Leuk!
En ja, ik zou ook een iets langere periode voorstellen.
En vreemde eend in de bijt, die S&W pocket is in 2008 uitgegeven en verdeeld in Nederland, maar lag pas onlangs in de Belgische winkels, en is vandaar op die lijst terechtgekomen.
Dat is een mogelijkheid, maar dan moeten die data beschikbaar zijn. Stapsgewijs zal ik de voorbije “nieuwe strips deze week” updates van op het forum retrospectief invoeren in het systeem.
Origineel geplaatst door Surya
Ik kan dat eventueel een keuze maken. Standaard 4 weken, maar optioneel ook een ander aantal.
het is dat ik uit eigen ervaring weet dat een ‘nieuwe’ strip al eens een paar weken durft te blijven liggen voor ik hem gelezen en gequoteerd heb (plus nog dat ik een strip zelden vanaf de allereerste week koop), ik vermoed dat dat voor nog wel wat mensen geldt, en een overzichtje van een paar maanden dus iets accurater kan zijn.
Origineel geplaatst door the pope Origineel geplaatst door Surya
Ik kan dat eventueel een keuze maken. Standaard 4 weken, maar optioneel ook een ander aantal.
het is dat ik uit eigen ervaring weet dat een ‘nieuwe’ strip al eens een paar weken durft te blijven liggen voor ik hem gelezen en gequoteerd heb (plus nog dat ik een strip zelden vanaf de allereerste week koop), ik vermoed dat dat voor nog wel wat mensen geldt, en een overzichtje van een paar maanden dus iets accurater kan zijn.
in elk geval een erg leuke toevoeging (y)
Over de hele lijn akkoord met the pope. Een zeer leuke toepassing!
Origineel geplaatst door belgianbingo
Alle updates van de voorbije weken op het forum staan nu ook op de (http://www.stripinfo.be/verschenen.php) pagina.
dat is omdat dezelfde bayesscore gebruikt wordt als in alle “beste” lijstjes: bij de som van de echt behaalde scores wordt 10 maal het algemene gemiddelde geteld. In het geval van Fangataufa geeft dat (5 + 4,5 + 72)/12 = 6.8
in feite zou je voor deze lijst die correctie beter afzetten of veel minder keren de gemiddelde score erbijtellen, gezien de albums in die lijst gemiddeld maar weinig stemmen hebben.
Origineel geplaatst door the pope
In feite zou je voor deze lijst die correctie beter afzetten of veel minder keren de gemiddelde score erbijtellen, gezien de albums in die lijst gemiddeld maar weinig stemmen hebben.
Kan Surya dit dan eens bekijken en aanpassen ?
Bedoeling van dit lijstje is toch om kandidaat-kopers al dan niet over de streep te halen om hun portemonnee open te doen.
Als “Alarm boven Fangataufa” toch zo slecht is, dan mag dit gerust goed uit de verf komen in het lijstje “Beste nieuwe strips”.
Als we de periode van “nieuw” zouden uitbreiden van 1 naar 2 of 3 maand (kwestie van onze gebruikers de kans te geven de strip te kopen, te lezen en te quoteren), zou dit album sowieso lager in de rangschikking staan.
Het is de bedoeling dat je binnenkort inderdaad kan kiezen van welke periode de lijst moet gemaakt worden.
Ik ben er nog niet uit wat er met die strips met zo weinig scores moet gebeuren. Het doel van die Beyasian is immers dat als er toevallis 2 mensen gestemd hebben die het maar niets vonden, maar de meerderheid vind het wel goed, dat dat minder uitgesproken naar voor komt, en dat is exact wat er nu gebeurt… Ik ben er nog niet uit, maar een apparte Beyasian rating ga ik niet invoeren.
Ik zou wel de gemiddelde scores voor de Beyasian berekening naar beneden willen krijgen (tot 6.5 ofzo). Ik heb al overwogen dat gewoon aan te passen, maar da’s eigenlijk ook niet hoe het werkt.
De selectiecriteria voor “laatste maand” zijn waarschijnlijk niet meer actueel ?
(Ik neem aan dat je dit niet dagelijks moet aanpassen, maar dat de voortschrijdende datum mee geprogrammeerd wordt ?)
We doen ons best, maar tijdschriften ontglippen soms door de mazen van het net. De Stripspeciaalzaak geeft zijn overzicht meestal op zaterdag, en 2 van de 3 nieuwsbrieven van stripwinkels verschijnen op vrijdag. De Poort uit Gent speelt het meest op de bal met een geüpdate website op woensdag. Meestal loop ik ook die dag langs de SSZ om de hoek om al de belangrijkste titels te noteren.
Maar zoals gezegd, tijdschriften staan er pas soms een week later in, omwille van de distributie, denk ik. En dan zijn er nog magazines, zoals het nieuwe Smurfen Magazine dat enkel in krantenwinkels wordt geleverd.
Daarom let ik ook op om niet teveel buitenlandse titels op te nemen in het “Net Verschenen” deel, want vooraleer die in ons taalgebeid aankomen, is dat weeral een week verschil.
Edit: Brabant Strip en Stripschrift zijn toegevoegd
Daarom let ik ook op om niet teveel buitenlandse titels op te nemen in het “Net Verschenen” deel, want vooraleer die in ons taalgebeid aankomen, is dat weeral een week verschil.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.