Het is nu mogelijk om aan te geven welke strips een integrale uitgave of bundels allerhande bevatten. Je kan nu in het aanpassingsformulier strips die gebundeld worden toevoegen. Bij de integrale of bundel verschijnt dan een lijstje met links naar de individuele uitgaves, bij de individuele uitgaves verschijnen ook links naar de integrale of bundel.
Aangezien verschillende uitgaves van eenzelfde strip in princiepe de zelfde inhoud hebben, zullen deze koppelingen automatisch voor alle uitgaves van toepassing zijn, het is dus niet nodig om deze connecties bij elke individuele uitgave in te geven.
Er staan nog enkele kleine verbeteringen op til voor de toekomst - Bij het ingeven van nieuwe strips zal je automatisch de vraag krijgen of je uitgaves wil linken - Als de gelinkte uitgaves zich in een andere reeks bevinden, zal de reeksnaam vermeldt worden - Als er een uitgave in de zelfde taal is, zal de titel van die uitgave getoond worden. Bij een Franstalige integrale zullen in dat geval geen Nederlandstalige titels meer verschijnen (indien mogelijk)
Heb het geprobeerd met Het derde testament en kreeg als reactie dat er geen gekoppelde strips waren opgeslagen. Deed ik iets fout? Of is dat bericht er omdat een mod zijn zegen moet geven?
Heb je dat nog eens opnieuw geprobeerd Fumetti? Die koppelingen stonden inderdaad in het administratiepaneel om goedgekeurd te worden. Maar zou dan niet mogen melden dat er niets is opgeslagen. :?
Het oogt alleszins bijzonder fraai! Heb het net bekeken bij Derde testament en Buck Danny
Bij Zoo probeerde ik maar ik kon op geen enkel (voor mij) logische wijze een strip selecteren: Zoo1 , zoo deel 1, zoo 1 deel 1, bij alles kreeg ik melding dat ik een stirp moest selecteren
ander vraagje: bij de oude integrales van guus slim staat telkens wel vermeld welk album er in de int zit, maar niet gelinkt. Is toch de bedoeling dat we dat dan wel proberen te linken hé?
Origineel geplaatst door Fumetti Bij Zoo probeerde ik maar ik kon op geen enkel (voor mij) logische wijze een strip selecteren: Zoo1 , zoo deel 1, zoo 1 deel 1, bij alles kreeg ik melding dat ik een stirp moest selecteren
Je kan ook het albumnummer intypen. Met 1 zal deel 1 dus gewoon getoond worden
Origineel geplaatst door Fumetti ander vraagje: bij de oude integrales van guus slim staat telkens wel vermeld welk album er in de int zit, maar niet gelinkt. Is toch de bedoeling dat we dat dan wel proberen te linken hé?
Verwijder de tekst bij ‘opmerking inhoud’ Link de strips
De strip links gebeuren op 't moment dat je ze invoert, je hoeft dus de rest van het formulier niet te versturen, tenzij je daar ook dingen hebt aangepast. Maar ik heb het in dat formulier gestoken omdat het hoort bij het veld ‘Oplerking inhoud’ Ik zal de opmerking daar aanpassen om een melding te geven over de gelinkte strips
Een integrale in het Nederlands bevat 2 albums waarvan enkel het eerste is vertaald en verschenen als afzonderlijk album. Toch beide linken? Of enkel album 1 linken en het niet-vertaalde niet?
Heb er nu een paar geprobeerd. Het werkt (nu ik het door heb) heel erg vlot. Voor verder te doen wacht ik op feedback om ev bloopers van mijnentwege te vermijden
Origineel geplaatst door Fumetti Praktische vraag:
Een integrale in het Nederlands bevat 2 albums waarvan enkel het eerste is vertaald en verschenen als afzonderlijk album. Toch beide linken? Of enkel album 1 linken en het niet-vertaalde niet?
Beiden. Als ze er in zitten moet je ze linken. Of ze al dan niet vertaald zijn is irrelevant he
irrelevant… weet ik niet goed. Dan is het soms alsof de int een NL en een fra-talig album bevat.
Los daar van: heb er nu een aantal gelinkt met volgende werkwijze: ik kijk naar mn boekenkast welke integrales er in staan en link die. Niet de meest efficiënte manier om onze mega-database volledig te doorlopen natuurlijk Hoe stellen jullie voor om dit vlot te doen? Telkens we iets tegen komen? (das eigenlijk wat ik nu doe) Of is er een manier om integrales te selecteren?
Ik denk dat op een gegeven moment wel eens iemand een lijstje zal opvragen van alle strips waar “opmerking inhoud” niet leeg is. Maar dan dat lijstje aflopen… ai ai ai.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.