Daar heb ik nog niks van maar ik zal er eens werk van maken
En nu je het zegt, uiteraard was ik Kid Paddle vergeten, en dan ook Game Over. Daar lacht hij zich rot mee.
Sommige reeksen (Shaman King, Jimmy Van Doren, Caroline Baldwin, Doodsbang, Sam) lijken me toch eerder geschikt voor binnen een jaar of 3, dan begrijpen ze tenminste wat er in staat.
Stoppeltje en Stoute Benjamin is dan weer de voor de iets jongere kindjes.
En W817, En daarmee basta en De kampioenen (merkwaardig genoeg allemaal uit dezelfde stal) zou ik niet aanraden. Niet voor de leeftijd, dan wel voor het manifest gebrek aan kwaliteit.
Bedoeling is dat ik samen naar de SSZ ga en de verschillende mogelijkheden afga met de ‘klant’ (en zijn moeder) om zo de interesse op te wekken voor diverse strips …
Hopelijk kan ik aanduiden dat strips meer is dan alleen maar S&W of Jommeke?
EN vooral iemand de passie kan aanwakkeren om strips te lezen/kopen zodanig dat ‘we’ niet uitsterven!
interessante topic en voor mij ook heel relevant. mijn zoon is even oud en best wel geïnteresseerd in strips, hoewel hij nog iets te veel en te snel naar de plaatjes kijkt en te weinig de tekstballonnetjes leest naar mijn goesting. maar misschien deed ik dat ook wel. Ik laat hem alles lezen maar probeer subtiel weg toch hier en daar iets moois/kwaliteit in zijn handen te proppen. Hij wil vooral avontuur, actie & vechten in zijn verhalen.
(groeten iedereen, mijn eerste post op dit forum - strip- en boekenliefhebber sinds mijn eerste herinnering (of toch sinds heel lang :-)))
Origineel geplaatst door Rosebud
interessante topic en voor mij ook heel relevant. mijn zoon is even oud en best wel geïnteresseerd in strips, hoewel hij nog iets te veel en te snel naar de plaatjes kijkt en te weinig de tekstballonnetjes leest naar mijn goesting. maar misschien deed ik dat ook wel. Ik laat hem alles lezen maar probeer subtiel weg toch hier en daar iets moois/kwaliteit in zijn handen te proppen. Hij wil vooral avontuur, actie & vechten in zijn verhalen.
(groeten iedereen, mijn eerste post op dit forum - strip- en boekenliefhebber sinds mijn eerste herinnering (of toch sinds heel lang :-)))
Welkom
En over je zoon gesproken, ik herinner me stellig dat ik, als jonge knaap, na het talloze keren lezen van een bepaald album soms nog prentjes tegenkwam die ik nog nooit had gezien.
Als je toch de Manga richting op wil (Shaman King, Detective Conan), zijn er nog Shonen reeksen die hierbij wel aansluiten. Buiten de obligate Dragon Ball - One Piece - Naruto - Bleach zijn er nog veel reeksen in het Nederlands vertaald.
Wat mangas betreft zit je goed bij (http://www.archonia.com), maar ik neem aan dat je zelf wel je adresjes weet.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.