Gentse Stripbeurs

$tripofiel schreef:

Beste leden,

Graag even meegeven dat op 25 april de Gentse Stripbeurs plaatsvindt met als extra:

Meer (http://www.gentsestripbeurs.be/) volgt later…

Chris Van de Meerssche schreef:

Ik denk dat ik eens afkom. Ben al in geen twee jaar meer naar een beurs geweest.

Surya schreef:

Mijn plan is nog steeds om te komen, maar 't zit wel heeeel kort op mijn mogelijke reis naar de US of A

fluiten schreef:

Hoeveel zou die luxe gaan kosten? Lijkt me meer dan de moeite.

pepzaza schreef:

Origineel geplaatst door fluiten

Ja, ik wil ook wel naar de US of A

Surya schreef:

Als we gaan, is 't naar Californie (Six Flags Magic Mountain, here we come!)

$tripofiel schreef:

Mag ik nog niet op antwoorden, maar zal waarschijnlijk rond €25 liggen? :wink:

fluiten schreef:

Origineel geplaatst door $tripofiel

Voor die prijs mag je er direct eentje opzij zetten. Jij betaald uiteindelijk toch. :smiley:

$tripofiel schreef:

Wat doe ik dan met die €5??? :stuck_out_tongue:

Aldebaran schreef:

Sorry, in twee delen, ik weet waar je mee bezig bent.
Dus 2.5 voor u en 2.5 voor mij.

$tripofiel schreef:

Denk het niet! :stuck_out_tongue:

Surya schreef:

Goed nieuws, op 25 april ben ik nog in het land!

$tripofiel schreef:

Dat is heel goed NIEUWS, onze Hans Bekker zal ook aanwezig zijn in Gent tijdens de beurs! :smiley:

Hopelijk kan je ook komen… ?(

Chris Van de Meerssche schreef:

Als je zin hebt, kan je zefs meerijden. Ik ga ook.

Surya schreef:

Het enige dat kan mislopen, is dat ik voor m’n werk naar een beurs moet. Fingers crossed!

$tripofiel schreef:

GENTSE STRIPBEURS op 25 APRIL 2010

Beste klanten, stripbeursgangers…

Na een strenge winter zijn we er weer en nu ook met een speciale beursuitgave volledig ten voordele van het (www.kinderkankerfonds.be):

“JOMMEKES BIJ DE VLEET”

Deze Gentse Stripbeurs editie verschijnt als genummerde hardcover met linnen rug op 300 exemplaren en zal ongeveer 30 euro kosten. Er worden ook prenten verkocht die aansluiten bij het album Jommekes bij de vleet, uiteraard ook ten voordele van het Kinderkankerfonds.

Even een korte voorgeschiedenis: in mei vorig jaar rijpte bij mij het idee om iets te doen voor de vzw Kinderkankerfonds ( actief in het UZ-Gent ). Aan Jef Nys vroeg ik of Vlaamse strip- en cartoontekenaars in hun eigen stijl een figuur of scène uit de Jommekesreeks mochten tekenen. Die bijdragen zouden dan gebundeld worden in een speciaal voor de beurs te drukken album. Aan de tekenaars werd ook gevraagd om hun tekening eventueel af te staan voor een veiling waarvan de opbrengst, net zoals die van het album, integraal naar het Kinderkankerfonds gaat. Jef Nys stemde daarin schriftelijk toe, waarop ik de tekenaars per e-mail contacteerde. Vrij vlug kreeg ik een vijftigtal gunstige reacties en enkele tekeningen werden zelfs al naar mij opgestuurd. Die vlotte start werd plots onderbroken omdat ik ook toestemming nodig had van Uitgeverij Ballon Media. Gedurende maanden ben ik meermaals Murphy tegengekomen (inderdaad, die van de wet). Bovendien stierf Jef Nys onverwacht in oktober. Het kwam maar niet tot een afspraak met zijn uitgever. Desalniettemin was ik ervan overtuigd dat alles nog in orde zou komen. De goede wil was er langs beide kanten. In december besloot ik om versterking te vragen voor het project. Het was immers vijf voor twaalf. Hiervoor deed ik beroep op enkele gepassioneerde stripliefhebbers die ik zeer goed ken. Jacques Pels kwam af met een concept voor het boek en begon aan de bio- en bibliografieën. Stef Van Droogenbroeck goot zijn informatie in een mooie visuele vorm en stond in nauw contact met de auteurs. Telkens als zij een bijdrage voor het boek volledig hadden verwerkt, werd het doorgestuurd naar andere tekenaars om ze prikkelen en te motiveren om mee te doen. Zo groeide het enthousiasme voor ons project. In januari hadden we de zeer belangrijke meeting met Ballon Media. Tijdens die bijeenkomst werden onze stoutste verwachtingen overtroffen. Naast de officiële toestemming kregen we hun professionele hulp aangeboden. Zij stelden voor om het album zelf uit te geven. Ineens konden we van de geplande zwart-wit uitgave overstappen naar een fullcolour editie. Ook voor de eindopmaak en –redactie konden we nauw samenwerken. Toen Michaël Vincent voorstelde om het coverontwerp zelf uit te werken, kreeg ons project nog eens een enorme boost. We stuurden zijn afgewerkte cover door naar zijn collega’s, de respons was fantastisch, eind januari haalden we de deadline met 60 Vlaamse striptekenaars en cartoonisten die een hommage brachten aan Jommeke en Jef Nys.

