Verfilmingen stripreeksen

Delfeno schreef:

Hoi,

Ik persoonlijk zou graag weten welke strip of -reeksen verfilmd zijn in films en/of reeksen.

Ik ken bijvoorbeeld volgende zaken :

1. Films :
  • Losers
  • Watchmen
  • Sin City
  • Surrogates
  • Blueberry
  • Largo Winch
  • XIII
  • en de nodige Superheldenfilms zoals : Spiderman (x3) + X-Men (x3) + Hellboy (x2) + Fantastic 4 (x2) + Wolverine + Catwoman + Punisher (x2) + Iron Man (x2) + Ghost Rider + Daredevil + Elektra + Transformers (x2) + Blade (x3) + De Hulk (x ???) + GI-Joe + Batman (x ???) + Superman (x ???)
  1. Reeksen :
  • The Walking Dead

Als iemand er nog andere kent, zou ik het graag weten …

Bovendien stel ik me de vraag of het niet goed zou zijn om deze verfilmingen mee te vermelden bij de respectievelijke reeksen ? Hoe zouden mijn medeverzamelaars en website-moderators hier tegenover staan ?

Surya schreef:

Dit soort info mag zeker bij de reeksen vermeldt worden bij de weetjes!

Andere

• Jeremiah als reeks
  • Jonah Hex als film

Upcoming

• Y the Last Man film
  • Preacher reeks of film?

Chris Van de Meerssche schreef:

Je kan dat altijd meegeven in de weetjes, maar ook als een trefwoord, bijvoorbeeld het trefwoord ‘verfilmd’. Op die manier kan je onmiddellijk opzoeken welke strips verfilmd zijn.
Ook tekenfilm kan (bijv, Lucky luke (eveneens verfilmd trouwens), Robbedoes, …

Er is ergens een topic gewijd aan verfilmingen op dit forum.

Delfeno schreef:

Thanks voor de reply.

De reeks van Jeremiah ga ik zeker opzoeken - die reeks heb ik en is een zeer sterke reeks.

Ik heb ook nog de beproeving van Stephen King als strip, roman en film.

Deecee1 schreef:

Michel Vaillant - ( ik dacht) Voor David.
Jommeke - De schat van de zeerover.
Kuifje - Het haaienmeer.

Delfeno schreef:

Weet iemand of de Tv-reeks van Kaamelott van Astier en Dupré in het Nederlands is uitgebracht.

Ik heb gelezen dat het een gewaardeerde reeks is in Frankrijk.

Chris Van de Meerssche schreef:

Wel in België te zien geweest op RTL Plus, maar nog niet in het Nederlands verschenen.

Er is trouwens een trilogie in de maak van voor de cinema.

spock schreef:

Hier staat een hele lijst : (http://www.stripinfo.be/forum/thread.php?threadid=3468)
maar die is ver van volledig. :wink:

Ik heb ooit eens een link gevonden op het Internet (maar nu vind ik die niet meer), met een hele lijst van films gebaseerd op strips.
Dat was een héél lange lijst. 8o

Surya schreef:

Oh ja, “De Steenforts” is ook een 6-delige mini serie, en helemaal niet slecht. De strip is uiteraard “De Meesters van de Gerst”

Royale de luxe schreef:

Origineel geplaatst door Delfeno
Thanks voor de reply.

De reeks van Jeremiah ga ik zeker opzoeken - die reeks heb ik en is een zeer sterke reeks.

Ik heb ook nog de beproeving van Stephen King als strip, roman en film.

Jeremiah is vervroegd afgevoerd na 2 seizoenen. Was niet echt denderend.
En buiten het Apocalyps gegeven volgt het niet echt de verhaal lijn van de strip reeks.

spock schreef:

Die reeks van Jeremiah zou inderdaad in niks lijken op de stripreeks, ook al staat JMS’ naam erbij.
Ook van Largo was er indertijd een reeks, als ik mij dat goed herinner,…

Er staan wel enkele reeksen in de steigers, of er is toch sprake van
The Walking Dead (tweede seizoen is goedgekeurd)
Chew
The Sandman
aka Jessica Jones (naar de strips Alias van Bendis)
Powers (ook van Bendis)

belgianbingo schreef:

Origineel geplaatst door spock
Die reeks van Jeremiah zou inderdaad in niks lijken op de stripreeks, ook al staat JMS’ naam erbij.
Ook van Largo was er indertijd een reeks, als ik mij dat goed herinner,…

Die Largo Winch reeks heb ik na twee afleveringen verticaal geklasseerd. Zo sleepten de scenaristen een nodeloos cliché in het verhaal: een mysterieuze ondergrondse organisatie die Largo kapot wil maken.

Ik vond het ook storend dat de twee adviseurs van Largo Winch, jeweetwel die stijve hark en de sympathieke dikke Ier tot één personage werden versmolten. De dikke Ier als nukkig en wantrouwig personage was een te grote aanpassing voor mij, want de dynamiek tussen die twee personage is toch een drijfveren in de eerste verhalen. Maar misschien ben ik gewoon een gewoontemens, dat kan ook.

De eerste Largo Winch film vond ik ook maar matig. Ik begrijp niet waarom ze hem perse Frans willen laten spreken. Groot in Frankrijk is nog steeds “big in Japan”, zeker wanneer je met een product als Largo Winch de wereldmarkt zou moeten kunnen veroveren. Dat zou hij zelf namelijk ook doen :smiley:

clips schreef:

er was ooit ook nog;

judge dredd
tank girl

cuppenh schreef:

En niemand zegt: Barb’Wire?
Nu weet ik wel dat je die film vergeten bent meteen nadat je die gezien hebt, maar er speelde toch een knappe filmster in mee…
(Ja, die bedoelde ik: Victoria Rowell :smiley: )

scifiwim schreef:

Origineel geplaatst door clips
er was ooit ook nog;

judge dredd
tank girl

…en SPAWN niet te vergeten

(of misschien juist wel) :frowning:

spock schreef:

Origineel geplaatst door cuppenh
En niemand zegt: Barb’Wire?
Nu weet ik wel dat je die film vergeten bent meteen nadat je die gezien hebt, maar er speelde toch een knappe filmster in mee…
(Ja, die bedoelde ik: **Victoria Rowell **:smiley: )

Tiens, inderdaad. Naast al die opgeblazen :smiley: macho’s, zou je haast vergeten dat er een vrouw in die film zit.

spock schreef:

http://blog.newsarama.com/2011/10/25/ed-brubaker-prepping-film-adaptation-of-first-criminal-story

Edit : hola ik zocht die andere thread, zie link hoger. :smiley: