electronische strips / ebooks

Veter schreef:

(RAR bestand openen - Webwijzer) gratis .rar programma’s.
Maar je zal in dit geval, als het om een strip gaat, een reeks afbeeldingen krijgen als je het bestand opent. Je kan die natuurlijk uitpakken en een voor een gaan bekijken. Maar als je het bestand hernoemt naar .cbr wordt het een echt strip of comic bestand. :slight_smile:

(.cbr staat voor Comic Book Rar’ed
.cbz voor Comic Book Zipped)

T.I.A schreef:

en hoe maak je een cbr file van? ook een programma

T.I.A

Veter schreef:

Neen, gewoon hernoemen.

Kan je de bestandsextensie zien in de map waar je gedownloade bestand staat?

bluebird56 schreef:

Wanneer je met Grabit alle regels van het betreffende stripboek of comic download zal Grabit zelf in laatste instantie alles controleren.

Controle op het compleet zijn van de .rar-bestanden en het uitpakken ervan, zodat er een compleet .cbr-bestand ontstaat.

Veter schreef:

Ja, maar ik heb er ook al verscheidene gezien die gewoon als .rar gepost worden, en niet als .cbr
Je wordt blijkbaar verondersteld te weten dat je die kan/moet hernoemen naar .cbr

bluebird56 schreef:

.rar is een zipmethode en zal dus altijd uitgepakt moeten worden.

Je kunt in Grabit de benodigde regels selecteren en downloaden naar een map die je zelf een naam geeft.
Hier worden de data dan neergezet, Grabit controleert en pakt uit.
Ziedaar het cbrbestand of er wordt een enkele keer uitgepakt in losse jpgfiles waar je dan met je comicreader eventueel zelf weer een cbrbestand van kan maken.

Komt dit nog over ?:smiley:

Als je even de tijd neemt om de handleiding van Grabit te bekijken is het toch echt niet moeilijk…

T.I.A schreef:

heb de comic reader geinstalleerd en als ikhet open wil doen is het beeld zwart

T.I.A

Veter schreef:

Bluebird, je moet een comic book rar echt niet uitpakken hoor!
Gewoon hernoemen naar .cbr is voldoende. Als de comicbookreader een .cbr maakt van die losse bestanden doet hij gewoon hetzelfde, namelijk inpakken als rar en hernoemen.
Probeer het maar eens. :slight_smile:
En heeft op zich niets te maken met de grabit, je kan maar downloaden wat er gepost wordt.

T.I.A schreef:

heb alles gedownload van spinneman 77 en met dat ander programmatjen zegt hij nog 88 blocks nodig?

T.I.A

bluebird56 schreef:

Misschien ter verduidelijking

http://wikisend.com/download/858626/Grabit.doc

en Veter: die rar-truc zal ik uitproberen:)

T.I.A schreef:

staan geen cbr bestanden tss alleen rar par2 nzb

sorry hoor met al die vragen maar das de eerste keer dat ik daar van hoor van nieuwsgroepen en ken daar niets van

T.I.A

Veter schreef:

Ik denk trouwens dat een comicbook reader ook een niet hernoemde .rar zal beschouwen als een comic book en zal openen (tenminste als het een reeks afbeeldingen zijn in die rar)

http://users.pandora.be/dedeyne/gescand.htm

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
heb de comic reader geinstalleerd en als ikhet open wil doen is het beeld zwart

T.I.A

En je monitor staat wel aan :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Als 1e moet je natuurlijk wel een bestand openen / inladen / importeren…

bluebird56 schreef:

staan geen cbr bestanden tss alleen rar par2 nzb

sorry hoor met al die vragen maar das de eerste keer dat ik daar van hoor van nieuwsgroepen en ken daar niets van

T.I.A

zie: Wat zijn nzb-bestanden?
http://www.binaries4all.nl/nzb/

dus: importeer in Grabit en alle deelbestanden (indien nog gepost) worden door Grabit bijeen geveegd

T.I.A schreef:

pffff ga het opgeven heb nu nbz of zoiets comicrack zegt weeeeer coult not open the file die dingen die ik download zijn soms 4 5 met dezelfde naam welke moet je open doen of moet het 1 bestand worden of
wa

T.I.A :frowning: :frowning: :frowning:

vrees dat ik het niet ga vinden ;(

bluebird56 schreef:

vrees dat ik het niet ga vinden ;(

Vraag eens in je kennissenkring of iemand het je een keer kan laten zien…

Er is echt niet veel aan…(als je het tenminste een keer gezien hebt :slight_smile: )

T.I.A schreef:

ja downloaden lukt zenne download alle regels waar hetzelfde boekske vermeld staat “grab dan ze in folder” en dan ga ik naar die folder druk ik op een van die gedownlode bestanden en open ik met comic… maar hij zegt coult not read this wat doe ik fout??

T.I.A

bluebird56 schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Bluebird, je moet een comic book rar echt niet uitpakken hoor!

Inderdaad, dat werkt !

bluebird56 schreef:

ja downloaden lukt zenne download alle regels waar hetzelfde boekske vermeld staat “grab dan ze in folder” en dan ga ik naar die folder druk ik op een van die gedownlode bestanden en open ik met comic… maar hij zegt coult not read this wat doe ik fout??

T.I.A

Met je comicreader open je het .cbr-file dat zich in de folder zou moeten bevinden…

T.I.A schreef:

zou anders zeggen ik kom eens naar gent "is nie ver van mij " en dan schrijf ik het eens op en zie ik het eens veter zou dat echt wel willen kunnen stel je voor al die oude strips lezen mmmmm

T.I.A