ik ben reeds jaren op zoek naar een stripverhaal dat ik in mijn jeugdjaren eens heb gelezen. Heb het hier over de periode eind jaren 80, begin jaren 90.
Dit stripverhaal werd ook – voor zover ik het mij allemaal goed kan herinneren – in delen gepubliceerd in een jeugdmagazine uit die periode. Zo heb ik die strip toch gelezen.
Ik weet totaal niets meer over de titel of held van de reeks. Alleen dat het zich afspeelde in een middeleeuws kasteel bewoond door allerlei tot-leven-gebrachte wapens en gebruiksvoorwerpen. Of zo iets. Ik herinner mij vooral een klein kanon, een kruik of pot… allemaal levend en rondhuppelend.
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik heb die nog steeds, vond die vroeger heel goed maar nu durf ik ze niet meer te lezen zoals veel andere reeksen of strips …
Wel, de Stripinfo scores van die strip vallen niet onmiddellijk tegen. Het is ook al een tijdje geleden, maar ik herinner ze bij de tweede lezing nog steeds als amusant.
Klopt het antwoord trouwens, Gatsby of is het toch nog ietske anders?
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.