Vraagje

$tripofiel schreef:

Ik kreeg vandaag de vraag welke stripreeks ik zou aanraden voor een jongen in het tweede leerjaar?

Hij heeft al veel S&W en Jommekes, maar daar wil ik eigenlijk een beetje van afstappen … er bestaan veel betere reeksen dan die (denk ik dan)!

Heb afgesproken dat ik een lijstje van bepaalde reeksen ging bezorgen.
Welke reeksen vinden jullie kinderen leuk?
Wie kan me helpen …

voske44 schreef:

op die leeftijd las ik voornamelijk asterix en kuifje, ook een beetje thorgal maar ik besef nu dat ik daar misch nog te jong voor was :smiley:

woelfie schreef:

Mij oudste zit al in het derde, maar is nu bezig met (Robbedoes en Kwabbernoot - Alle delen van de reeks - stripINFO.be), wat hij heel amusant vindt.
(Jump - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) is ook heel goed voor die leeftijd, en hij heeft ook alles al gelezen van (Jojo (Geerts) - Alle delen van de reeks - stripINFO.be), (Ludo - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) en zelfs (Usagi Yojimbo (Dark Horse) - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) (in het Nederlands, welliswaar).

Als gagreeks kan je (Nelson - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) proberen, misschien al (De kleine Robbe - Alle delen van de reeks - stripINFO.be), en zeker (Plunk! - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) en (Tom Carbon - Alle delen van de reeks - stripINFO.be).
En dan vergeet ik waarschijnlijk nog een hele reeks andere.

Chris Van de Meerssche schreef:

De Smurfen misschien?

$tripofiel schreef:

Daar zitten al heel wat tussen die aan te raden zijn, alvast bedankt voor de moeite! :]

beus schreef:

Cédric, Kid Paddle zijn ook leuke gag-reeksen

Sammy is ook wel spectaculair

Maar Sammy voor 7-jarigen…

Iyo74 schreef:

Niemand die denkt aan de (Marsupilami - Alle delen van de reeks - stripINFO.be)?! Genieten m’n kinderen (die wel ietsje ouder zijn) uitermate van!
Ook de (Boeboeks - Alle delen van de reeks - stripINFO.be)zijn te overwegen en er is nog een reeks die me nu even ontsnapt. Zal ze dan nog laten weten…

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik kreeg vandaag de vraag welke stripreeks ik zou aanraden voor een jongen in het tweede leerjaar?

Hij heeft al veel S&W en Jommekes, maar daar wil ik eigenlijk een beetje van afstappen … er bestaan veel betere reeksen dan die (denk ik dan)!

Heb afgesproken dat ik een lijstje van bepaalde reeksen ging bezorgen.
Welke reeksen vinden jullie kinderen leuk?
Wie kan me helpen …

Tweede leerjaar lager of middelbaar?

Anyway, van de hedendaagse jeugdstrip vind ik Jump een aanrader. Van de iets oudere strips scoort Soda nog wel goed.

woelfie schreef:

Origineel geplaatst door Iyo74
Niemand die denkt aan de (Marsupilami - Alle delen van de reeks - stripINFO.be)?! Genieten m’n kinderen (die wel ietsje ouder zijn) uitermate van!

Daar heb ik nog niks van maar ik zal er eens werk van maken :slight_smile:
En nu je het zegt, uiteraard was ik Kid Paddle vergeten, en dan ook Game Over. Daar lacht hij zich rot mee.

fluiten schreef:

En Sam? Lucky Luke? De Blauwbloezen?

Deecee1 schreef:

Rooie Oortjes ?( vroeg begonnen, is half gewonnen. :]

$tripofiel schreef:

Heb een lijstje samengesteld en doorgestuurd, even afwachten? :wink:

