Ik ben nieuw op dit forum, dus ik ben alles nog wat aan het uitzoeken, vergeef me als ik ergens nog wat stommiteiten bega.
Wegens verhuis en opruiming van o.a. de stripkasten doe ik heel wat weg. Voornamelijk softcovers, allemaal in goede staat. De prijs valt overeen te komen, ook een beetje afhankelijk van hoeveel moeite ik moet doen om ze bij de kopers te krijgen, maar alles mag eigenlijk redelijk goedkoop weg.
Wat doe ik eigenlijk best: de lijst hier posten of die doormailen naar de geïnteresseerden? (nog even geduld, ik ben hem nog aan het updaten)
Ik zie bv. ook dat behoorlijk wat van de strips die ik wegdoe, door andere forumgebruikers gezocht worden.. Is er een manier om hen te contacteren of moeten zij gewoon alert genoeg zijn om op deze thread te reageren?
En onder het motto “vragen staat vrij”: de gemiddelde prijs die vermeld staat bij de strips, kan die als enige leidraad gebruikt worden om een prijs te bepalen of is dit niet zo? Anders: hoe bereken je correcte prijzen voor het doorverkopen van strips (in goede staat)?
Origineel geplaatst door hatuey
En onder het motto “vragen staat vrij”: de gemiddelde prijs die vermeld staat bij de strips, kan die als enige leidraad gebruikt worden om een prijs te bepalen of is dit niet zo? Anders: hoe bereken je correcte prijzen voor het doorverkopen van strips (in goede staat)?
Soms kan dat, ja, maar minstens evenveel niet. Ik heb bv. gezien dat er heel wat Talent-uitgaven tussen je collectie staan. Deze albums kan je bijna steeds voor een euro of 2 op de kop tikken. Behalve de zeldzame exemplaren dan, maar vraag me niet welke dat zijn…
Zowieso zal de prijs die je kan krijgen voor een album vooral afhangen van wat iemand ervoor wil geven.
ga naar de strip zelf (de versie die in je collectie gezet hebt) en daar zie je naast “Deze strip in jouw collectie” een vuilnisbakje. Dat kan je aanklikken om de strip uit je collectie te halen.
in het overzicht van je collectie zie je naast elke strip helemaal rechts naast het vak “Opmerkingen”, nog een aanvinkvakje. Vink dat aan, ga naar beneden op de pagina en klik daar op “Aanpassingen opslaan” en het album zal uit je collectie verdwenen zijn.
Alvast mijn dank aan al diegenen die al gereageerd hebben. Omdat “mijn collectie” niet meer actueel is en omdat ik geen tijd heb om ze strip voor strip te gaan verwijderen, hierbij een lijst van wat nog voorradig is. Er zitten ook een paar zaken bij die nog niet in de collectielijst stonden.
Alexis Lefrancq SC nummers 1 t.e.m. 4
Bezweringen Collectie Lava SC nummer 1
Een Doodgewone Waanzin Talent SC nummers 1 & 2
Gothic Collectie Vinci SC nummer 1
De Heren van Agartha Blitz Millennium nummers 1 t.e.m. 2
Hong Kong Triad Collectie Vinci SC nummers 1 t.e.m. 3
In de Nacht Collectie Lava SC nummer 1
Intox Talent SC nummers 1 & 2
De Jaden Lotus Talent SC nummers 1 & 2
Jeanne dArc Arboris SC nummer 1
Keos Loempia SC nummers 1
Khatedra Talent SC nummers 1 & 2
Killers Collectie Vinci SC nummers 1 t.e.m. 3
De Klauwen van het Moeras Blitz SC nummer 2
De Legenden van Korrigan Talent SC nummers 1 t.e.m. 3
De Macht van de Runen Arboris SC nummers 1 & 2
Makabi Spotlight Dupuis SC nummers 1 t.e.m. 4
Merlin Talent SC nummers 1 t.e.m. 6
Moréa Talent SC nummers 1 & 2
Nachtelijk Rood Talent SC nummers 1 & 2
Het Narrenschip Blitz SC nummer 2
Navarra Talent SC nummers 1 & 2
De Onthoofde Arenden Farao HC nummers 1 & 2
De Orde van de Drakenridders Talent SC nummer 1
Orion Loempia SC nummer 1
Ostasis Talent SC nummers 1 & 2
Qumran Glénat HC nummer 1
Het Rijk Collectie Vinci SC nummers 1 & 2
Rood Gedicht Blitz Millennium SC nummer 1
Sasmira - Arboris SC - nummer 1
Het Territorium Collectie Lava SC nummer 1
De Tranen van de Duivel Talent SC nummers 1 & 2
Tyndall Arboris SC nummers 1 t.e.m. 5
Verhalen en Legenden: Mozart en Casanova Le Lombard HC
Verhalen en Legenden: Op zoek naar het meisje met het gouden haar Le Lombard HC
Verhalen en Legenden: Wallenstein, de jaren van de duivel Le Lombard HC
De Veroveraars van Troy Talent SC nummer 1
De Zandmemoor Blitz SC nummers 1 & 2
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.