Welkom op het forum (en op de site).
Dit verhaal zegt me niks, maar er zitten andere gebruikers op het forum met véél meer leeservaring.
Als extra info zou je kunnen zeggen wat “uit mijn jeugd” betekent.
Dat kan de lijst van kandidaat-strips als sterk beperken.
(als u een vrouw bent hoeft u deze vraag niet te beantwoorden ;))
Kan je een richtjaar geven waarin je denkt dat deze werden uitgegeven? Het zegt me namelijk iets, maar ik kan er niet direct een strip aan linken. Een jaartal zou me al wat verder helpen.
Sorry guys, ik had email verwittiging niet aanstaan en wist niet dat er reacties waren.
Anyhow, bingo voor administrator cuppenh en naderhand nog fumetti. dat is inderdaad de strip die ik bedoelde!
Erg bedankt voor het meedenken, nu nog op zoek naar een exemplaar…
ewel, die zou ik ook nog wel willen (her)lezen, want vermoed dat ik het ooit in Robbedoes ben tegengekomen, ergens eind jaren 70-begin jaren 80.
Zou ook niet misstaan in mn collectie
Ik heb hem gisteren binnenkregen!
Idd, grappig te merken dat ik enkele scènes nog heel goed kon herinneren.
Toen was ik nog een beginnende modelvlieger, nu inmiddels met een zeer grote ervaring en het is dan toch een weergave van de stand van de techniek in die tijd.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.