Origineel geplaatst door fluiten Origineel geplaatst door kaaike
Leuk onderwerp trouwens.
Zo heb ik een hele tijd een lijst bijgehouden waar welke strip zich afspeelde. Misschien een idee om een nieuw draadje voor te openen?
Origineel geplaatst door Rutger
Leuk idee… maar moeilijk in uitvoer denk ik. D’r wordt behoorlijk wat afgereisd in strips. Aardig wat strips (understatement) spelen zich af op meerdere locaties in verschillende landen. Hoe had je het in gedachten?
Er zijn een paar mogelijkheden, hé. Ofwel in een excel-bestand, ofwel op de site zelf. Nu heb je de mogelijkheid om trefwoorden aan een strip toe te voegen. Ofwel voegen we die plaatsen als trefwoord toe, ofwel rekenen we op de goodwill van ons aller Big Chief om een gelijkaardig dingetje te maken waar we dan kunnen invullen waar de strip zich allemaal afspeelt. Bijvoorbeeld de naam van de gemeente/stad, State (vooral voor US of A), en land. En daarom niet in die volgorde.
Ik denk dat de trefwoorden daar een heel goed middel voor zal zijn.
Alleen zou het kunnen dat de trefwoorden weerslaan op de gehele reeks, en niet alleen op de individuele strip…
Dan wordt het weer lastiger…
Origineel geplaatst door mi-jah
Alleen zou het kunnen dat de trefwoorden weerslaan op de gehele reeks, en niet alleen op de individuele strip…
Origineel geplaatst door fluiten Origineel geplaatst door mi-jah
En laat dit nou net het geval zijn.
Ehm… Nieuwe optie bij Trefwoorden om ze voor de hele reeks in te zetten, of slechts per album…?
Of idd een “gelijkaardig dingetje” (iets als albumspecificaties, ofzo)?
Surya?
Ehm… Nieuwe optie bij Trefwoorden om ze voor de hele reeks in te zetten, of slechts per album…?
Of idd een “gelijkaardig dingetje” (iets als albumspecificaties, ofzo)?
Surya?
Dat zou handig zijn, maar volgens mij is het een ellende om dat duidelijk qua layout weer te geven…
trefwoorden per album zijn leuk, maar ik zou precies liever eerst de huidige trefwoordensectie op oorlogssnelheid zien: zoeken op trefwoorden, kunnen lozen van slechte trefwoorden, hinten van gelijkaardige reeksen -bvb indien 2 of meer trefwoorden gelijk- etc. etc.
Het is ook vooral aan ons gebruikertjes om nog een heleboel trefwoorden toe te voegen… (vandaar mijn voorstel om bij het aanmaken van een nieuwe reeks meteen expliciet naar trefwoorden te vragen, dat zou volgens mij zeker helpen)
Origineel geplaatst door the pope
trefwoorden per album zijn leuk, maar ik zou precies liever eerst de huidige trefwoordensectie op oorlogssnelheid zien: zoeken op trefwoorden, kunnen lozen van slechte trefwoorden, hinten van gelijkaardige reeksen -bvb indien 2 of meer trefwoorden gelijk- etc. etc.
Het is ook vooral aan ons gebruikertjes om nog een heleboel trefwoorden toe te voegen… (vandaar mijn voorstel om bij het aanmaken van een nieuwe reeks meteen expliciet naar trefwoorden te vragen, dat zou volgens mij zeker helpen)
Ik denk dat dat vrij makkelijk naast elkaar kan bestaan en kan opgebouwd worden.
Wel een heel goed idee om er expliciet naar te vragen, dan verwacht ik dat het wat sneller zal vorm krijgen, idd.
Maar mocht het mogelijk zijn om voor de trefwoorden te kiezen of ze per reeks of album gelden, dan ben ik daar groot voorstander van. :]
zoeken op trefwoorden
Toekomstmuziek
kunnen lozen van slechte trefwoorden
Daarom dat je met de duimpjes ook negatief kan stemmen. Ik ga zorgen dat trefwoorden met een negatieve score standaard niet meer getoond worden.
hinten van gelijkaardige reeksen -bvb indien 2 of meer trefwoorden gelijk
Dat is uiteraard het uiteindelijke doel van de trefwoorden.
Ga je dan de trefwoorden per album laten gelden, of nog steeds per reeks?
Want per reeks gaat het geen nut hebben om de plaatsen te linken…
Per album!!! roffelroffel… Per album!!! roffelroffel… Etc.
Ik denk dat je niet weet waar je aan begint als je plaatsnamen gaat invullen. Land van Aran, op een ruimteschip ter hoogte van de planeet mars, … Is Rommelgem een plaats? En Chocowakije? Waar speelt UW1 zich juist af?
Origineel geplaatst door Waldorf
Ik denk dat je niet weet waar je aan begint als je plaatsnamen gaat invullen. Land van Aran, op een ruimteschip ter hoogte van de planeet mars, … Is Rommelgem een plaats? En Chocowakije? Waar speelt UW1 zich juist af?
Beperking tot bestaande plaatsen is dan ook een aanrader.
Origineel geplaatst door fluiten
Planet Earth should be the standard.
Ongetwijfeld, maar zelfs dan zullen we nog wat krijtlijnen moeten trekken …
Wordt het “Londen” of “London”, “Berlijn” of “Berlin”, “Moskou” of “Mockba”, … ?
En “Danzig” of “Gdansk”, “New York” of “Nieuw Amsterdam”, “Sint-Petersburg” of “Leningrad”, “Byzantium”, “Constantinopel” of “Istanboel” ? Enz., enz.
Het tijdsscharnier waarin de strip zich afspeelt, zal hiervoor wel bepalend zijn, neem ik aan, maar als je zoekt op “Parijs”, moeten dan ook de strips die zich afspelen in “Lutetia” niet in het lijstje verschijnen ?
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.