muziek strips

bird schreef:

hey

ik zoek strips / tekeningen / ilustraties die te maken hebben met muziekgroepen.. Nuja, iedereen kent wel die iron maiden-toestanden en alleman heeft wel 1 of andere foute gabber-id&t-hardcore cd liggen thuis. Maar ik zoek meer… Om nog een fout voorbeeld te geven, dé ZORNIK strip

Een goed voorbeeld daarintegen, PopBot van Ashley Wood

maar enfin, ik hoop dat jullie hier mij wat kunnen helpen.. tis voor een schoolproject

ciao

Hans Bekker schreef:

Als onderwerp lees ik ‘muziekstrips’, en dat maakte mij nieuwsgierig.
Tot mijn verbazing stuit ik op een tekst zonder hoofdletters, zonder interpunctie, zonder samenhang. Kortom wartaal. Zou iemand dit gecomprimeerde bericht in pseudo-Nederlands kunnen toelichten?

bird schreef:

euh.. Is dit hier wel een stripforum? Komaan man, doe toch niet zo formeel, tkomt belachelijk over hoor

Surya schreef:

Rustig, rustig, Hans is gewoon zo :slight_smile:

Om een antwoord te geven op je vraag, wat dacht je van Trollen van Troy - Uitgaves van deel 8 Rock 'n Troll Attitude - stripINFO.be → Een strip over een trollen rockgroep, en de zanger lijkt toevallig op Mick Jagger :slight_smile:

bird schreef:

zalig, merci :slight_smile:

Ondertussen ook al dit gevonden: www.stripsinstereo.nl
leuk concept!

Noles schreef:

Xink is ook zo iets.

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door Hans Bekker
Als onderwerp lees ik ‘muziekstrips’, en dat maakte mij nieuwsgierig.
Tot mijn verbazing stuit ik op een tekst zonder hoofdletters, zonder interpunctie, zonder samenhang. Kortom wartaal. Zou iemand dit gecomprimeerde bericht in pseudo-Nederlands kunnen toelichten?

Hans op zijn best. :wink:
Sms-taal: kem et er soms ook moeilijk mee. :smiley:

bird schreef:

Hans is een oude zagende knar, punt.

Hans Bekker schreef:

Kijk, dat is nou het leuke van een open forum. Als zagende ouwe knar, kan ik vallen over misbruik van de taal.

Overigens, even goede vrienden.

fluiten schreef:

Maar je blijft mijn favoriete Nederlander. :wink:

Alhoewel, Spirit van de Getekende Reep… :smiley:

Hans Bekker schreef:

Ik citeer:

Taalkundig en stilistisch streef ik altijd naar het goede
En ook verstechnisch doe ik zelfbevredigend mijn best.
Ik schreef al aardig wat en schrijf nog meer; ik word niet moede
Of moedeloos, al blijft het vechten in de achterhoede.
De Nederlandse taal zal nooit genezen van de pest.

drs. P

fluiten schreef:

Jah, als je Doctorandus P. gaat citeren :smiley:

Hans Bekker schreef:

Fluiten,

Kun jij je een strip voorstellen waarbij drs. P als scenarist optreedt?
Wat zou dat voor strip zijn?

fluiten schreef:

Ik kan me zo niet direct een strip voorstellen :smiley: maar gegarandeerd is die zonder taalfouten. :wink:

Hans Bekker schreef:

Haha (bulderend gelach). Je hebt volkomen gelijk.
Ik hoop dat PotBot of Newbie (is dat hetzelfde?) hier ook om kan lachen.

Veter schreef:

Origineel geplaatst door Hans Bekker
Taalkundig en stilistisch streef ik altijd naar het goede
En ook verstechnisch doe ik zelfbevredigend mijn best.
Ik schreef al aardig wat en schrijf nog meer; ik word niet moede
Of moedeloos, al blijft het vechten in de achterhoede.
De Nederlandse taal zal nooit genezen van de pest.

drs. P

bird schreef:

Laten we eventje duidelijk stellen dat het PopBot is, en niet PotBot zoals mijn goede vriend Hans zei in een vroegere reply. Ik persoonlijk, zie dit ook als een taalfout. We kunnen dit natuurlijk ook aanzien als een typfout, dit maakt alles dan natuurlijk ietsje erger. Als het al zover moeten komen is, dat we geen eenvoudige woorden meer kunnen kopiëren, dan denk ik dat de wereld om zeep is. Sorry Hans, ik vond dat deze lieve mensen hier maar eventjes met de neus tegen de feiten moesten gedrukt worden. Even goede vrienden :stuck_out_tongue: (–> Dit is een smiley, een teken voor absurditeit in een kort stukje tekst, vaak gebruikt door jongeren op fora).

groenten

B.

Hans Bekker schreef:

Beste PopBot (is dat een vogel?),

Mea culpa. Nederig bied ik je mijn verontschuldigingen aan voor de stuitende typfout.
Om te voorkomen dat dit stripforum ontaardt in een taalforum volgt thans mijn laatste opmerking in deze hartverwarmende discussie.

Spellingsfouten zijn geen taalfouten, al moeten ze worden voorkomen. Spelling is een kwestie van afspraak (normering, standaardisatie) en afspraken kunnen veranderd worden. Taalfouten gaan in tegen de structuur, ja het wezen van een taal. Bij dat soort fouten begin ik te steigeren.
Desondanks: alles is betrekkelijk. Het zou me niets verbazen als het Nederlands het volgende millennium niet meer bestaat.

bird schreef:

taal evolueert punt

kijk en leer popbot - Google Zoeken

Surya schreef:

Misschien maar terug naar het onderwerp van de muziek nu?