Ik heb heb me altijd geïnteresseerd in de periode van WO2 (voor, tijdens en na). Grote fan van Band of Brothers en wat van die oudere films zoals the great escape en the dirty dozen.
Is er een reeks omtrent die periode die aan te raden valt?
Ook hou ik van verhalen zoals Neptunus. Ontdekkingsreizigers in de 19e eeuw. Eigenlijk allerlei historische verhalen. Zo zou ik ook graag een reeks uit het romeinse tijdperk volgen. Vae victis, murena, de adelaars van rome. Nuja, de portomonee schijt ook geen geld dus kom ik hier eerst eens wat raad vragen :).
Niet toevallig allemaal van één mijner favoriete schrijvers : Garth Ennis.
Elk boek van Warstories (Vertigo) bevat 4 afgeronde verhalen die oorspronkelijk als PF zijn uitgekomen (56 blz ongeveer per PF).
Elk boekje van Battlefields heeft één afgerond verhaal van drie comics. Ook te verkrijgen in omnibus. Enkel The Tankies vond ik wat tegenvallen.
Alle verhalen in bovenstaande gaan over WOII behalve één verhaaltje in War Stories dat over de Spaanse Oorlog gaat, kort voor WOII.
Maus en berlijn heb ik idd al op mn verlanglijstje staan. Eens kijken of ik ze aan een deftig prijsje kan vinden op de stripbeurs in leuven deze zondag.
Persoonlijk herlees ik ook graag mijn Buck Danny’s. De eerste delen gaan over de tweede wereldoorlog en zijn heel informatief. Vergeet ook Tarawa niet.
Van Biggles is er ook wel wat te vinden , bvb De grote show (of zoiets).
In Normandië waren ook strips te koop van D-Day, maar die waren zo slecht getekend dat ik ze laten liggen heb.
“De Laatste Vlucht” is een aanrader als je van vliegtuigen uit de tweede WO houdt.
Origineel geplaatst door SpaceMonkey
Elk boekje van Battlefields heeft één afgerond verhaal van drie comics. Ook te verkrijgen in omnibus. Enkel The Tankies vond ik wat tegenvallen.
Battlefields is nu ook een gebundeld (alle 3 verhalen in 1), via bv. bookdepository aan n mooie prijs te verkrijgen…
De keuze tussen Vae Victis, Murena en De Adelaars van Rome is vlug gemaakt : zowel qua verhaal als qua tekeningen steekt Murena er met kop en schouders bovenuit. Maar op termijn zou ik ze gewoon allemaal kopen hoor
Ik heb trouwens vernomen dat in sommige scholen Murena gebruikt wordt als didactisch materiaal ter ondersteuning van de lessen geschiedenis.
PS De oudere “Asterix’en” waren ook echt goed, zowel qua tekeningen (ik weet het,is totaal andere stijl) als qua verhaal (ik weet het, totaal andere stijl) :)) :))
Origineel geplaatst door kaeten
PS De oudere “Asterix’en” waren ook echt goed, zowel qua tekeningen (ik weet het,is totaal andere stijl) als qua verhaal (ik weet het, totaal andere stijl) :)) :))
asterix is altijd de goede keuze maar pas wel op mt de strip nad de dood van goschinny, daar gaat het verhaal bergaf
Origineel geplaatst door ElGargamel
Ik heb heb me altijd geïnteresseerd in de periode van WO2 (voor, tijdens en na). Grote fan van Band of Brothers en wat van die oudere films zoals the great escape en the dirty dozen.
Is er een reeks omtrent die periode die aan te raden valt?
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.