Nieuw: strip films

Surya schreef:

Juist, daar had ik niet aan gedacht. Wat denkt de meerderheid?

woelfie schreef:

Back cover tonen zou mooi zijn, maar er zijn limieten: geen aparte uitgaven als het isbn nummer identiek is (anders krijg je lijsten van dezelfde strip waar je niet meer aan uit kan) en geen reclamecovers van comics.
En wat doe je met de backcover van tijdschriften als Robbedoes? Daar heb je in principe telkens een gagstrip op de achterkant, en dat kan wel problemen geven met auteursrechten.
Voor de rest, geen probleem.

Het is in elk geval geen prioriteit voor mij.

Iyo74 schreef:

Een optie is misschien om verschillende back-covers toe te voegen bij eenzelfde front-cover? Indien ISBN gelijk natuurlijk. Een mogelijkheid om daarbij de druk aan te geven zou een leuk extraatje zijn.

Chris Van de Meerssche schreef:

Origineel geplaatst door Iyo74
Een optie is misschien om verschillende back-covers toe te voegen bij eenzelfde front-cover? Indien ISBN gelijk natuurlijk. Een mogelijkheid om daarbij de druk aan te geven zou een leuk extraatje zijn.

Hoe ben je zeker dat de juiste druk naar de juiste back cover verschijnt? Nu geef je dat in het opmerkingenveld in. Je zou de cover al moeten vergroten om bijvoorbeeld de titellijst te zien. En dan nog, soms volgt de tweede druk zo snel dat er nog geen ander album gepubliceerd is. En bij one-shots is het uiteraard moeilijk.
Persoonlijk zou ik het bij de back cover van de eerste druk houden.

spock schreef:

Ik zie bij stripverfilmingen ook Alien staan, bijvoorbeeld.

Dus als de film eerst is, en daarna een strip, dat mag er allemaal bij ?
Daar zijn er nog een hele hoop van dan :smiley:
Alien 4, alle Star Treks en Star Wars, Stargate, X-files enz. Echt een heeeeeeeele hoop. Zou je toch niet beter beperken tot films die op strips gebaseerd zijn ? :smiley: :wink:

Bonne chance.
Deze site wordt steeds beter, en de gegevensbank steeds groter.

Surya schreef:

Wel, ik gebruik de term ‘stripverfilmingen’ omdat ‘stripgerelateerde films’ nogal lullig is.

Als er een film bestaat en er bestaat een stripreeks die daar op is gebaseerd, dan zie ik niet waarom we die 2 niet aan elkaar zouden mogen linken, gewoon omdat de film er eerst was?

spock schreef:

O, van mij mag dat hoor. :wink:

't Is alleen maar : er zijn er héél veel.

pepzaza schreef:

Origineel geplaatst door spock

Dan weet je wat doen, hé Spock, de volgende dagen. :smiley: :stuck_out_tongue:

spock schreef:

Origineel geplaatst door pepzaza

Dan weet je wat doen, hé Spock, de volgende dagen. :smiley: :stuck_out_tongue:

Moi ?

Ik kan dat niet, jongen.
Ik heb geen computer. :smiley:

$tripofiel schreef:

Maar er zijn ook HEEL VEEL strips én die staan hier ‘bijna’ allemaal op wat niet het werk is van één persoon maar van vele! :]

Samen kunnen we bergen verzetten … :wink:

pepzaza schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel

Samen kunnen we bergen verzetten … :wink: