Fumetti schreef:
Heb wel zin om, aangestoken door wat leeft, me wat te verdiepen in WO1. Heb de beide Tardi’s en denk er ook aan Folies bergère en Gavrillo aan te schaffen.
Nog iemand goede suggesties?
Fumetti schreef:
Heb wel zin om, aangestoken door wat leeft, me wat te verdiepen in WO1. Heb de beide Tardi’s en denk er ook aan Folies bergère en Gavrillo aan te schaffen.
Nog iemand goede suggesties?
Veter schreef:
Heb je ooit (Zoo - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) gelezen? De oorlog is er niet het onderwerp maar het decor van een zeer mooi verhaal. Aanrader!
Ik veronderstel dat bij die Tardi’s niet (Soldaat Varlot - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) zit? Natuurlijk wel dezelfde stijl, en gelijkaardig verhaal als zijn ander WOI strips.
Ook (Quintett - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) speelt in WOI en is niet mis.
Ook (Charley's oorlog - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) zou een aanrader zijn, maar heb ik zelf nog niet gelezen en is enkel in Frans of Engels verkrijgbaar.
Fumetti schreef:
Blij dat ik de vraag stelde ![]()
Zoo heb ik ook, idd prachtig, had het niet meteen als oorlogsstrip voor ogen (net als jij)
Varlot kende ik niet van Tardi, en met te kijken zie ik ook Het ware verhaal van de onbekende soldaat. Ben wel fan van Tardi…
Quintett goede tip! Merci Veter
witam schreef:
Origineel geplaatst door Veter
Ook (Charley's oorlog - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) zou een aanrader zijn, maar heb ik zelf nog niet gelezen en is enkel in Frans of Engels verkrijgbaar.
Zou ook in het Nederlands uitkomen: zie (http://www.eci.be/boeken/charley-s-oorlog-pat-mills-9789089753403)
Fumetti schreef:
Witammeke, you just made my day!
en dat was nodig ook
Fumetti schreef:
zou 11 november verschijnen, 'ne mens zou ervoor naar NL gaan want hier is dan weer alles dicht!
witam schreef:
Origineel geplaatst door Fumetti
Witammeke, you just made my day!
en dat was nodig ook
Graag gedaan! Hopelijk de rest van de avond alleen maar beter ![]()
Het is een zoektocht geweest. Vanaf het eerste beeldje van de cover (zonder uitgever) tot weten wat en hoe(veel)… maar eindelijk gevonden. Ik heb het eerste deel in het Engels en het is af en toe rauw maar het voelt wel bijzonder echt aan. Ben lang aan het twijfelen geweest of ik de rest in het Engels ging kopen, maar sinds het nieuws van het Nederlands, ga ik daar voor gaan.
Fumetti schreef:
Hardcover, 24,95 , 700 gram, alles vind je uiteindelijk ![]()
ik veronderstel dat het dan de integrale is, maar het aantal blz staat niet bij de aankondigingen
Fumetti schreef:
Origineel geplaatst door Fumetti
ik veronderstel dat het dan de integrale is, maar het aantal blz staat niet bij de aankondigingen
nop, blijkbaar enkel deel 1. Maar das dan toch al een begin
Witam, je zal dus wat langer moeten wachten op het vervolg!
Veter schreef:
En bijzonder prijzig weer!
Ook de Franse en Engelse uitgaven zijn niet echt goedkoop, en ik weet dus weer waarom het er nog niet van gekomen was die te kopen… :rolleyes:
Fumetti schreef:
ja, HC is wel mooi verzorgd maar ook een mooie hap uit het budget…
ivm wijn zegt men wel eens “drink minder maar beter” maar bij strips wil ik vooral meer van het betere ![]()
witam schreef:
De engelse vond ik ook al ‘duur’ om engels te zijn. Kleiner verschil met Nederlands dus nog iets om voor nl te gaan.
Ik denk persoonlijk, afgaand op de cover, dat het dezelfde aantal pagina’s gaan zijn dan bij Titan en bijgevolg 10 delen.
MartinMnd schreef:
Niet zo heel veel loopgraven, maar Mattéo deel 1 en 2 kan ik je toch zeker aanraden.
beus schreef:
edelweiss
een afgewerkt drieluik deels in de loopgraven, deels erboven in de lucht
ik vond het ook erg de moeite
Fumetti schreef:
Hmmm mijn stripbudget zal weer te klein blojken vrees ik…
Bedankt allemaal voor de (dat weet ik nu al) goede tips!
Rutger schreef:
White Death… over de strijd op grote hoogtes tussen de Oostenrijkse en Italiaanse legers. Een grotendeels onderbelicht verhaal waar het gaat om WO1 slagvelden. Bij Image Comics verschijnt binnenkort een mooie (The Horrors of World War I in WHITE DEATH | Image Comics)

Fumetti schreef:
Adlard lijkt me idd bijzonder goed in staat om de sfeer te kunnen weergeven. Lijkt me ok aanrader!
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.