stripcollecties van leden

Ruud Loman schreef:

Heb even een vraagje:
hoe kan ik de stripcollecties van leden bekijken, als die hun collectie op de site openbaar hebben gemaakt?

Suggestie: De ledenlijst bevat een aantal kolommen. Er zou een kolom aan toegevoegd kunnen worden “Collectie”, zodat met één muisklik een collectie te bekijken is! Lijkt mij heel interessant. We zouden dan leuke discussies krijgen waarom leden een bepaalde strip hebben aangeschaft, of misschien bewust juist niet. Ook kun je iemand verrassen met een dubbel exemplaar in je collectie!

Voor gasten zou de mogelijkheid tot inzien van collecties kunnen worden beperkt.

Herbert schreef:

Daar hebben we het (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=1024) al 'ns over gehad …

Als we maar lang genoeg vragen … :wink:

Surya schreef:

Herbert doet dat goed :slight_smile:

Ruud Loman schreef:

Bespeur ik in het antwoord van Herbert een lichte vorm van ironie? Of is het sarcasme?
Kinderen die vragen worden overgeslagen?

Als rechtgeaard professor zou ik mezelf bepaald geen digibeet willen noemen. Het lukt inderdaad wel de collecties in te zien, door de link in de browser te kopiëren en dan “=GEBRUIKER” te veranderen door de naam van het desbetreffende lid. Toch wel omslachtig!

Desondanks: jongens veel plezier bij het inzien van onze wederzijdse collecties!!!

Surya schreef:

Ik dacht dat daar ook sprake was van het toevoegen van zo’n link? Die komt er in elk geval wel eens aan hoor!

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Herbert
Daar hebben we het (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=1024) al 'ns over gehad …

Als we maar lang genoeg vragen … :wink:

Wat me op deze wijze dwars zit is dat iedereen in mijn collectie kan snuffelen terwijl ik die liever privé hou. X(

Ruud Loman schreef:

Wat me op deze wijze dwars zit is dat iedereen in mijn collectie kan snuffelen terwijl ik die liever privé hou. X(

Zal meteen eens gaan kijken Fluiten. Je hebt waarschijnlijk een machtig prikkelende collectie opgebouwd.

Heb je er bezwaar tegen als ik die eens op de site bespreek? 8)

Ruud Loman schreef:

Te laat, Fluiten je hebt het kinderslot op je collectie gezet! Nou kunnen we ons niet laten prikkelen!
Kun je niet een tipje van de sluier oplichten?
Je weet toch dat een kinderhand gauw gevuld is? :open_mouth:

fluiten schreef:

Neen hoor Beste Ruud, zo een wonderbaarlijke collectie heb ik nu ook weer niet. :smiley:

Maar, ook al geeft het internet ons het gevoel van anonimiteit weet je net zo goed als ik dat dat niet het geval is. En er zijn voorbeelden genoeg gekend van mensen die online dingen laten zien in de veronderstelling dat ze toch anoniem zijn (zie maar die dame met haar smurfencollectie in Schaarbeek) en dan op een dag thuiskomen en zien dat alles “verdwenen” is.

Veter schreef:

Had die mevrouw haar verzameling op het net gezet? Misschien was ze bekend als verzamelaarster? Ook verzamelaars zonder website kunnen al wel eens beroofd worden zeker?
Een gezonde dosis voorzichtigheid/wantrouwen kan nooit kwaad, maar wel opletten dat je niet echt paranoïde wordt. :slight_smile:
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het internet niet zo anoniem is als we soms wel zouden willen. :slight_smile:

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Veter
Had die mevrouw haar verzameling op het net gezet? Misschien was ze bekend als verzamelaarster? Ook verzamelaars zonder website kunnen al wel eens beroofd worden zeker?
Een gezonde dosis voorzichtigheid/wantrouwen kan nooit kwaad, maar wel opletten dat je niet echt paranoïde wordt. :slight_smile:
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het internet niet zo anoniem is als we soms wel zouden willen. :slight_smile:

Volgens wat ik me nog herinner had ze de info via een chatsessie gelost. 8o Hoe dom kan een mens zijn :frowning:

Surya schreef:

Wel, ik kan iedereen doodeerlijk meedelen dat ik vooral waardeloze Talent strips heb, en populaire reeksen die vlot te krijgen zijn, vaak niet eens in eerste druk :slight_smile:

$tripofiel schreef:

En ik heb thuis een zeer goede waakhond, ze zal u zeker binnenlaten maar of dat ge terug buiten raakt met een stapel boekjes dat betwijfel ik!!! :stuck_out_tongue:
Iets geven lukt niet want ze neemt niks aan van vreemden…
Niet dat ik wil zeggen dat ik hier schatten liggen heb? ?( ?
Ben nog maar 5 jaar bezig en heb hoofdzakelijk hetgeen iedereen heeft! :]

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Bespeur ik in het antwoord van Herbert een lichte vorm van ironie ?

Daarom staat er ook :wink: bij …

Wat ik wil zeggen is dat “als we maar lang genoeg vragen” de webbouwers prioriteiten kunnen leggen voor de verbeteringen aan de webstek.

Als we dus met velen een gebruikersvriendelijkere manier vragen om elkaars collectie te kunnen inkijken, lijkt me de kans groot dat ze hier sneller op ingaan.

Zijn wij als gebruikers van de site niet een heel klein beetje “klanten” van Stripinfo ?

Surya schreef:

Klanten? Aan klanten verdien je meestal geld :stuck_out_tongue:

Herbert schreef:

Er staan toch advertenties op de website ?
Krijgen jullie hiervoor dan geen vergoeding in functie van het aantal bezoekers ?

(Maar dat gun ik jullie van harte hoor - de website is prachtig !) :stuck_out_tongue:

Surya schreef:

Die advertenties daar krijg ik geld voor per klik, niet per weergave. Maar als 1 persoon er verdacht veel op gaat klikken, krijg ik er geen geld meer voor, om te voorkomen dat ik gebruikers zou aanzetten er op te klikken.

Uiteindelijk is de opbrengst genoeg om 40% a 50% van de jaarlijkse kost van de hosting te dekken, de rest betaal ik zelf bij. Deze site kost mij dus geld.

$tripofiel schreef:

Lets click a few times a day!!! :smiley:

Surya schreef:

Maar niet TE veel dus :slight_smile:

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Herbert
Maar dat gun ik jullie van harte hoor - de website is prachtig ! :stuck_out_tongue:

Trouwens, hebben jullie al 'ns overwogen om deel te nemen aan (http://blogs.clickx.be/svhj/) van Clickx ?