Ik bezoek stripinfo nu zowat sinds een maand of tien.
Het valt me op dat ik op het forum alleen mannelijke leden tegenkom (tenzij de vrouwen zich zouden verstoppen achter mannelijke avatars of schuilnamen …).
Vergis ik me of is stripverhalen lezen vooral een mannelijke bezigheid ?
Surya, kan jij in de profielen niet eens gaan zien naar het geslacht? en ons een zeggen hoeveel procent er nu vrouwelijk is? Ik vermoed nog niet eens 5 %
En waarschijnlijk hebben niet alle vrouwen de ‘geslacht’ optie ingevuld?
Ik ken er alvast één die flink actief geweest is met ontbrekende albums uit haar collectie toe te voegen (met een onzijdige naam).
Kan je even makkelijk zien hoeveel er zich als ‘man’ hebben opgegeven? Kwestie van wat vergelijkingsmateriaal te hebben.
lijkt me toch redelijk evident. Verzmalen, inventariseren, lijstjes bijhouden, classificeren, een mening poneren over iets wat je gelezen hebt … lijkt me iets typisch mannelijk althans in de westerse kultuur.Daabovenop, hoeveel vrouwelijke striptekanaars zijn er ?
Mijn vriendin leest alle strips die ik koop, soms beslists zij om een bepaalde strip in huis te halen, maar ze is niet actief op de site.
Ik probeer mijn vriendin telkens te overhalen om wat strips te gaan lezen, maar ik slaag er niet in om haar te overtuigen. (Maus is het enigste album waarbij ik haar zover gekregen heb). Ze is op dit moment ziek, dus ligt ze thuis in bed: m.a.w. alle tijd om een aantal stripreeksen te ontdekken! maar wederom geen resultaat.
Origineel geplaatst door Voske
Mijn vriendin heb ik lid gemaakt van deze site om haar (kleine) collectie op bij te houden; maar op 't forum zie ik haar ook niet zo snel verschijnen.
Daarbij bestaat haar collectie uit Kiekeboe albums… ?(
Wellicht dat ze hierover ooit een recensie kan schrijven…
wel, ik ben een van die brand new vrouwelijke leden die ook eerder niet op een forum verschijnt, maar dit kon ik toch niet laten… Even de vrouwelijk striplezer populatie verdedigen
Origineel geplaatst door Martin Van K Origineel geplaatst door Surya
Mijn vriendin leest alle strips die ik koop, soms beslists zij om een bepaalde strip in huis te halen, maar ze is niet actief op de site.
Ik probeer mijn vriendin telkens te overhalen om wat strips te gaan lezen, maar ik slaag er niet in om haar te overtuigen. (Maus is het enigste album waarbij ik haar zover gekregen heb).
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.