Dag, ik ben nieuw op dit forum en ken niks van strips. Ik ben in bezit gekomen door erfenis van oude weekbladen van kuifje van toen 6fr. 8fr. en 10fr. Ook robbedoes van die tijd en mickey van vroege jaren 50. Hebben deze enige waarde voor verzamelaars of horen deze niet bij strips?
Bedankt voor enige hulp in deze materie.
Groetjes
Ik heb geen kennis van de waarde van dit materiaal, maar ik denk dat de hoeveelheid geïnteresseerden eerder gering zal zijn. Vaak zijn die dingen ook niet in goede staat bewaard, en dus nog minder waard.
Je hebt 2 opties:
Alles op eBay ofzo smijten, en kijken wat de reactie is
Ermee naar een deftige stripspeciaalzaak gaan die 2de hands doet, en zien wat zij zeggen. Die mensen volgen dat op en zullen je een eerlijke prijs geven.
voor een liefhebber zijn oude kuifjes en robbedoezen uit de jaren vijftig nog wel iets waard. Het probleem is meestal de verzendkosten omdit te versturen. Ik zou zeggen, niets overhaast wegdoen, eerst rustig rondkijken en vragen.
Zeker dat het met die prijzen niet over de verzamelalbums gaat ?
Toen ik (toegegeven, 15-20 jaar geleden) begon mijn collectie Robbedoes tijdschriften te vervolledigen betaalde ik ook zoiets… in BF !
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.