Profile zal zelf in te vullen naam zijn.
Hostname vul je de Telenet newsserver in (newsbin.telenet.be), de andere laat je voorlopig open.
Omdat er ook betalende newsserver zijn, vraagt hij naar account en paswoord, maar dat zal je bij Telenet niet nodig hebben.
Normaal gezien zou hij door geen poort toe te wijzen, een willekeurige poort moeten nemen (of zijn eigen standaardpoort). Laat dat voorlopig ook maar leeg dus.
Misschien moet je eerst eens nakijken of je bij Telenet een gebruikersacount en pas nodig hebt.
Ik zie nu net dat ik het bij mijn provider wel nodig heb.
Origineel geplaatst door T.I.A
hij vraagt 1 profile name 2 hostname 3 port 4 account name 5 password dit vraagt hij bij server properties onder “add new server”
Toont hij al een lijst van de beschikbare nieuwsgroepen? Probeer anders eerst eens “Update groups”.
En tik dan bij tabblad ‘All groups’ als zoekterm strips, dan zou “alt.binaries.pictures.comic-strips” er toch moeten tussenstaan.
Dubbelklik, zodat de groep in de linkerkolom terechtkomt.
Dubbelklik hem dan in de linkerkolom (of gebruik menuknop “Update group”), dan zou hij de headers moeten beginnen downloaden. Dat kan een tijdje duren…
Er is op die nieuwsgroepen trouwens heel wat meer Nederlandstalig werk te vinden, dan via de Torrents.
Zo te lezen zal ik daar toch ook eens op verkenning moeten gaan… Hoewel ik betwijfel of er voor het moment veel tijd zal zijn om ze ook daadwerkelijk te lezen: “Y the last man” heb ik staan, maar zit nog niet verder dan album 3…
(http://www.proxy2.de/news.php) staat een lijst van publieke newsservers. In de eerste staat de alt.binaries.pictures.comic-strips er alvast tussen.
Maar ik heb geen tijd meer om nu nog te testen of hij inderdaad “free” is en of de nieuwsgroep beschikbaar is met de attachments.
Maar in mijn ervaring in het verleden viel dat dik tegen met die publieke servers. Ik denk dat ik enkel binnenraakte bij enkele kleintjes waar de gezochte nieuwsgroepen niet te vinden waren.
.rar is een soort compressie, zoals .zip. Je hebt een aantal programma’s die dat kunnen openen (bv. WinRar, maar niet gratis).
Maar in dit geval is dat niet nodig. Verander die .rar extensie in .cbr en dan kan je het bestand openen met één van die comic book readers die eerder ter sprake kwamen.
Dus bestand dat je gedownload hebt, comicbook.rar hernoemen naar comicbook.cbr en je bent op weg.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.