Beste strips: nieuw overzicht

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
Daarom let ik ook op om niet teveel buitenlandse titels op te nemen in het “Net Verschenen” deel, want vooraleer die in ons taalgebeid aankomen, is dat weeral een week verschil.

Mmm niet veel? :smiley:

Er zit een Spiderman tussen, maar ik heb al een vermoeden wie die zou toegevoegd kunnen hebben :wink: En dan nog een Frans Samoeria, om te zien of het zou opvallen of niet.

Is er eigenlijk vraag naar om andere talen op te nemen? Dat zou mogelijk kunnen zijn als er één of twee goede bronnen te vinden zijn.

the pope schreef:

Lijkt me quasi-onbegonnen werk als je enige volledigheid wil nastreven, eerlijk gezegd.

T.I.A schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
Daarom let ik ook op om niet teveel buitenlandse titels op te nemen in het “Net Verschenen” deel, want vooraleer die in ons taalgebeid aankomen, is dat weeral een week verschil.

Mmm niet veel? :smiley:

Er zit een Spiderman tussen, maar ik heb al een vermoeden wie die zou toegevoegd kunnen hebben :wink: En dan nog een Frans Samoeria, om te zien of het zou opvallen of niet.

Is er eigenlijk vraag naar om andere talen op te nemen? Dat zou mogelijk kunnen zijn als er één of twee goede bronnen te vinden zijn.

Idd :] voor mij hoeft het niet hoor, maar indien je wilt hier een (Comics Manga Store | Home | Amazon | Kindle)

het gemakkelijke hieraan is dat je kan werken per week of per uitgeverij

Surya schreef:

De Poort geeft een uitgebreid overzicht van Franse uitgaves. Ik zou het wel cool vinden als die hier ook ingegeven zouden worden, maar een Franse bron zou beter zijn uiteraard.

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door belgianbingo
Edit: Brabant Strip en Stripschrift zijn toegevoegd :slight_smile:

Bedankt !

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door the pope
Lijkt me quasi-onbegonnen werk als je enige volledigheid wil nastreven, eerlijk gezegd.

2

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door Herbert
Origineel geplaatst door the pope

2

3

Als de zaterdag de Nederlandse titels volledig zijn, is dat voor mij al in orde. Veel van de nieuwe Franse titels steken dan nog niet in de databank, en in die uitgeverijen etc ben ik niet zo thuis. Idem met comics.

Surya schreef:

I know, ge zou al goed zot moeten zijn om dat dan allemaal vlug toe te voegen en der in te zetten :smiley:

woelfie schreef:

Previews van februari plant 1168 strips. Een deel daarvan is wel heruitgaven of zal nog gecanceled worden, maar veel minder dan 1000 nieuwe comics (in de brede zin van het woord) zal dat toch niet zijn.

Surya schreef:

Ik geef concequent alle Vertigo uitgaves in, en enkele strips die vertalingen zijn van dingen die we hier ook hebben (Marvel Soleil, Archaia Studios Press…) maar om alles in te geven, daar heb ik de moed niet voor…

T.I.A schreef:

Ik probeer dat bij Marvel… en dat lukt me voorlopig nog steeds (buiten de TPB’s en HC’s) waarvan er me nog ontsnappen (een mens kan niet alles doen)

Surya schreef:

Wie hier heeft de Previews eigenlijk elke maand?

woelfie schreef:

(http://www.mailordercomics.com/monthlytools.asp)
of
(Forbidden Zone)

de covers moet je dan wel (https://westfieldcomics.com/wow/order_main.html) opscharrelen.

T.I.A schreef:

Origineel geplaatst door Surya
Wie hier heeft de Previews eigenlijk elke maand?

Van Marvel heb ik ze elke week MET cover en 80 procent van de auteurs :]

Surya schreef:

Kan iemand iets doen met een CSV van de previews? Ik kan daar wel aangeraken…

woelfie schreef:

Van Marvel heb ik ze elke week MET cover en 80 procent van de auteurs :]

Is dat op papier of elektronisch?
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de covers, want die zijn toch niet altijd definitief, en achteraf meestal tamelijk eenvoudig terug te vinden.

Het zou pas handig zijn als we een CSV zouden kunnen gebruiken om in te voeren (hint hint):smiley:

Surya schreef:

Origineel geplaatst door woelfie

Het zou pas handig zijn als we een CSV zouden kunnen gebruiken om in te voeren (hint hint):smiley:
Ja, maar daarvoor vind ik de data op die CSV toch iets te “vuil”. Reeksnamen zijn niet consequent, titels of delen ook niet, auteurs worden niet bijster goed ingegeven… Het is iets om op af te gaan, maar no way dat ik daar een automatische import voor schrijf, zelfs geen gemoderate.

woelfie schreef:

Een automatische import zou inderdaad wat ver gaan.
Maar een manier om “bulk” invoer te doen zou wel leuk zijn als je die previews erbij wil.

Surya schreef:

Hoe zou dat er dan moeten uitzien?

woelfie schreef:

???

?(

Ik zal er eens moeten over nadenken
Ik heb wel wat ideeën om een lange reeks van eenzelfde serie (i.e. met dezelfde auteurs en zo), maar dat helpt ons uiteraard niet vooruit bij 1000 losse comics met andere auteurs.