 0.
$tripofiel schreef:
![]()
2356 8o
Oei, na vandaag komen er nog tiental(len) bij!!! Pfff… :rolleyes:
kagebe schreef:
Van de ingegeven strips en comics moet ik er nog 213 lezen maar er is nog zeker een zelfde aantal die ik nog moet lezen maar die niet in de database zitten.
Op dit moment Buffy omnibus 5 aan het lezen ,na eerst 1 t/m 4 gelezen te hebben terwijl 6 en 7 ook nog op de stapel liggen.
Krijg het idee dat bijna iedereen hier dezelfde herlees woede heeft als ik ,en sommige deeltjes zijn dus ook wel erg vaak gelezen,mijn probleem is dat er ook nog gewone boeken (gewoon??) gelezen worden en nu deel 12 van de Wheel in Time in oktober moet uitkomen , ben ik maar vast begonnen met het herlezen van de New Spring.
Jean-Paul schreef:
Veertien. En dat zijn bijna allemaal albums die ik een keer voor niets heb gekregen en waar ik eigenlijk niet zo’n zin in heb. Wat de nieuwe, wel interessante strips betreft, geldt bij mij: eerst alles uitlezen, dan pas weer naar de stripwinkel.
woelfie schreef:
Volgens de “collectie” link, 327, maar aangezien ik nog 80% van mijn comics en 99% van de manga moet ingeven zal dat nog een stuk oplopen.
Origineel geplaatst door Jean-Paul
Wat de nieuwe, wel interessante strips betreft, geldt bij mij: eerst alles uitlezen, dan pas weer naar de stripwinkel.
Ik had mij sinds begin dit jaar ook een gedacht gemaakt dat ik niet méér strips koop dan ik gelezen heb sinds de vorige aankoop, maar dat werd de voorbije maanden gedwarsboomd door extra werk (en dus minder tijd om te lezen 's avonds), het invoeren van de collectie op deze site (zo zie je maar waar de prioriteiten liggen) en het feit dat ik veel (vooral manga) reeksen in het Engels nu al koop voor als ik veel tijd heb.
Net 14 dagen op vakantie geweest, en maar 8 manga gelezen wegens niet meer plaats in de auto (en zeer vermoeiende dagen met de kinderen). To goed voor 1600 pagina’s op 2 weken.
Kleine correctie: van de 327 zijn er toch al een aantal die ik gelezen heb, maar nog niet als zodanig aangevinkt, maar 't loopt toch op…
Surya schreef:
Origineel geplaatst door $tripofiel
2356 8o
Dames en heren, het verschil tussen een liefhebber en een verzamelaar (die ook liefhebber kan zijn, uiteraard).
Waldorf schreef:
14
T.I.A schreef:
Ik probeer toch van mijn Graphic Novels ze binnen enkele dagen na aankoop te lezen…
zoals ik al eerder aangaf, lees ik maar een reeks als ik ze compleet heb…
Dus nog een X mannen of 50 en GN een 3 tal (valt mee hé)
Het probleem is dat ik niet aan herlezen toe kom ![]()
woelfie schreef:
Origineel geplaatst door Surya
2356 8o
Dames en heren, het verschil tussen een liefhebber en een verzamelaar (die ook liefhebber kan zijn, uiteraard).
Ik dacht dat dat over het aantal pagina’s ging… ![]()
Herbert schreef:
2356
En met stip op de tweede plaats: … 444
Royale de luxe schreef:
eigenlijk geen enkele… ik heb ook die gezonde instelling van Jean-Paul, geen stripskopne tot alles gelezen is.
Grootste probleem is dat ik geen enkele strip die ik koop langer dan 3 dagen kan laten liggen. Ik lees ze letterlijk in stukken en brokken, dat wil zeggen elke vrije minuut is er een om te lezen. En als ik dan echt tijd heb lees ik de reeks helemaal opnieuw, spijtig genoeg gebeurd dat niet genoeg.
T.I.A schreef:
Eigenlijk beschamend om toe te geven maar ik ben er nog altijd niet in geslaagd mijn volledige collectie aan te vinken en heb daar eigenlijk ook geen behoefte aan …
wel kruis ik direct nieuw aangekochte albums aan en probeer ik scores te geven aan recent gelezen albums.
Gewoon geen tijd door opzoekwerk, aanvulling nieuw materiaal (Marvel) per week toch een 20-30 tal en links en rechts andere comic reeksen + goed te keuren materiaal van anderen en bijvullen bestaande reeksen enzovoort en zoverder … :rolleyes:
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.