Het beste van 2010

the pope schreef:

Het einde van een oud jaar, het begin van een nieuw jaar, dat betekent lijstjestijd!
Op basis van de scores die de stripinfogebruikers gaven, konden we de top-20 van 2010 samenstellen, en die ziet er zo uit:

** Stand op 20/2/2011**

De stand op 9/1/2011

Wat waren jouw favorieten van 2010? Post ze hier!

the pope schreef:

Opvallendst is uiteraard hoe de Angelsaksische strips volop de macht grijpen, met dan vooral The Walking Dead en Sin City, al moeten we daar de kanttekening bijplaatsen dat deze strips in hun Engelse uitgaven al wat langer puntjes hebben kunnen verzamelen dan sommige andere nieuwkomers.

Martin Van K schreef:

The Walking Dead was ook voor mij de interessantse nieuwkomer in 2010, samen met het eerste twee delen van From Hell.

In het Engels had ik de stap nooit gezet, maar sinds de vertaling er kwam kijk ik met veel plezier uit naar de nieuwste delen.

Chris Van de Meerssche schreef:

Wat zou je willen, jarenlang zijn alleen superheldencomics en af en toe eens een small press-uitgave vertaald (op enkele uitzonderingen/pogingen na). Een groot deel van de Amerikaanse stripoutput bleef onvertaald, tot er enkele nieuwe Nederlandstalige uitgevers toch de sprong in het onbekende gemaakt hebben.
Ze hebben de goeie reeksen voor het grijpen.

Hopelijk komt het niet tot het fenomeen van de manga in het Frans: in het begin bijna niets anders dan topreeksen, maar die raken wel ooit uitgeput, en daarna, tja, zakt de kwaliteit.
Gelukkig staan we daar nog een hele tijd vanaf wat de comics betreft!

voske44 schreef:

sin city 2 verdient het wel, van degene die ik heb gelezen is deze wel het sterkst
en miller’s tekeningen zijn adembenemend

the pope schreef:

Deze toch even omhoogslingeren (ik ben er lang genoeg aan aan het uitlijnen geweest :smiley: ) om te zeggen dat wat mij betreft dit de beste strip van 2010 was (heb wel de Engelse, al wat oudere versie gelezen, maar hou het stil), zonder noemenswaardige concurrentie..

the pope schreef:

Terwijl iedereen zijn leesachterstand van 2010 inhaalde, hebben de zombies de macht gegrepen!

** Stand op 20/2/2011**

Royale de luxe schreef:

Origineel geplaatst door the pope
Deze toch even omhoogslingeren (ik ben er lang genoeg aan aan het uitlijnen geweest :smiley: ) om te zeggen dat wat mij betreft dit de beste strip van 2010 was (heb wel de Engelse, al wat oudere versie gelezen, maar hou het stil), zonder noemenswaardige concurrentie..

Hij staat nu al hoog zeer hoog genoteerd. Er ontbreken nog enkele stemmen om hem in de lijsten te katapulteren naar de top.

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door Royale de luxe

Hij staat nu al hoog zeer hoog genoteerd. Er ontbreken nog enkele stemmen om hem in de lijsten te katapulteren naar de top.

Misschien niet van 2010 maar (De wraak van graaf Skarbek - Uitgaves van deel INT 1 Integrale uitgave - stripINFO.be) gaat ook zijn debut maken in de top 100.

Iyo74 schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
Misschien niet van 2010 maar (De wraak van graaf Skarbek - Uitgaves van deel INT 1 Integrale uitgave - stripINFO.be) gaat ook zijn debut maken in de top 100.

En meer dan terecht! Ijzersterk album dat al een hele poos op m’n ‘te recenseren’ lijst staat.

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door Royale de luxe

Jimmy is net de top 100 binnengekomen op plaats 100.

belgianbingo schreef:

Een nieuwe update in vergelijking met 8 maand geleden en een nieuwe nummer 1 voor 2010 en een sterke stijger voor de tweede plaats

** Stand op 29/12/2011**

** Stand op 20/2/2011**

Surya schreef:

Keep 'm comin :slight_smile: