Gezocht & ruilen voor...

$tripofiel schreef:

Laten we hier een rubriek gezochte stripalbums maken:

1. Strips die je zoekt!

2. Strips die je eventueel wil ruilen?

Ik zoek bijvoorbeeld:

1. Aquablue 2 & 4 in SC, Buddy Longway 7 Lombard in SC, Attila 1-2-3-4-5, Capricornes 1tem6 in SC & nog vele anderen!!!

2. Hetgeen jij zoekt misschien…

Surya schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel
Capricornes 1tem6 in SC

Daar zal je nog lang naar kunnen zoeken, dat bestaat niet!

Bobin schreef:

1. Hard Boiled 1 en 2 van Frank Miller in HC, vooral 1 wil ik vinden.

2. ik heb Aquablue 2 SC in het Portugees. Daar heb je vast niet veel aan en de soft cover is zo eentje zoals de amerkaanse comics.

Ruud Loman schreef:

Je hebt gelijk Stripofiel, de meesten van ons hebben wel veel dubbelen en zoeken natuurlijk ook nog het een en ander.
Zelf heb ik in de loop van de tijd veel dubbel materiaal opgebouwd. Ongewild omdat m’n lijstjes soms niet deugden, of ik die niet bij me had.
Ook wel bewust dubbele gekocht om mee te ruilen.
Ik heb nog wel wat lastiger strips liggen, bijna allemaal in vrijwel nieuwstaat. Maar hoe krijgen we een efficiënte ruilhandel op gang?

Je kunt op onze site al wel zien of er mensen nog naar strips zoeken, maar wie dat zijn staat er niet bij.
Het zou natuurlijk het mooist zijn als ieder ook zijn dubbelen in zou kunnen voeren en dat de site dan deze databases zou kunnen vergelijken en onmiddelijk allerlei matches vinden.
Dat zou onze site natuurlijk heel aantrekkelijk maken!!

Volgens mij heb ik nog twee Aquablue softcovers liggen, maar weet niet welke. Alles is opgeslagen in dozen, ik moet het allemaal weer uitzoeken. Een hels karwei. Maar als je nou es zou beginnen met een lijst te maken van wat je nog zoekt, dan kan ik kijken wat ik voor je heb.
Als je je lijst met dubbelen er meteen aan koppelt, zijn we denk ik gauw klaar.

Misschien kan Surya het zo programmeren, dat anderen je wishlist ook kunnen bekijken, dat zou super zijn. Maar Surya heeft natuurlijk al heel veel aan zijn hoofd, maar ik zal het eens bij hem neerleggen.

Herbert schreef:

Origineel geplaatst door Ruud Loman
Misschien kan Surya het zo programmeren …

En als we nu 'ns met z’n allen plaats en datum afspraken en daar onze eigen Stripinfo-beurs organiseerden ? :slight_smile:
Iedereen brengt z’n aanbod én z’n verlanglijstje mee.

Misschien ook best in de buurt van een goedgevulde geldautomaat afspreken …

Surya schreef:

Zo’n functie is gepland voor ergens in de toekomst :slight_smile:

Ruud Loman schreef:

Daar zat ik ook al aan te denken Herbert! Scheelt een hoop mensen een pak geld! We hebben nu 426 leden, dus al zou er maar een kwart komen, dan wordt het toch nog heel druk!!

Met dat idee van jou moeten we echt iets doen. Aleen weet ik niet hoeveel leden er uit België komen en hoeveel uit Nederland.
We kunnen bij de grens afspreken of om en om in Nederland centraal en België centraal. Moeten we nog wel een ruimte afhuren, maar dat is geen probleem. Alleen nog even peilen hoeveel mensen er zouden komen.

Ik bven in ieder geval van de partij!! :slight_smile:

Ruud Loman schreef:

Surya, hoeveel tijd ben je met deze site per dag bezig? Ik schat toch wel de nodige uurtjes.
Zo’n ruilfunctie zou natuurlijk heel wat toevoegen aan de site.

Geen enkele stripsite heeft bij mijn weten zoiets en we zijn al half op weg met de wishlist, die het dus al doet. De “Officieuze Strippagina” heeft wel zoiets al een vraag en aanbod pagina. Maar als je daarop kijkt is dat niet veel soeps. Geen enthousiaste community. Maar die hebben wij wel!!

Ik hoop dat je dit idee programmatisch kunt uitwerken, liever “gisteren dan vandaag” als parafrase op Bernhard Prince.

Maar ik denk dat ik namens allen spreek als ik je bij deze hartelijk bedank voor al je inspanningen om deze site tot een success te maken!! :))

Surya schreef:

Normaalgezien werk ik elke ochtend ongeveer een uurtje aan de site, maar wegens drukte is het er de afgelopen 3 weken nog niet van gekomen. Ik zal deze functie prioriteit geven!

$tripofiel schreef:

Origineel geplaatst door Bobin

1. Hard Boiled 1 en 2 van Frank Miller in HC, vooral 1 wil ik vinden.quote]

Kan niet moeilijk zijn, zal er eens naar uitkijken als je nog steeds interesse hebt? ?(
Laat iets weten als ik ze vind en aan welke prijs of we ruilen ze!?!?
:wink:

Martini schreef:

Ik zoek de Nero How-triologie en de “grote simboem” luxe (dat koffertje met pennen etc.
Gesigneerd of Luxe uitgaven van de blauwbloezen.
Verder wie beeldjes heeft van nero of de blauwbloezen mag me gerust PM’en :wink:

$tripofiel schreef:

Wie heeft er interesse om te komen, dan kan ik even op zoek gaan naar een stek om af te spreken? 8)

Voske schreef:

Wellicht een idee dit te combineren met een stripbeurs? Mochten leden niets bij elkaar vinden dan zijn er nog genoeg ander boeken om in te slaan… :wink:

In Nederland is er in februari een vrij grote beurs in Rijswijk (ong. 1 1/2 - 2 uur rijden van Gent…). Deze beurs is (naar vorig jaar gemeten) ong. 2 x zo groot als de beurs in Gent die ik enkele weken geleden heb bezocht.

Ik heb weinig dubbelen (die raak ik altijd kwijt aan mijn mede stripvrinden), maar wel enkele series die mij persoonlijk minder aanspreken waar ik wellicht anderen een plezier mee kan doen. Moet ik wel ff weer de kast induiken…

Uiteraard kost elke site verandering tijd, maar wellicht dat onderstaande optie de minste tijd kost…

Als er per album 1 vinkje erbij komt te staan met ‘te ruil’ (over/dubbel/niet interessant) kan vanuit de Database (maandelijks/real-time) een lijst gegenereerd worden met deze albums en kan eenieder deze lijst doornemen. Een volgende stap zou zijn om de match te leggen met leden die ‘Verlanglijst’ aangevinkt hebben.

Surya schreef:

Dat “te ruil” vinkje is al een tijdje gepland, evenals “te koop”. Nog wat geduld

T.I.A schreef:

Zoals te weten is

Gezocht: paling en Ko pockets:

Strip-paper backs: 2,3,4,5,6,10,11,13,14,15,16
Super-paper backs: 2

en

Spectaculaire spiderman:

1,2,3,4,5,6,7,8,12,13,15,17

Men kan maar proberen he :smiley:

$tripofiel schreef:

Je moet Dirk eens aanspreken, ben er zeker van dat hij deze allemaal in z’n bezit heeft… maar niet weet waar ze liggen!!! ?(

Van die Marvels heeft hij HOPEN liggen, maar niet gesorteerd??? 8o
Zal hem er ook even op aan spreken, vorige keer heeft hij ook gezocht hé! :wink:

SUCCES :smiley:

voske44 schreef:

mij lijkt zo’n samenkomst wel leuk het bespaart veel geld

: ik zoek de batman graphic novel the long halloween ( andere batmans zijn ook goed buite die van frank miller)
:hellboy comics
: en de graphic novel Watchmen

tazosrus schreef:

Heeft wel met “strip” te maken, maar ik zoek nog een paar Smurfen stickers die op dit moment bij de Delhaize te verzamelen zijn.

Ik zoek nog de volgende stickers : 25, 40, 40, 47, 47, 57

Heb er meer dan 1000 dubbel, dus als iemand er ook wat mist kunnen we elkaar helpen

tazosrus schreef:

Origineel geplaatst door T.I.A
Spectaculaire spiderman:

1,2,3,4,5,6,7,8,12,13,15,17

:smiley:

Meeste nummers heb ik, zie je wel in Houten

$tripofiel schreef:

Origineel geplaatst door tazosrus

Ik zoek nog de volgende stickers : 25, 40, 40, 47, 47, 57

Heb er meer dan 1000 dubbel, dus als iemand er ook wat mist kunnen we elkaar helpen

Kan u voor de moment enkel helpen met: 25 & 2x40
Leg ze opzij voor u, als ik de rest heb laat ik iets weten! 8)

Zal eens bekijken wat ik nog mis, dat zijn er wel een pak!!! ;(