Sinds deze ochtend staan er exact 100.000 verschillende strips op de site! De 100.000ste strip is ingegeven door Woelfie, die een van de grootste ingevers van nieuwe strips is. Het betreft Le manoir de l'horreur - Uitgaves van deel 10 Tome 10 - stripINFO.be (die is momenteel nog niet door de admins goedgekeurd en dus nog niet zichtbaar)
In totaal zijn dat 139893 verschillende uitgaves in 13251 reeksen door 16248 auteurs en 2295 uitgevers.
329 verschillende gebruikers voerden tot nu toe strips in.
Origineel geplaatst door Surya
De 100.000ste strip is ingegeven door Woelfie, die een van de grootste ingevers van nieuwe strips is. Het betreft Le manoir de l'horreur - Uitgaves van deel 10 Tome 10 - stripINFO.be (die is momenteel nog niet door de admins goedgekeurd en dus nog niet zichtbaar)
Shit, verkeerd gegokt. Mijn vermoeden voor de 100.000ste ingever was Veter.
Maar toch een schitterend aantal. Hierdoor staan we vermoedelijk mede aan de top van het Nederlandse taalgebied.
Dan ben ik nog maar klein bier met mijn 3200 ingaves.
Er is idd nog een grote reserve aan manga wat ik nu stilaan aan het invoeren ben. Maar ik meen mij te herinneren dat Catadinges een back-catalog van 140.000 strips van Matla gekocht heeft, en dat betreft alleen nederlandstalige strips. Daar hebben we ook nog wat reserve.
Maar niet getreurd, nadat we de rest van de Feanstalige uitgaven en de 1.000.000 overige comics ingevoerd hebben, kunnen we ons op de Japanse markt storten.
Als er iemand manga in het japanse wil invoeren, (http://www.mangaupdates.com/) (om maar één ver van volledige site te citeren) vermeldt zowat 30.000 manga reeksen.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.