electronische strips / ebooks

Veter schreef:

Profile zal zelf in te vullen naam zijn.
Hostname vul je de Telenet newsserver in (newsbin.telenet.be), de andere laat je voorlopig open.
Omdat er ook betalende newsserver zijn, vraagt hij naar account en paswoord, maar dat zal je bij Telenet niet nodig hebben.
Normaal gezien zou hij door geen poort toe te wijzen, een willekeurige poort moeten nemen (of zijn eigen standaardpoort). Laat dat voorlopig ook maar leeg dus.

Veter schreef:

Misschien moet je eerst eens nakijken of je bij Telenet een gebruikersacount en pas nodig hebt.
Ik zie nu net dat ik het bij mijn provider wel nodig heb.

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
hij vraagt 1 profile name 2 hostname 3 port 4 account name 5 password dit vraagt hij bij server properties onder “add new server”

ik weet niet wat ik daar allemaal moet in vullen

T.I.A

Via deze link de complete handleiding voor Grabit (http://www.binaries4all.nl/grabit/)
Hier ook de configuratie (http://www.binaries4all.nl/grabit/configuratie.php)
Server(s) toevoegen (http://www.binaries4all.nl/grabit/servers.php)
Je moet natuurlijk wel bij je provider terecht kunnen voor een (gratis) abonnement op Nieuwsgroepen.

T.I.A schreef:

is gelukt zenne geconfigureerd maar vind als ik in de filter intik alt.binaries.pictures.comic-strips vind hij dat niet

T.I.A

maar heel erg bedankt vo de info

T.I.A

Veter schreef:

Toont hij al een lijst van de beschikbare nieuwsgroepen? Probeer anders eerst eens “Update groups”.
En tik dan bij tabblad ‘All groups’ als zoekterm strips, dan zou “alt.binaries.pictures.comic-strips” er toch moeten tussenstaan.

Dubbelklik, zodat de groep in de linkerkolom terechtkomt.
Dubbelklik hem dan in de linkerkolom (of gebruik menuknop “Update group”), dan zou hij de headers moeten beginnen downloaden. Dat kan een tijdje duren…

Er is op die nieuwsgroepen trouwens heel wat meer Nederlandstalig werk te vinden, dan via de Torrents.

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Ik betwijfel of je veel Nederlandstalige comics zal vinden.

Toch wel een redelijk aantal Ned.talige comics…

(in alt.binaries.pictures.comic-strips)

Veter schreef:

Ja, je hebt gelijk. Ik had geoordeeld op wat ik vond via Torrent sites. Deze nieuwsgroep brengt heel wat meer!

bluebird56 schreef:

En het leuke hiervan vind ik dat je er series kan vinden van

Tibor, Tarzan, Jezab en bijvb. Cisoreeks, Suske en Wiske oude reeks 1 t-m 66, etc.

Dit zijn strips waarvan sommige nummers toch moeilijk verkrijgbaar zijn en dan nog tegen stevige prijzen.

Iyo74 schreef:

Zo te lezen zal ik daar toch ook eens op verkenning moeten gaan… Hoewel ik betwijfel of er voor het moment veel tijd zal zijn om ze ook daadwerkelijk te lezen: “Y the last man” heb ik staan, maar zit nog niet verder dan album 3…

frodo76 schreef:

heb vroeger nog met Bommanews gewerkt maar telenet verwijderde steeds de interessante groepen… en ben dan maar gestopt :frowning:

alt.binaries.pictures.comic-strips vind ik in ieder geval niet terug op newsbin.telenet.be welke server gebruiken jullie?

Veter schreef:

Serieus? Heeft Telenet die groep ook geblokkeerd?

Ik zit bij andere provider.

Veter schreef:

(http://www.proxy2.de/news.php) staat een lijst van publieke newsservers. In de eerste staat de alt.binaries.pictures.comic-strips er alvast tussen.
Maar ik heb geen tijd meer om nu nog te testen of hij inderdaad “free” is en of de nieuwsgroep beschikbaar is met de attachments.

Maar in mijn ervaring in het verleden viel dat dik tegen met die publieke servers. Ik denk dat ik enkel binnenraakte bij enkele kleintjes waar de gezochte nieuwsgroepen niet te vinden waren.

frodo76 schreef:

ofwel doe ik iets serieus verkeerd ofwel werkt het gewoon niet… maar ik kan geen groepen ophalen van al die free newsservers ;(

frodo76 schreef:

okay heb er 1 gevonden “217.188.199.230” deze werkt en alt.binaries.pictures.comic-strips staat er op :] nu nog kijken of hij wilt downloaden

T.I.A schreef:

idem bij mij ook vindt hij niet bij telenet heb nochtans de tweede server geinstalleerd waardoor hij de binaries wel kan lezen

T.I.A

T.I.A schreef:

yep frodo 76 heb hem ook gevonden dank zei jullie en nu wat moet ik nu doen? om iets te downloaden of te zoeken en dan uiteindelijk lezen…

T.I.A

T.I.A schreef:

heb er ene gedownload maar is een rar bestand hoe kan ik deze lezen hij wilt het niet open doen

T.I.A

T.I.A schreef:

en winrar is te betalen :frowning:

T.I.A

Veter schreef:

.rar is een soort compressie, zoals .zip. Je hebt een aantal programma’s die dat kunnen openen (bv. WinRar, maar niet gratis).
Maar in dit geval is dat niet nodig. Verander die .rar extensie in .cbr en dan kan je het bestand openen met één van die comic book readers die eerder ter sprake kwamen.
Dus bestand dat je gedownload hebt, comicbook.rar hernoemen naar comicbook.cbr en je bent op weg. :slight_smile:

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
en winrar is te betalen :frowning:

T.I.A

Maar AlZip is gratis en werkt ook met .rar-bestanden
http://dutch.ircfast.com/lv/group/view/kl28542/ALZip.htm