De bibliofiele uitgave van de 80er jaren was een apart project. Het waren gekartonneerde albums in een egaal blauw velours band in een blauw linnen schuifdoos. Tekstopdruk was is zilver meen ik me te herinneren. Daar zat geen infofiche bij.
De blauwe reeks “Klassiek” was onderdeel van de rode reeks “Klassiek”. Na ‘x’ nummers rood werd een blauwe klassiek uitgegeven. De gekartonneerde albums hebben een blauwlinnen rug en een ‘normale’ cover. Daar deze albums, samen met de rode, in het “Klassiek”-project zaten, werd ook in elk blauw album een infofiche bijgesloten.
Prijzen? Ik hoop torenhoog (ik heb alle albums al, namelijk). Daar ik dus niet meer zoekende ben volg ik die ook niet meer.
Aangezien er in de velours uitgaven geen infofiches zitten, neem ik aan dat dat ook in de “gewone” bibliofiele uitgaven (dus met egaal blauwe achterzijde) niet het geval was …
Ach, die had ik even over het hoofd gezien. Maar je hebt gelijk, ook daar zaten geen infofiches bij; volgens mij had alleen de “Klassiek”-reeks dat voorrecht.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.