• Agent 212
  • Anna Knots
  • Asterix
  • De Bamburgers
  • Ben de boswachter
  • Boeboeks
  • Bollie en Billie
  • Caroline Baldwin
  • Cédric Laudec
  • Classix
  • Detective Conan
  • Dokus
  • Doodsbang
  • En daarmee basta
  • F.C. De Kampioenen
  • Filmstrips Studio Disney
  • Game Over
  • Geronimo Stilton
  • GusGus
  • Guust Flater
  • Jan, Jans en de kinderen
  • Jimmy Van Doren
  • Joep
  • Johan en Pirrewiet
  • Jojo
  • Jump
  • K3
  • Kapüt & Zosky
  • Kid Paddle
  • Kiekeboe
  • Kleine Robbe
  • Kleine Vampier
  • Koetjeboe
  • Koning Snotneus
  • De Kriegels
  • Kuifje
  • Langteen en Schommelbuik
  • Lokje
  • Lou
  • Lucky Luke
  • Marsupilami
  • Mega Mindy
  • Melisande
  • Meneer Das en Mevrouw Vos
  • Mieleke Melleke Mol
  • De nacht van de ridders
  • Oktoknopie Gleever
  • Orphanimo
  • Pit en Puf
  • Plankgas en Plastronneke
  • Plukje
  • Plunk
  • Pol, Pel en Pingo
  • Roboboy
  • Quick en Flupke
  • Sam
  • Samson & Gert
  • Senne & Sanne
  • Shaman King
  • De Smurfen
  • Spring
  • Steven Sterk
  • Stoppeltje
  • Stoute Benjamin
  • Tamara
  • The Simpsons
  • Titeuf
  • W817
  • Yakari

:smiley: :smiley: :smiley: Als ik iets doe dan doe ik het goed, NIET? :wink:

woelfie schreef:

Mooi lijstje, inderdaad.

Sommige reeksen (Shaman King, Jimmy Van Doren, Caroline Baldwin, Doodsbang, Sam) lijken me toch eerder geschikt voor binnen een jaar of 3, dan begrijpen ze tenminste wat er in staat.
Stoppeltje en Stoute Benjamin is dan weer de voor de iets jongere kindjes.
En W817, En daarmee basta en De kampioenen (merkwaardig genoeg allemaal uit dezelfde stal) zou ik niet aanraden. Niet voor de leeftijd, dan wel voor het manifest gebrek aan kwaliteit.

$tripofiel schreef:

Bedoeling is dat ik samen naar de SSZ ga en de verschillende mogelijkheden afga met de ‘klant’ (en zijn moeder) om zo de interesse op te wekken voor diverse strips …

Hopelijk kan ik aanduiden dat strips meer is dan alleen maar S&W of Jommeke?

EN vooral iemand de passie kan aanwakkeren om strips te lezen/kopen zodanig dat ‘we’ niet uitsterven!

Rosebud schreef:

interessante topic en voor mij ook heel relevant. mijn zoon is even oud en best wel geïnteresseerd in strips, hoewel hij nog iets te veel en te snel naar de plaatjes kijkt en te weinig de tekstballonnetjes leest naar mijn goesting. maar misschien deed ik dat ook wel. Ik laat hem alles lezen maar probeer subtiel weg toch hier en daar iets moois/kwaliteit in zijn handen te proppen. Hij wil vooral avontuur, actie & vechten in zijn verhalen.

(groeten iedereen, mijn eerste post op dit forum - strip- en boekenliefhebber sinds mijn eerste herinnering (of toch sinds heel lang :-)))

welkom op het forum!

Royale de luxe schreef:

Origineel geplaatst door Rosebud
interessante topic en voor mij ook heel relevant. mijn zoon is even oud en best wel geïnteresseerd in strips, hoewel hij nog iets te veel en te snel naar de plaatjes kijkt en te weinig de tekstballonnetjes leest naar mijn goesting. maar misschien deed ik dat ook wel. Ik laat hem alles lezen maar probeer subtiel weg toch hier en daar iets moois/kwaliteit in zijn handen te proppen. Hij wil vooral avontuur, actie & vechten in zijn verhalen.

(groeten iedereen, mijn eerste post op dit forum - strip- en boekenliefhebber sinds mijn eerste herinnering (of toch sinds heel lang :-)))

Welkom

En over je zoon gesproken, ik herinner me stellig dat ik, als jonge knaap, na het talloze keren lezen van een bepaald album soms nog prentjes tegenkwam die ik nog nooit had gezien.

Black Rock schreef:

Als je toch de Manga richting op wil (Shaman King, Detective Conan), zijn er nog Shonen reeksen die hierbij wel aansluiten. Buiten de obligate Dragon Ball - One Piece - Naruto - Bleach zijn er nog veel reeksen in het Nederlands vertaald.

Wat mangas betreft zit je goed bij (http://www.archonia.com), maar ik neem aan dat je zelf wel je adresjes weet.

standard de liège schreef:

Op die leeftijd was ik verslaafd aan Kiekeboe, de Blauwbloezen, Sammy, Guust Flater en Agent 212 :slight_smile: