Klare Taal - The Sandman

Peter Moerenhout schreef:

Een uitgebreide bespreking van “The Sandman” van Neil Gaiman:

(Klare Taal – The Sandman | Peter Moerenhout)

fluiten schreef:

Ook al is The Sandman niet iets voor mij, ik blijf je besprekingen steeds met veel plezier lezen.

Veter schreef:

Een zeer mooie diepgaande bespreking van een schitterende reeks!
Bedankt!

Bedankt jongens!

Ik heb wel net beslist om de non fictie stop te zetten en me wat meer op fictie te concentreren.

Ik moet wel nog wat losse eindjes afwerken en nog één en ander op mijn site zetten dus er komen wel nog wat artikeltjes aan.

$tripofiel schreef:

Dit is inderdaad een sterk staaltje!!!
Normaal lees ik zulke lange teksten niet ,maar bij deze bleef ik gewoon lezen zonder er erg in te hebben? ?(
Pure klasse.

Vielen Dank!

spock schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
Ook al is The Sandman niet iets voor mij, …

Al gelezen Fluit ?
Indien ja : ok.
Indien nee : ik dacht dat ook altijd, dat The Sandman niks voor mij was. Tot ik er eens aan begon… Niet kunnen stoppen tot ik gedaan had met de reeks. Sindsdien (en sinds andere ook :wink: ), ben ik zo vlug niet meer om te zeggen : niks voor mij.

Peter : bedankt voor de recensies en Klare Talen, enz. !

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door spock

Al gelezen Fluit ?
Indien nee : ik dacht dat ook altijd, dat The Sandman niks voor mij was. Tot ik er eens aan begon… Niet kunnen stoppen tot ik gedaan had met de reeks. Sindsdien (en sinds andere ook :wink: ), ben ik zo vlug niet meer om te zeggen : niks voor mij.
Ik kan dat wel begrijpen, hoor. Strips is een combinatie van verhaal en tekeningen, en als de tekeningen niet jouw ding zijn, ligt de drempel zeer hoog om een album helemaal ter hand te nemen, zelfs al is het verhaal schitterend.
Ik heb al enkele malen geprobeerd om vrienden wat (Nausicaä - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) aan te smeren, maar ik krijg dan ook altijd het argument “manga is niks voor mij”.
Omgekeerd zie ik er zo tegen op om aan (Jeff Lemire - Auteur van strips - stripINFO.be) te beginnen. Ondanks alle goede kritieken kan kik geen 5 pagina’s naar zijn tekeningen kijken. Ieder zijn smaak, zeker?

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door spock

Al gelezen Fluit ?

Peter : bedankt voor de recensies en Klare Talen, enz. !

Yep. (The Sandman (Gaiman) - Uitgaves van deel INT 1 Preludes & Nocturnes - stripINFO.be) meegenomen van de bib, een honderdtal pagina’s gelezen en weggelegd. Noch het verhaal noch de tekeningen bevielen me.

Kan natuurlijk ook zijn dat ik die strip op een slecht moment ben beginnen te lezen. Dat heb ik namelijk nog voorgehad. 'k Zal het deel nog eens meenemen en op vakantie lezen. Andere omgeving geeft misschien een ander gevoel bij deze strip.

Man wat ik allemaal niet doe om Spock gelukkig te maken. :rolleyes:

Chris Van de Meerssche schreef:

'k zou zeggen, lees dan The doll’s house eens, helemaal anders dan de eerste trade, het is veeleer een horrorverhaal, én (voor mij toch) een stuk beter dan de eerste trade.

spock schreef:

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de eerste Sandman ook al eens op een verkeerd moment had gelezen, en terugbracht naar de winkel. Dat had ik ook met The Invisibles, Hellboy en Transmetropolitan, bijvoorbeeld.

Maar enkele maanden (jaren) later heb ik alle reeksen nog eens geprobeerd, en toen was ik wel verkocht. Nu ja, van hellboy ben ik iets minder enthousiast, maar ik volg het wel nog. :smiley: