Naast mijn “papieren” stripverzameling ben ik ook strips in "ebook"vorm gaan verzamelen.
Via o.a. google en/of zogenaamde torrents-sites haal ik de strips naar m’n harde schijf.
Zo heb ik bijvb. de complete serie van de Kuifje-albums in het engels en het frans.
Zijn er “stripinfo.be-gebruikers” die mij nog tips van dit soort ebooks kunnen geven (of tips
willen hebben) ?
Het enige dat ik ooit al afgehaald heb, zijn comics (X-men en aanverwanten) en eens een parodie(?) of illegale (?) uitgave van Kuifje, of was 't nu Asterix? Het is al een tijdje geleden…
Maar moest je toevallig weten waar ik Vae Victis 9 kan vinden: graag! Héél graag!
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt!
Ben zelf al eens gaan neuzen bij wat torrent sites. En was verbaasd over de hoeveelheid die daar te vinden is. Wel hoofdzakelijk Amerikaanse comics, en dat is niet echt mijn ding. Maar misschien ga ik er toch eens enkele proberen. (Ik zit nog niet genoeg voor dit scherm! )
Zag trouwens verschillende verzamelingen Suske en Wiske staan. Wie houdt zich daar mee bezig dat allemaal in te scannen?
En zijn we hier daarmee trouwens niet beland in de illegale rand van het internet?
Dit is een manier van ‘file sharing’, met talloze sites die de bestanden katalogeren. Maar het overgrote deel van die bestanden zijn illegaal (muziek, film, games, … en ook deze strips en comics… )
Tja, in de newsgroups zijn er heel veel, ook veel nederlandstalig. Ook veel comics kan je daar vinden.
Ik vroeg mij toen toch ook af wie hem daar mee bezig houdt. Moet echt wel veel werk zijn, al die pagina’s inscannen.
Geef mij maar de ouderwetse strip, staat ook véél mooier in mijn kast
ik geloof dat de 4 mei er een stripbeurs zou zijn in Aarschot en het schijnt dat er een heel deel Talent strips te koop worden aangeboden.Weet niet wat er allemaal van waar is?
Ik verzemel de electronische strips. Ze staan in CBR format en daar is speciale gratis software voor op het net, om ze goed te kunnen lezen. Met een groot scherm gaat dat heel goed. Ook ik heb liever mijn favorieten in de boeken kast maar je kan niet alles kopen. Ik download ze gratis via newsgroepen (FTD).
gewoon intikken op google electronische strips? of wa nederlandstalige comics ook? hoe noemt dat programmatje om te kunnen lezen? en duurt het lang om te downloaden en onder wat moet je zoeken en wel naam bestand moet het zijn
Let wel, zo goed als alle eComics die je kan vinden zijn eigenlijk copyright beschermd en zijn dus illegale downloads.
Er zijn zeer veel Nederlandstalige stripboeken te vinden, zoals
Alex - Asterix - Biggles - Blake en Mortimer - Blauwbloezen - Blueberry - Buck Danny etc etc etc.
Vaak de volledige reeks…
Een handig Prog is GonVisor .
En strips zijn in grote getale te vinden in nieuwsgroepen zoals
alt.binaries.pictures.comic-strips
Je kunt op deze manier wel kennis maken met veel strips en ook in het bezit komen van zeer oude strips, die niet meer te vinden zijn of onbetaalbaar.
Er gaat natuurlijk niets boven het papieren exemplaar.
hoe doe je dit heb dit nog nooit gedaan heb geprobeerd in tikken met google alt.binaries.comic-strips maar lukt niet een of ander engels site hoe moet ik dat intikken en waar? thanks
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.