Weet er iemand of de uitgave van de Blauwe Reeks die nu bij Humo verkocht wordt ook de volledige verhalen bevat?
Voor de heruitgave in de Rode Reeks en sommige andere werden de verhalen vaak ingekort. Ik zou deze dus enkel aanschaffen als ze compleet zijn. Anders kan ik beter voor de Integrale gaan.
Kan je het niet afleiden aan het aantal pagina’s? Als ze de ingekorte versie (Rode Reeks) hebben gebruikt zal dat de klassieke 56 zijn, de oorspronkelijke zijn idd uitgebreider.
Ik vind nergens iets terug over het aantal albums. Het staat ook niet op de Humoshop of iets in die aard. Mijn broer dacht dat het gewoon een opnieuw geletterde uitgave was van de Klassiekreeks van enkele jaren terug, maar is niet zeker.
Bedankt! Ik heb ze ondertussen besteld, want het zijn dus de volledige verhalen. Ze zijn wel aan het herdrukken, en ik ontvang het pas op 30 december ten vroegste. Het is gigantisch populair!
Ondertussen heb ik de albums van Humo gehad: dit zijn dus de volledige verhalen (en niet ingekort zoals bij De Rode Reeks).
Ze zijn dus een goed alternatief voor de Integrales, maar dan uiteraard zonder achtergronddossier.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.