Alles wat ik tot pakweg 1995 gekocht heb (en het meer kostbare spul in de jaren daarna) is in alfabetische volgorde in boekenkasten en op boekenplanken geplaatst. Alles daarna zit in willekeurige volgorde in dozen en op stapels, die vrijwel overal in huis te vinden zijn.
(Als ik klaar ben met het verwerken van mijn collectiegegevens heb ik misschien wat tijd om ook dat eens te sorteren…)
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ben begonnen met het ordenen van m’n $trips volgens uitgever, maar bij sommige reeksen zijn er verschillende…
Hoe is jullie verzameling gerangschikt? ?(
Per uitgever, per collectie, per formaat, per reeks. Als de reeks bij 2 uitgevers zit, dan plaats ik het meestal bij de uitgever waar het laatste deel verschenen is, dan moet ik niet verhuizen als er nog een deel verschijnt.
Ik rangschik naar alfabet op reeks (zoals weergegeven op deze site).
Vind ik persoonlijk makkelijker, met name bij het terugvinden van een album/reeks. Daarbij komt het te vaak voor dat albums in een reeks bij verschillende uitgevers worden uitgegegeven…
Gewoon in een box per reeks, per nummer en dan op de boekenplank
ga nog speciale boxen maken met schuifplank en waar ik zowel comics als strips in ga kunnen steken(met plank die je kan versteken volgens breedte
strip/comic
Origineel geplaatst door $tripofiel
Al uw albums van A naar Z, hoe doe je dat bij een collectie of staat die volgens de collectie-naam gerangschikt??? ?(
Zoals gezegd, dus. Alles op naam niets op collectienaam. Een Lance Crow staat bij mij bij de L en niet bij de V van collectie Vinci.
Wel toegegeven dat ik een ruimte apart heb voor de manga’s en voor de strips buiten formaat.
Ook ik ben er nog niet helemaal uit hoe mijn definitieve ordening er zal uitzien. M’n nieuwe kast was nog maar net gevuld toen er zo vlug zoveel strips bijkwamen dat ik dringend moet herbeginnen.
Collecties laat ik zeker bij elkaar staan (vind ik ‘properder’) en ook het bij elkaar zetten van albums van dezelfde uitgever lijkt mij het best. Ook de strips voor de kinderen (Jommeke, Pol, Boeboeks,…) staan bij elkaar. Voor de rest weet ik het zo nog niet…
Origineel geplaatst door fluiten Origineel geplaatst door Iyo74Ook de strips voor de kinderen (Jommeke, Pol, Boeboeks,…) staan bij elkaar. Voor de rest weet ik het zo nog niet…
De kinderen hebben hun eigen boekenkasten want dat zijn HUN strips en daar mag IK dus weer niet aankomen.
Had eerst alles alfabetisch maar er komt telkens zoveel bij dat je op het laatst de strips ergens anders legt heb herschikt Per Uitgever en dan Alfabetisch is wel aanpassen maar gemakkelijker omdat je voor de grotere uitgevers Dupuis-Lombard-Dargaud meer plaats laat.
Mijn strips liggen niet geranschikt :rolleyes:.
Ik moet nodig meer plaats hebben maar het komt er maar niet van.
Dus nu en dan koop ik eens een longbox of een doos, en hop, weer een pak strips en/of TPB’s in een doos. Ik heb ook enkele zakken liggen met tpbs in. Dozen zijn veiliger, maar ja…
De lopende reeksen liggen voorlopig in een kast, waar ik er makkelijk aan kan. Maar soms moet ik wel eens zoeken naar een reeks…
Ik heb wel hele pakken strips verkocht de laatste vijf jaar, en dus plaats gemaakt, maar die plaats is weeral op…
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.