ik ben nieuw in de stripwereld, en als ik strips wil gaan kopen weet ik nooit of de reeks afgewerkt is of niet. Kan ik dat ergens terugvinden?
Ik had het probleem bv toen ik op een boekenbeurs 4 Polstars zag liggen. Durfde ze niet goed kopen omdat ik al verschillende keren heb gehoord dat ik moet oppassen met reeksen van Talent.
Bij heel wat van die reeksen (Talent & aanverwanten) staan de Franstalige uitgaven. Daaraan kan je in elk geval zien of de reeks in het Nederlands volledig is of achterloopt.
Bij (Polstar - Alle delen van de reeks - stripINFO.be) bijvoorbeeld, staan er geen Franstalige uitgaven, maar de reeks is volledig. Tenminste, er zijn ook in het Frans geen verdere albums meer geweest.
Je kan je hier op de site even goed inlichten voor je aan een nieuwe reeks begint, deze site is zo goed als compleet!!!
Ook als je je aankopen doet in een SSZ kan je altijd de uitbater raadplegen… 8)
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.