Het lijkt me leuk de verschillende oplossingen die we met z’n allen hebben gevonden voor het opbergen van onze collecties eens te tonen d.m.v. wat foto’s.
We kunnen hier denk ik veel inspiratie over opdoen en vervolgens ideeën uitwisselen.
Eventueel kunnen we een miniverkiezing houden van de mooiste oplossingen!
Zoals lang geleden beloofd, maar een beetje uit het oog verloren, mijn gevulde (maar nog niet volle) boekenkast:
Ondertussen moet ik er wel weer werk van maken om alles opnieuw te ordenen, want tussen het moment dat de kast geplaatst en gevuld werd en nu is m’n collectie iets teveel uitgebreid. Voornamelijk met hardcovers.
Het leuke van een kast op maat is dat je weinig plaats verliest boven de strips en dat de wand waar de kast tegenstaat optimaal benut is.
hoe kan je eigenlijk een foto van je collectie plaatsen?
ik kan nl enkel een afbeelding invoegen via een link naar een bestaande lokatie op het internet, niet van mijn harde schijf ?(
en ik zou bijgod niet weten waar ik mijn foto’s zou kunnen plaatsen…
Er zijn op het net welk wat plaatsen waar je gratis een afbeelding kan plaatsen om te gebruiken in een forum e.d. (googlen op image hosting)
Bijvoorbeeld http://imageshack.us/ is een bekende. (registreren met email is optioneel, wel zelf de link ergens opslaan als je geen adres achterlaat)
Origineel geplaatst door Iyo74
Zoals lang geleden beloofd, maar een beetje uit het oog verloren, mijn gevulde (maar nog niet volle) boekenkast:
Ondertussen moet ik er wel weer werk van maken om alles opnieuw te ordenen, want tussen het moment dat de kast geplaatst en gevuld werd en nu is m’n collectie iets teveel uitgebreid. Voornamelijk met hardcovers.
Het leuke van een kast op maat is dat je weinig plaats verliest boven de strips en dat de wand waar de kast tegenstaat optimaal benut is.
Man Iyo, this is perfect!!! Heb je alles ook gelakt? Ben ook benieuwd wat je schoonvader gekregen heeft!
En nog een vraagje. Zou je een detailfoto kunnen maken van die mooie indexen die je per reeks hebt geplaatst? Echt superprofessioneel hoor!!
Moet wel een beetje glimlachen over het feit dat toen de kast nog leeg was, je niet wist wat je met het derde deel moest doen dat leeg zou blijven…Nu lijkt het erop dat je je moet gaan afvragen waar de volgende kast komt. Maar ik moet zeggen, intussen zie ik groen van jalouzie!! Grote klasse!!!
Origineel geplaatst door Veter
Er zijn op het net welk wat plaatsen waar je gratis een afbeelding kan plaatsen om te gebruiken in een forum e.d. (googlen op image hosting)
Bijvoorbeeld http://imageshack.us/ is een bekende. (registreren met email is optioneel, wel zelf de link ergens opslaan als je geen adres achterlaat)
Iyo, ziet er inderdaad schitterend uit he zeg!
Ik gebruik bestaande (Ikea)kasten. Maar door de verschillende hoogtes van de albums moet ik wat schipperen met de legplanken, en ziet het er wat slordiger uit.
Bij jou ziet het er perfect uit!
(Fototoestel is momenteel op reis, foto zal voor later zijn )
Dat is een zeerrrrr nette manier om alles te stockeren. Zie ik daar tussen de verschillende reeksen een euh, dinges… flapje zitten om het zoeken gemakkelijker te maken? Ik heb vier kasten, maar er zijn er geen twee dezelfde bij.
Man Iyo, this is perfect!!! Heb je alles ook gelakt? Ben ook benieuwd wat je schoonvader gekregen heeft!
En nog een vraagje. Zou je een detailfoto kunnen maken van die mooie indexen die je per reeks hebt geplaatst? Echt superprofessioneel hoor!!
Moet wel een beetje glimlachen over het feit dat toen de kast nog leeg was, je niet wist wat je met het derde deel moest doen dat leeg zou blijven…Nu lijkt het erop dat je je moet gaan afvragen waar de volgende kast komt. Maar ik moet zeggen, intussen zie ik groen van jalouzie!! Grote klasse!!!
Bedankt voor 't compliment! 'k Zal het doorgeven aan m’n vader…
De kast is niet gelakt, maar behandeld met een product voor parket (komt ongeveer op 't zelfde neer, maar m’n vrouw wou een hele bleke kast, vandaar dat ik er “WhiteWash” opgezet heb).
Schrik dat m’n kast de komend 2 à 3 jaar zal volzitten heb ik nog niet, want het deel om het hoekje staat niet op de foto omdat daar momentel m’n leesboeken (ook zo’n 150) inzitten. Die vliegen er op termijn wel uit denk ik…
Lang geleden ben ik eens begonnen aan het maken van indexen voor tussen m’n albums te plaatsen. Da’s vooral interessant bij kleine reeksen (bv. de reeksen van Talent) en ik vond 't ook wel leuk staan. Sedert de ontdekking van Stripinfo hou ik echter wat minder tijd over om hieraan verder te werken. Detail:
Heb momenteel 1 kast gebouwd voor in de zithoek, maar het is geen grote wegens beperkte plaats. Ik hou ook niet van een te drukke living :). Daar gaan mijn m’n beste reeksen in. De kast bestaat uit MDF platen. Wat dus een goedkope kast betekent. Een kleine 20 euro aan materiaal en steviger dan ikea consoorten. De kast moet wel nog eens geschilderd worden. Jammer genoeg ga ik eens tijd moeten hebben en liefst ook een weekje goed weer. Dan kan ze buiten geschilderd worden
De rest van m’n strips staan in kartonnen tena dozen op de derde etage te wachten tot ik de kamer verbouw.
Stripverzamelen is meer dan een hobby — het is het bewaren van verhalen die generaties verbinden. Elke strip in je collectie vertelt niet alleen het verhaal van de tekenaar, maar ook jouw eigen verhaal: waar je hem vond, wanneer je hem las, en waarom hij ertoe doet.