een suggestie

Noles schreef:

om eens een wedstrijd te organiseren waarmee we iets kunnen winnen aan de hand van bv. twee vragen en een schiftingsvraag

fluiten schreef:

Een kus van de meester en een bank vooruit, of moet dat iets materieels zijn? 8)

Noles schreef:

doe maar iets materieels graag :smiley:
bedankt e :smiley:

Jeanke schreef:

Lijkt me tof, maar is dit wel doenbaar?
Wie gaat er voor een prijs zorgen en wat?
En wie mag er dan aan meedoen?

Noles schreef:

doenbaar zeker
ik zeg maar iets gewoon één strip en je laat de wedstrijd een maand duren

zo word de site misschien populairder ?

wie zou hier voor zorgen misschien de mensen van wie de site is ? nee ?

ik heb gezien dat ze google Ads hebben en per klik krijgen ze één cent of zo denk ik

als de site populairder wordt verdienen zij meer, niet ?

mvg

Jeanke schreef:

Als je het zo bekijkt is het een fantastisch idee :smiley:

Noles schreef:

natuurlijk :smiley:

Surya schreef:

Wel, de site kost momenteen ongeveer dubbel zoveel als de Google ads opbrengen, en ik zal binnenkort naar een duurdere hosting moeten, want de plaats raakt alweer vol. Ik zie het dus niet echt zitten om daar bovenop nog eens prijzen te gaan uitdelen. Ik zou het graag doen, maar ik kan het gewoon niet betalen. Ik had al gedacht om eventueel met een online stripwinkel samen te werken, dat de prijs dan een aankoopbedrag voor die site was ofzo, maar dat zal dus niet voor direct zijn.

Noles schreef:

als u site meer kost dan het opbrengt

dan hebben de mensen hier misschien een idee voor om dit te verhelpen ?

ik zal er persoonlijk is over nadenken

Noles schreef:

wat is eigenlijk het aantal bezoekers per dag ongeveer ?

Surya schreef:

Momenteel rond de 180

Noles schreef:

niet slecht

is het in stijgende lijn of meer status q

Surya schreef:

Licht stijgend :slight_smile:

Noles schreef:

positief

Surya schreef:

Yep, maar voor mij mag het gerust veel meer zijn :smiley:

Noles schreef:

kan ik geloven
ja hoe meer info hoe meer bezoekers zeker ?
de site is toch al enorm groot

Philippe31415 schreef:

Kwestie van kosten te besparen - en wellicht trap ik een paar open deuren in:

• de jpgs verkleinen of in lager jpg formaar saven?
  • archiveren van bepaalde data?
  • waar zit je kost op dit moment - enkel de hosting - en over hoeveel space spreek je - de collectorstrip had dezelde stripsdb - ik denk zelfs nog wat uitegebreider - wel niet met de collecties van zoveel mensen maar die was onder de Gb?
  • andere hoster

Kwestie van geld binnen te krijgen:

• wie verdient er geld met de strip industrie? auteurs / uitgevers / stripwinkels - die mensen reeds gecontacteerd - ik verondersteld dat zij de advertenties zijn?
  • ook 2de hands, bv het boekenfestijn
  • stripmusea?
  • meer mensen die hun weg vinden naar hier - als we eens afspreken om naar een paar andere striprelated sites gaan en daar deze site vermelden in de forums - kwestie van het werk wat te verdelen
  • een flyer rondzenden naar de stripwinkels en vragen of ze die in hun winkel willen leggen - of terug het werk verdelen en dat wij dat vragen aan onze vaste stripzaak? Hebben we ergens een overzicht hiervan - kwestie van de coverage te bepalen - eventueel kunnen we een thread starten

En dan - met het risico van me heel onpopulair te maken - abonnement voor de mensen die hun collectie eropzetten - kan je bv koppelen aan een systeem met ristourne voor de mensen die gegevens toevoegen. Als ik dankzij de DB een strip of 2 minder dubbel koop per jaar :slight_smile:

Noles schreef:

:smiley: deze persoon maakt zich echt onpopulair :smiley:

Jeanke schreef:

Heel onpopulair :wink:

Jeanke schreef:

Zou het niet kunnen dat een groot deel van de 180 mensen die deze site bezoeken bestaan uit de medewerkers (wij dus). Ik bv check verschillende keren per dag zowel op het werk als thuis de website en dit vanop verschillende computers.