cuppenh schreef:
Van (Rataplan (Morris) - Uitgaves van deel 9 De bode - stripINFO.be) bestaan twee versies:
één met geplastificeerd omslag en één met gevernist omslag.
cuppenh schreef:
Van (Rataplan (Morris) - Uitgaves van deel 9 De bode - stripINFO.be) bestaan twee versies:
één met geplastificeerd omslag en één met gevernist omslag.
Veter schreef:
Beschouw je dat als een andere uitgave? Of volstaat een opmerking hier?
cuppenh schreef:
Nou had ik het zodanig geformuleerd dat die beslissing bij de moderator zou komen te liggen. Jammer, mislukt. ![]()
Nu ik zo direct om een antwoord gevraagd word, kan ik het volgende stellen:
Veter schreef:
Ah, maar daar zijn we toch duidelijk over, gewone herdrukken (dus geen wijzigingen in cover) nemen we niet op.
Die Indianenreeks is misschien maar één keer herdrukt, maar sommige populaire commerciele reeksen worden regelmatig herdrukt.
Je kan in je collectiebeheer, met vakjes ‘Druk’ en/of ‘Opmerking’ voldoende nuanceren of verduidelijken hoe het met je albums zit, denk ik.
cuppenh schreef:
Ja, zo heb ik het ook aangepakt. Aantal =2 en Opmerking = 1e druk en herdruk 1978
Duidelijk herkenbaar dus.
Mijn motivatie voor het kopen van herdrukken is in principe volgens deze regels:
Daartegenover staat ook de instelling ten opzichte van het niet kopen van herdrukken:
Maar als ik ze eenmaal in de kast heb staan, zijn het altijd aparte varianten voor mijn gevoel. ![]()
T.I.A schreef:
Origineel geplaatst door cuppenh
Nou had ik het zodanig geformuleerd dat die beslissing bij de moderator zou komen te liggen. Jammer, mislukt. ![]()
Nu ik zo direct om een antwoord gevraagd word, kan ik het volgende stellen:
versta je maar gelijk bij jommeke heb je soms 22 herdrukken :rolleyes: …
zit al genoeg achter de laptop
![]()
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.