Als in naar het overzicht “Beste albums” ga, dan krijg ik de mogelijkheid om daarbij de optie “in bezit” aan te klikken, en ik kan gelijk zien welke albums ik daarvan heb.
Een prachtige optie.
Dit is als voorbeeld bedoeld.
Nu de vraag.
Als ik de naam van een tekenaar intik verschijnt er een overzicht van zijn werk. Tevens krijg ik dan een aantal opties om deze lijst te bekijken, b.v. “Alfabetische lijst”.
Zou het mogelijk zijn om deze opties uit te breiden met de optie “In bezit”
Op het moment dat ik dan een tekenaar ingeef, laten we zeggen Milo Manara, kan ik ook gelijk kijken wat ik van hem in mijn verzameling heb.
Dat zou inderdaad een leuke toevoeging zijn en technisch mogelijk, maar als ik me niet vergis is de eerste prioriteit van de huidige eigenaars om de nieuwe versie van de site af te werken.
Maar voor wat betreft de opmerking over de nieuwe eigenaar. Doen die überhaupt wel iets aan de site?
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze heel snel een knop met “Boek kopen” hebben toegevoegd. En die knop wijst dan door naar hun stripwinkeltje. En verder tot nu toe, jammer genoeg, helemaal niks.
Origineel geplaatst door Wijnand
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb is dat ze heel snel een knop met “Boek kopen” hebben toegevoegd. En die knop wijst dan door naar hun stripwinkeltje. En verder tot nu toe, jammer genoeg, helemaal niks.
Dat is iets dat ik toegevoegd heb op hun aavraag net voor de overdracht, net als het nieuwe logo.
Exact een jaar geleden, op 4 september 2021, werden de medewerkers uitgenodigd op een vergadering met de nieuwe eigenaar.
Die heeft zichzelf daar toen voorgesteld en ook zijn plannen met de site. Hij verzekerde ons dat hij enthousiast was over de site en die wou behouden, en dat die in alle zelfstandigheid kon voortwerken. En dat hij ons ook ging helpen om die te verbeteren en vlot te laten werken. Er was al een team aangesproken om verder te werken aan de vernieuwde site waar Surya ooit aan begonnen was, en al een eind op weg was.
Ik had toen een goed gevoel na die vergadering, en had weer hoop dat de site toch nog een toekomst had.
Maar na een paar maand (denk ik), was er het bericht dat het programmeerteam dit toch niet zag zitten, en afgehaakt had. Er zou dus een nieuw team moeten gezocht worden.
En sindsdien is er (bij mijn weten), geen verdere opvolging meer geweest. Is er al iemand mee bezig of niet? Ik weet het alvast niet.
En ik zie de toekomst van de site eigenlijk ook weer wat somberder in.
Dat het programmeerteam had afgehaakt lag niet aan deze site, want er werd ons gemeld dat die ook hadden afgehaakt voor de commerciële site (stripweb). Ik heb effectief niet de indruk dat er aan stipweb veel veranderd is de laatste maanden. Dat kan gebeuren.
Waar ik vooral mee zit is het gebrek aan communicatie dienaangaande. Zoals Veter aangeeft: Is er al een nieuw team? Werken die aan stripinfo of enkel aan stripweb? Blijft het idee om stripinfo te houden voor collectiebeheer behouden?
Ik heb bericht gekregen van de nieuwe eigenaars en die wisten me te zeggen dat ze niemand vinden die wil verderwerken aan het systeem dat Surya heeft gebouwd. Ze blijven zoeken naar iemand die dit wel wil doen, maar alle tips zijn welkom! Zodra iemand gevonden is, gaan ze onmiddellijk van start.
Er is mij ook medegedeeld dat hun energie en geld momenteel naar een nieuwe website van stripweb en BDweb (voorzien in het eerste kwartaal van 2023) gaat.
We moeten niet wanhopen en ik citeer: “Jullie hoeven jullie geen zorgen te maken we zullen stripinfo NIET laten in de kou staan.”
De meest simpele oplossing lijkt mij dat ze, tegen een fors bedrag natuurlijk, Surya inhuren om het karwei te klaren.
Gesteld natuurlijk dat Surya hier nog tijd voor en zin aan heeft.
Voor programmeerwerk en communicatie maakt het niet uit waar je je ter werekld bevindt.
Ik ben docent ICT op een hogeschool in Leeuwarden. In het kader van onderwijs laten we studenten (software engineers) nu al functionaliteiten van een database als STRIPInfo nabouwen. Ook innovatieve plannen worden gemaakt (en uitgevoerd: boek vinden obv barcode bijvoorbeeld). 't Lijkt mij hartstikke leuk als de wisselende studentengroep zich serieus kan inspannen voor deze website in het oplossen/wegwerken van behapbare blokjes wijzigingen. Ik wil graag met jullie in overleg of dit kan bijdragen…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.