Ik heb 2 foto’s genomen van mijne strip en ben bijna zeker dat het een eerste druk is?!
Heb geprobeerd om de foto’s up te loaden maar ze zijn te groot, zal ze in een mail plakken
Gisteren heb ik de herdruk in handen gehad bij mijn plaatselijke SSZ en volgens mij is die vrijwel identiek aan de eerste druk. Nergens een vermelding van herdruk of 2008 of zoiets.
Dat lijkt me dus een gevalletje van extra op te moeten passen als je in de toekomst de eerste druk probeert te kopen !!?
En speciaal voor voor T.I.A. en Ruud Loman miijn onderschrift, omdat die zo graag willen meekijken in de collecties (volgens hun berichten in het forum)
Inderdaad, de herdruk is bijna identiek als eerste druk!!! 8o
Opletten, degene die een album aanbied als eerste druk kan inderdaad ook een herdruk zijn…
Origineel geplaatst door cuppenh
Gisteren heb ik de herdruk in handen gehad bij mijn plaatselijke SSZ en volgens mij is die vrijwel identiek aan de eerste druk. Nergens een vermelding van herdruk of 2008 of zoiets.
Dat lijkt me dus een gevalletje van extra op te moeten passen als je in de toekomst de eerste druk probeert te kopen !!?
En speciaal voor voor T.I.A. en Ruud Loman miijn onderschrift, omdat die zo graag willen meekijken in de collecties (volgens hun berichten in het forum)
hebben ze bij arboris de achterzijde niet aangepast? Als ik mij goed herinner staat bij de 1e druk de prijs er op in guldens!
(zou het geen idee wezen om ook hier bij de albums de achterzijde te laten zien)
Ik heb ook even een kijkje genomen bij jouw verzameling. Klein maar fijn, nu nog een waardering geven voor de albums.
Als ik zo naar jouw albums kijk merk ik dat ik niet de enige ben die diverse verschillende uitgaven van een album heb.
Origineel geplaatst door simonstrip
(zou het geen idee wezen om ook hier bij de albums de achterzijde te laten zien)
Dat idee is hier al enkele malen geopperd. Ik weet niet of het nu el of niet op het lijstje van Surya staat, maar ik weet wel dat het kostenplaatje (grotere en dus duurdere hosting nodig) een obstakel vormt om het direct uit te voeren…
Ik heb ook even een kijkje genomen bij jouw verzameling. Klein maar fijn, nu nog een waardering geven voor de albums.
Als ik zo naar jouw albums kijk merk ik dat ik niet de enige ben die diverse verschillende uitgaven van een album heb.
Wel, Simonstrip, de naam van de link is collectie in opbouw. Wat ik tot nu toe aangevinkt heb is 1% van mijn verzameling. De rest volgt nog de komende dagen/weken/maanden/jaren… dan ga ik beginnen met alles te herlezen en te waarderen.
En ja, als ik een reeks verzamel wil ik ook zo compleet mogelijk zijn en koop indien mogelijk en bij kas op dat moment alle varianten (gek die ik ben). Bij sommige series ben ik daarmee gestopt, zoals Asterix, of Kuifje (waarvan ik van elk verhaal gemiddeld 15 versies heb)
Maar het is wel leuk bij b.v. Chick Bill: eerst een druk met de titel in een rechthoek, dan een herdruk met rechthoek met het hoofd van Chick erbij en de volgende herdruk komt ook het hoofd van Kleine Poedel erbij.
Kombineer dat met uitgave-varianten van Jong Europa / Lombard / Helmond / vdHout en je hebt al een hele stapel.
Origineel geplaatst door cuppenh
En ja, als ik een reeks verzamel wil ik ook zo compleet mogelijk zijn en koop indien mogelijk en bij kas op dat moment alle varianten (gek die ik ben). Bij sommige series ben ik daarmee gestopt, zoals Asterix, of Kuifje (waarvan ik van elk verhaal gemiddeld 15 versies heb)
Maar het is wel leuk bij b.v. Chick Bill: eerst een druk met de titel in een rechthoek, dan een herdruk met rechthoek met het hoofd van Chick erbij en de volgende herdruk komt ook het hoofd van Kleine Poedel erbij.
Kombineer dat met uitgave-varianten van Jong Europa / Lombard / Helmond / vdHout en je hebt al een hele stapel.
Ieder zijn hobby natuurlijk, maar ik zal altijd liever een geheel nieuw verhaal aanschaffen dan een versie van een album dat ik al ken. Er zijn nog zoveel eerste delen te proberen, zoveel reeksen te completeren…
Er staat dus inderdaad een prijs in guldens bij die eerste druk?
Bij de herdruk in elk geval niet. En de herdruk heeft op achterkant en op pagina 2 een 13-delig ISBN nummer (de 1ste druk zou een 10-delig nummer moeten hebben), dat is ook een belangrijk verschil!
Origineel geplaatst door Veter
Er staat dus inderdaad een prijs in guldens bij die eerste druk?
Bij de herdruk in elk geval niet. En de herdruk heeft op achterkant en op pagina 2 een 13-delig ISBN nummer (de 1ste druk zou een 10-delig nummer moeten hebben), dat is ook een belangrijk verschil!
Een ander item kom ik net aan de strip toegevoegd:
Op de rug van de herdruk is Arboris in een kader, wat bij de eerste druk niet het geval is.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.