Hier zijn ze dan…

Ivan Adriaenssens, Sege Baeken, Antoine Bomon, Mario Boon, Tom Bouden, Jeff Broeckx, Ivan Bulté, Charel Cambré, Luc Cromheecke, Sam De Buysscher, Ward De Graeve, Luc De Maeyer, Bruno De Roover, Eric de Rop, Luk De Ryck, Geert De Sutter, Geinz, Geo, Gilbert Declercq, Lectrr, Philippe Delzenne, Benjamin Demeyere, Lode Devroe, Stedho, Thomas Du Caju, Kristof Fagard, Erwin Gijbels, Stijn Gisquière, Marvano, Walterell, Hec Leemans, Willy Linthout, Roger Meert, Luc Morjaeu, Dirk Nuyts, Philip Paquet, Fré, Jamie Persyn, Randall.C, Patriek Roelens, Pascal Schokaert, Ersel, Urbanus, Kristof Spaey, Simon Spruyt, Dirk Stallaert, Marc Sleen, Paul Toorenvliet, Steve Van Bael, Conz, Guy Van de Velde, Marc Verhaegen, D’Auwe, Waldo, Gert Van Loock, Patrick Van Oppen, Maarten Vande Wiele, Brunoo, Luc Vincent, Michaël Vincent.

De originele tekeningen en gesigneerde prints (sommige tekenaars werken digitaal of wensten de tekening te behouden, wat hun goed recht is) worden in het najaar, tijdens de Gentse Stripbeurs op 28 november geveild. Dat is beter voor het Kinderkankerfonds. De tekeningen zullen tegen dan goed gekend zijn, waardoor er meer op geboden zal worden.

(www.gentsestripbeurs.be) vind je meer informatie.

Wie zich geroepen voelt om aan dit project mee te werken mag zich altijd komen voorstellen. De grootste hulp die we nu kunnen gebruiken, is reclame. Als iemand affiches op goede plaatsen kan ophangen of op interessante locaties strooifolders mag leggen (bij de bakker, bibliotheek…), kom die dan maar gerust halen bij Stripwinkel PIERKE. Goede contacten bij de pers kunnen we ook zeer goed gebruiken!

Hopelijk zie ik je tijdens de Gentse Stripbeurs op zondag 25 april!

Dirk De Maeyer - Stripwinkel Pierke

• (www.kinderkankerfonds.be)
  • (www.gentsestripbeurs.be)
  • info@gentsestripbeurs.be
  • Stripwinkel Pierke, F.Van Ryhovelaan 312, 9000 Gent Tel 09/227.70.86
    dinsdag tot vrijdag: van 13u30 tot 20u00 - zaterdag: 10u30 tot 18u00 –
    gesloten op maandag en zon- en feestdagen

fluiten schreef:

Schitterend werk van alle deelnemers aan dit project. En voor een goed doel met een hart.

Hier doe ik mijn hoedje voor af.

Nederige groeten.

$tripofiel schreef:

Voor die prijs mag je er direct eentje opzij zetten. Jij betaald uiteindelijk toch. :smiley:

Kan ik een nummer reserveren voor jou, je kan nog kiezen tussen 16 tot 29 en van 31 tot 34 en van 36 tot 300?

kaaike schreef:

GENTSE STRIPBEURS op 25 APRIL 2010

Wie zich geroepen voelt om aan dit project mee te werken mag zich altijd komen voorstellen. De grootste hulp die we nu kunnen gebruiken, is reclame. Als iemand affiches op goede plaatsen kan ophangen of op interessante locaties strooifolders mag leggen (bij de bakker, bibliotheek…), kom die dan maar gerust halen bij Stripwinkel PIERKE. Goede contacten bij de pers kunnen we ook zeer goed gebruiken!

Contacten heb ik nauwelijks meer, daarvoor ben ik te lang uit dat wereldje. Ik heb slechts nog contact met iemand die als journalist voor de VRT werkt (is wel een ingang, bovendien gaat het om een enorme stripliefhebber!). Gezien het feit dat je samenwerkt met mensen die zo veel meer ervaring hebben en zo veel bekender zijn dan ik, denk ik dat dit voorstel overbodig is, maar voor het geval dat, doe ik het toch.Indien je verlegen zit om een persbericht, het samenstellen van een persmap, en/of het bedenken van een mediastrategie, wil ik je daar graag (belangenloos) bij helpen. Het netwerk heb ik niet meer, maar deze vaardigheden verleer je nooit. Zeg het maar, ik sta geheel ter uwer dienst, zo ge dat wilt.Ik kan schrijven en met je meedenken over het introduceren van het boek, als onderdeel van de publiciteitscampagne. Zo komt er bij mij een snelle gedachte op om het album voor de stripbeurs in bijzijn van de pers te overhandigen aan iemand. Je zou dat kunnen doen aan een officiele vertegenwoordiger (ambassadeur?) van KIKA, maar ook in het ziekenhuis aan kinderen die er liggen voor de behandeling van kanker. Ik weet zeker dat je met zo’n actie alle media haalt. Proficiat trouwens met het volbrengen van dit geweldige initiatief.kaaike

Iyo74 schreef:

Kan ik een nummer reserveren voor jou, je kan nog kiezen tussen 16 tot 29 en van 31 tot 34 en van 36 tot 300?

Voor mij alvast wel! Nummer 1 is goed! En als dat niet meer kan: nr. 100 graag…