Ik kan het niet meer bijhouden. Er verschijnen te veel strips, zelfs na schifting, om allemaal te lezen, laat staan om te kopen en te bespreken. Ik lees graag en veel, maar nu mijn stripliefde opnieuw is ontwaakt ligt de wanhoop op de loer. En dan zeggen ze (sommigen) dat de strip een klein en onbeduidend medium is.
Ik hoef me echt niet te vervelen!
Er is dit forum, magazines zoals Zozolala, Stripschrift, Stripnieuws (dat van Strip Turnhout), Stripspeciaalzaak en waarschijnlijk nog een paar leuke blogs die je kunnen helpen om door de bomen het bos te zien.
De rest leer spijtig genoeg met vallen en opstaan.
Origineel geplaatst door Hans Bekker
Ik kan het niet meer bijhouden. Er verschijnen te veel strips, zelfs na schifting, om allemaal te lezen, laat staan om te kopen en te bespreken. Ik lees graag en veel, maar nu mijn stripliefde opnieuw is ontwaakt ligt de wanhoop op de loer. En dan zeggen ze (sommigen) dat de strip een klein en onbeduidend medium is.
Ik hoef me echt niet te vervelen!
Ach, gewoon al Hans Bekkers recensies hier lezen en alleen kopen wat hij goed vi… Oh wacht…
Origineel geplaatst door Sodacomics.be
Er is dit forum, magazines zoals Zozolala, Stripschrift, Stripnieuws (dat van Strip Turnhout), Stripspeciaalzaak en waarschijnlijk nog een paar leuke blogs die je kunnen helpen om door de bomen het bos te zien.
De rest leer spijtig genoeg met vallen en opstaan.
Jah, maar op die manier heb ik ook al veel kul gelezen, hoor. Als je moet afgaan op de recensenten… :rolleyes:
Ik vind dat als je nieuwe strips kopen wil, je de tijd moet nemen om:
1/ De stijl te bekijken
2/ De inkleuringen waar te nemen
3/ Als deze je al meevallen dan kan je de achterkant eens lezen om te zien hoe het in elkaar steekt
4/ En dan pas kan je overwegen om hem aan te schaffen, maar steeds opletten dat je 100% goed gevoel hebt anders ga je achteraf spijt hebben…
toch niet helemaal mee eens. Ik heb weken samsara laten liggen omdat de stijl me niet aansprak. Uiteindelijk toch gekocht wegens lovende recenties alom, en nog geen greintje spijt gehad. De stijl is zo geintegreerd met het scenario dat het samen een schitterend geheel wordt.
Hetzelfde met de twee manga reeksen die ik - voorzichtjes - geprobeerd heb de laatste maanden. Als ik nu een manga doorblader, of de covertekst lees, zegt het me nog altijd niks. Maar geen haartje spijt dat ik monster en death note aangeschaft heb. Integendeel, ik zit echt uit te kijken naar de volgende delen.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.