Wat raad je me aan?

ElGargamel schreef:

Ik heb heb me altijd geïnteresseerd in de periode van WO2 (voor, tijdens en na). Grote fan van Band of Brothers en wat van die oudere films zoals the great escape en the dirty dozen.
Is er een reeks omtrent die periode die aan te raden valt?

Ook hou ik van verhalen zoals Neptunus. Ontdekkingsreizigers in de 19e eeuw. Eigenlijk allerlei historische verhalen. Zo zou ik ook graag een reeks uit het romeinse tijdperk volgen. Vae victis, murena, de adelaars van rome. Nuja, de portomonee schijt ook geen geld dus kom ik hier eerst eens wat raad vragen :).

SpaceMonkey schreef:

Niet toevallig allemaal van één mijner favoriete schrijvers : Garth Ennis.
Elk boek van Warstories (Vertigo) bevat 4 afgeronde verhalen die oorspronkelijk als PF zijn uitgekomen (56 blz ongeveer per PF).

Elk boekje van Battlefields heeft één afgerond verhaal van drie comics. Ook te verkrijgen in omnibus. Enkel The Tankies vond ik wat tegenvallen.

Alle verhalen in bovenstaande gaan over WOII behalve één verhaaltje in War Stories dat over de Spaanse Oorlog gaat, kort voor WOII.

Surya schreef:

T.I.A schreef:

Uit die periode maar andere aspecten (politiek, concentratiekamp)

ElGargamel schreef:

Maus en berlijn heb ik idd al op mn verlanglijstje staan. Eens kijken of ik ze aan een deftig prijsje kan vinden op de stripbeurs in leuven deze zondag.

Kurt schreef:

De Nachtuil is een topreeks.

Het tweeluik van Airborne 44 is ook niet slecht.

Persoonlijk herlees ik ook graag mijn Buck Danny’s. De eerste delen gaan over de tweede wereldoorlog en zijn heel informatief. Vergeet ook Tarawa niet.

Van Biggles is er ook wel wat te vinden , bvb De grote show (of zoiets).

In Normandië waren ook strips te koop van D-Day, maar die waren zo slecht getekend dat ik ze laten liggen heb.

“De Laatste Vlucht” is een aanrader als je van vliegtuigen uit de tweede WO houdt.

ElGargamel schreef:

merci vr de tips
en welke zouden jullie kiezen tss vae victis, murena en adelaars van rome?

fluiten schreef:

Aanraden doe ik nooit. Ik ken jouw smaak niet en weet dus ook niet of deze overeenkomt met de mijne.

Wat ik voorstel is om eens naar Fnac/SSZ te gaan en eens rustig de strips ter hand te nemen. Dat zal je veel meer info geven.

En neen, ik ben niet aan de luie kant. :smiley:

the pope schreef:

ik zou voor een goede asterix kiezen als het over romeinen moet gaan.

spock schreef:

Origineel geplaatst door fluiten
Aanraden doe ik nooit.

En neen, ik ben niet aan de luie kant. :smiley:

Hah ! (x 2) :smiley:

voske44 schreef:

Origineel geplaatst door ElGargamel
merci vr de tips
en welke zouden jullie kiezen tss vae victis, murena en adelaars van rome?

vae victis heb ik nog niet gelezen maar ik ben een grotere fan van murena dan van adelaars van rome , ik vind dat het verhaal daar dikker en beter is

Voske schreef:

Origineel geplaatst door SpaceMonkey
Elk boekje van Battlefields heeft één afgerond verhaal van drie comics. Ook te verkrijgen in omnibus. Enkel The Tankies vond ik wat tegenvallen.

Battlefields is nu ook een gebundeld (alle 3 verhalen in 1), via bv. bookdepository aan n mooie prijs te verkrijgen…

Herbert schreef:

Als het ook WO 1 mag zijn : (Charley's oorlog - Alle delen van de reeks - stripINFO.be)

Deecee1 schreef:

Nieuwe reeks : (Airborne 44 - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) - heel degelijk.

Kurt schreef:

De keuze tussen Vae Victis, Murena en De Adelaars van Rome is vlug gemaakt : zowel qua verhaal als qua tekeningen steekt Murena er met kop en schouders bovenuit. Maar op termijn zou ik ze gewoon allemaal kopen hoor :slight_smile:

Ik heb trouwens vernomen dat in sommige scholen Murena gebruikt wordt als didactisch materiaal ter ondersteuning van de lessen geschiedenis.

ElGargamel schreef:

serieus? haha

bij ons was dat indertijd ook, met strips van Alex in het latijn dan wel :slight_smile:

kaeten schreef:

Vea victis als verhaal magertjes.
Murena is qua verhaal én tekeningen de betere van adelaars

kaeten schreef:

PS De oudere “Asterix’en” waren ook echt goed, zowel qua tekeningen (ik weet het,is totaal andere stijl) als qua verhaal (ik weet het, totaal andere stijl) :)) :))

voske44 schreef:

Origineel geplaatst door kaeten
PS De oudere “Asterix’en” waren ook echt goed, zowel qua tekeningen (ik weet het,is totaal andere stijl) als qua verhaal (ik weet het, totaal andere stijl) :)) :))

asterix is altijd de goede keuze maar pas wel op mt de strip nad de dood van goschinny, daar gaat het verhaal bergaf

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door ElGargamel
Ik heb heb me altijd geïnteresseerd in de periode van WO2 (voor, tijdens en na). Grote fan van Band of Brothers en wat van die oudere films zoals the great escape en the dirty dozen.
Is er een reeks omtrent die periode die aan te raden valt?

(Trefwoord:tweede wereldoorlog - stripINFO.be)