electronische strips / ebooks

T.I.A schreef:

zie de link en de download maar hoe vind je een nieuwe want hij vraagt achter een file id?

T.I.A

bluebird56 schreef:

Bij mijn provider kan ik me gratis aanmelden voor een groot aantal nieuwsgroepen.

Alleen kun je niet meer dan 100 Gb gratis downloaden per maand.

Maar 100 Gb is een redelijke hoeveelheid…

T.I.A schreef:

is dat gewoon registreren en dan krijg je de verschillende strips die je kan downloaden?

T.I.A

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
zie de link en de download maar hoe vind je een nieuwe want hij vraagt achter een file id?

T.I.A

Je hoeft alleen maar op de “downloadknop” te klikken…en je haalt de zipfile naar je harde schijf.

T.I.A schreef:

ja das gelukt maar als ik zelf ene wil vinden hoe zoek je nieuwe srips staan er daar op als je je inlogd of haal je dat ergens anders vandaan

T.I.A

T.I.A schreef:

zou graag de reeks van bessy hebben vanaf nr 1

T.I.A

T.I.A schreef:

allesinds heel veel bedankt voor de uitleg zenne :stuck_out_tongue: maar is nieuw voor me :slight_smile:

T.I.A

Veter schreef:

Origineel geplaatst door bluebird56
Er zijn zeer veel Nederlandstalige stripboeken te vinden, zoals
Alex - Asterix - Biggles - Blake en Mortimer - Blauwbloezen - Blueberry - Buck Danny etc etc etc.
Vaak de volledige reeks…

Ik had eigenlijk gereageerd op zijn vraag naar Nederlandstalige Comics. ‘Gewone’ Nederlandstalige strips zijn er inderdaad wel te vinden. :slight_smile:

Origineel geplaatst door bluebird56
Alleen kun je niet meer dan 100 Gb gratis downloaden per maand.

Maar 100 Gb is een redelijke hoeveelheid…

Is inderdaad een redelijke hoeveelheid. Maar de grote Belgische providers geven maar iets van een 12GB per maand (of is het intussen al 15?)

Veter schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
thanks maar telenet staat er niet tss de providers denk dat het niet gratis is

TIA, wat gebruik je als ‘newsreader’?
Je provider stelt een aantal nieuwsgroepen ter beschikking, dan moet je de newsreader configuren naar de bepalingen van je provider.
Hier staat meer uitleg voor Telenet: http://users.telenet.be/jvaes/faq/faq4.html (“Hoe je OE of Agent moet instellen voor deze newsservers”)

bluebird56 schreef:

Een handige newsreader is Grabit (freeware)

T.I.A schreef:

windows mail

T.I.A

T.I.A schreef:

is allemaal gelukt maar als hij zoekt achter strip in electr. vorm vindt hij er geen of moet ik met een ander filterwoord zoeken?

T.I.A

T.I.A schreef:

nu das gelukt alt.binaries.pictures.comic-strips gevonden hij doet dat open en dan zie ik een file dat noemt tom poes ik wil het beginnen lezen en er staan gewoon tekens gelijk chinees geen strip hoor ?

T.I.A

T.I.A schreef:

a jammer binaries kan hij niet lezen wel heb ik als ik strips induw alt.comics.strips.footrot-flats gevonden maar als ik aanmelde stond er niets in

T.I.A

T.I.A schreef:

wel heel veel bedankt voor al jullie uitleg mercikes :smiley: :smiley: :stuck_out_tongue: 8)

T.I.A

Veter schreef:

Ik denk eigenlijk dat je met Windows Mail geen binaries kan openen, en enkel het nieuwsbericht kan lezen (in dit geval zal daar waarschijnlijk zelfs geen tekst instaan).
Binaries zijn de bijlagen/attachments. Die worden in stukjes gehakt en zo (voor bepaalde tijd) bewaard op de newsserver. Je ‘newsreader’ moet die kunnen samenplakken om zo terug een bruikbaar bestand te tonen. Soms ontbreken er stukjes van de bestanden (iets misgelopen bij het posten, of de server heeft al stukken gewist), en dan moet je newsreader ook aangeven dat het bestand onvolledig is en dus onbruikbaar.
Ik denk dat je best eens probeert met de newsreader die Bluebird gepost heeft.

Ah, oeps, ik was onderbroken tijdens het schrijven van dit bericht. Zie dat je intussen zelf gevonden had dat die geen binaries kan lezen.
Maar voorstel geldt nog steeds: probeer die Grabit eens te installeren

Surya schreef:

Windows Mail = rommel

T.I.A schreef:

heb dat nu gedownload en geinstalleerd wat moet ik nu doen? hoe waar moet ik gegevens ingeven zoals newsbin.telenet.be hij vraagd ook ports? maw wat moet ik nu doen om het te laten marcheren van windows mail was alles stap voor stap uitgelegd hier dus niet

T.I.A

Veter schreef:

Ik zie in de screenshots dat er een ‘Configuration Wizard’ moet zijn, waar je je newsserver kan invullen.
Als je niet verder raakt, installeer ik hem eens bij mezelf, en kijk ik of ik je verder kan helpen.

T.I.A schreef:

hij vraagt 1 profile name 2 hostname 3 port 4 account name 5 password dit vraagt hij bij server properties onder “add new server”

ik weet niet wat ik daar allemaal moet in vullen

T.I.A